Wpis z mikrobloga

#motocykle #motoryzacja mircy nadszedł moment rozglądania się za pierwszym moto. bardzo podoba mi się pomysł "włóczenia" się po szutrach i takiego podróżowania jak najbardziej poza asfaltem stąd wymyśliłem żeby kupic jakieś enduro czy dualsporta. mam 182 cm wzrostu i jednym z wymogów jest żęby nie wyglądać jak na psie. kolejny wymóg to wtrysk paliwa no i ABS. o ile wiem że w terenie ABS raczej sie nie przydaje to jednak realnie zdaje sobie sprawę, że bedę przecież śmigał też po asfalcie no a jakieś bezpieczeństwo to daje. spośród wszystkiego o czym czytałem padło na:

1. Honda transalp 700 - posiada wtrysk no i bywają egzemplarze z ABS
2.BMW F650gs albo F800 - tutaj w przypadku 650 biore pod uwagę singla ale też myślę o twinie.badzo mi sie podobaja szczególnie nowsze modele- można powiedzieć że to mój faworyt.przemawia do mnie wygląd no i technologia; wyłączany abs, grzane manetki, fajny design. ogólnie mam wrażenie że bmw zjada konkurencje.
3.tenere 660- tu chyba o ABS można zapomnieć.
4.Kawasaki Versys (cyklop)
5.Honda NC750x- mało to offroadowe ale poleca każdy na pierwsze moto.
5.Ostatecznie Suzuki Vstrom- jak powyżej- braku laku to był jeden z pierwszych pomysłów

Czy kotś byłby w stanie odnieść się do powyższych modeli albo może zaproponować coś bardziej odpowiedniego? A może ktoś posiada któryś z tych moto i może cokolwiek doradzić bądz odradza?

Bardzo mi zależy żeby to był w miarę nowoczesny motocykl ale i niezawodny. Budzet jakm dysponuję to +/-25 000 ale wiadomo- im mniej wydam tym lepiej.Chciałbym prosić mirków spod tagu o poradę na co taki leszcz i świeżak jak ja ma zwrócić uwagę. Czy modele które wybrałem są spoko?Czy może polecacie coś zupełnie innego albo może macie jakieś złote rady w stylu " kup coś za 5000 i naucz się jeździć"? Zdaje sobie sprawę, że nawet nie siedziałem na żadnym z powyższych modeli i może być tak, że ta szutrowa jazda to będzie jednak te 30% z całości wypraw więc bardzo mi zależy na tej wszechstronności motocykla. Jesli ktoś może coś mądrego powiedzieć to będę bardzo wdzięczny. Za niemądre wskazówki plusy( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 39
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@CptYolo: zdaje sobie sprawę że kupiłeś prawie nówkę bo 11 000 to nawet chyba przed serwisem to i była bezawaryjną ( ͡° ͜ʖ ͡°)moglbys napisać ile kosztuje serwisowanie? Takie standardowe rzeczy - komplet. Czy ten model posiada jakieś bolączki? Coś co jest wadą tak jak zdarzało się z pompą wody w f650? No i czy jest sens wydawać trochę więcej za 800 ? Rozumiem argument większej mocy
@mikeeho: Koszty serwisu u mnie wyglądają tak: Olej Motul 7100 15W15 3litry około 150zł + filtr oleju K&N 50zł, Filtr powietrza Hiflo 50zł. Czyli wychodzi mnie to około 250zł, bo wymiany robię sam. Bolączką jest górne mocowanie tylnego amortyzatora, ale rozwiązanie kosztuje chyba około 150zł z tego co pamiętam. Tulejki w kołach się wycierają, bo fabryczne są aluminiowe i później wchodzi woda w łożyska i są do wymiany. Koszt naprawy tego
@mikeeho: Versys, albo TDM 900 + osłone kolektora wydechowego i silnika od spodu. Dodatkowo rozglądnij się za oponami w stylu 50\50%, nie pamiętam, który z producentów takie oferował.

" kup coś za 5000 i naucz się jeździć"


@mikeeho: Tak.

może być tak, że ta szutrowa jazda to będzie jednak te 30%


@mikeeho: Może tak być, bo jak się #!$%@? bez doświadczenia na szutrowej ścieżce w środku pól, czy lasu
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@MisPalkis: widziałem podstawa to 26 jednak nie wiem czy do końca o to chodzi.troche to bardziej mi pasuje na dodatkowe Moto - odskocznię do pałowania po polach a nie jako główny sprzęcie który ma być uniwersalny.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Zielony34: na bank nie będę od razu latał po niewiadomo jakich dziurach.duzo wody upłynie w Wiśle zanim pewnie nabiore pewności żeby zjechać na polne dróżki.wyjebka jak mówisz możliwa jest w każdym momencie nawet taka niefortunna u doświadczonego kierownika ; wystarczyło że noga się poślizgnęła i #!$%@? Moto na ziemi.a jeśli dojdę do wniosku że offy nie dla mnie to ślubu nie biorę i zawsze można pogonić i kupić hondę nc 750
@mikeeho to weź na początek coś "szosowego" i ewentualnie po nabraniu doświadczenia, przesiądź się na coś docelowego.

Że wywrotka może zdarzyć się wszędzie to wiadomo, ale co innego podnieść moto z asfaltu na parkingu, co innego z szutru.
@mikeeho: mam ktm 390 Adventure i sobie chwale. Na asfalcie daje radę, po szutrowych/leśnych drogach tez pojedzie nawet na stockowych oponach. Mocą nie grzeszy, bo to 44KM ale przy 5k+ RPM jest całkiem dynamiczny i daje frajdę. Jest w nim trochę elektroniki i nowego kupisz za mniej niż 30k. No i jest cholernie popularny w Indiach wiec jest duża społeczność która podpowie co i jak a nawet rzuci tutorialem jak coś
@mikeeho: Siedzisko jest na wysokości 855mm, przy moich długich nogach sięgam na luzie do ziemi na płasko. Fakt faktem ze przy dłuższych podróżach fajnie jakbym miał odrobine więcej miejsca ale myśle ze jak masz te 10cm mniej to takiego problemu nie odczujesz. Z jakiego miasta jesteś? Ostatnio trochę sztuk dojechało do polskich salonów to polecałbym się przymierzyć. Nie jest to bydlę wielkości 1200gs ale tez nie jest kurdupel jak coś 125cc.
@mikeeho: dodam jeszcze ze można wymienić kanapę na taka z ktm powerparts, któreś dodaje chyba 2cm wysokości + akcesoryjne, regulowane podnóżki i można zyskać trochę więcej miejsca
@mikeeho: Ja mam swój egzemplarz za krótko żeby się w tej kwestii wypowiedzieć subiektywnie ale z tego co kojarzę to sam silnik jest znaną konstrukcją i ogólnie raczej nie występują nieznane problemy. Na fejsbukowym forum dla tego moto znajda się ludzie co zrobili juz kilkadziesiąt tysięcy km bez żadnej awarii
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Kurcze wpadł mi teraz pomysł na hondę cb500x. Też mały pikiś ale dwa cylindry i mało wyżylona jednostka.moze warto się rozejrzeć za tym?