Wpis z mikrobloga

#motocykle #motoryzacja mircy nadszedł moment rozglądania się za pierwszym moto. bardzo podoba mi się pomysł "włóczenia" się po szutrach i takiego podróżowania jak najbardziej poza asfaltem stąd wymyśliłem żeby kupic jakieś enduro czy dualsporta. mam 182 cm wzrostu i jednym z wymogów jest żęby nie wyglądać jak na psie. kolejny wymóg to wtrysk paliwa no i ABS. o ile wiem że w terenie ABS raczej sie nie przydaje to jednak realnie zdaje sobie sprawę, że bedę przecież śmigał też po asfalcie no a jakieś bezpieczeństwo to daje. spośród wszystkiego o czym czytałem padło na:

1. Honda transalp 700 - posiada wtrysk no i bywają egzemplarze z ABS
2.BMW F650gs albo F800 - tutaj w przypadku 650 biore pod uwagę singla ale też myślę o twinie.badzo mi sie podobaja szczególnie nowsze modele- można powiedzieć że to mój faworyt.przemawia do mnie wygląd no i technologia; wyłączany abs, grzane manetki, fajny design. ogólnie mam wrażenie że bmw zjada konkurencje.
3.tenere 660- tu chyba o ABS można zapomnieć.
4.Kawasaki Versys (cyklop)
5.Honda NC750x- mało to offroadowe ale poleca każdy na pierwsze moto.
5.Ostatecznie Suzuki Vstrom- jak powyżej- braku laku to był jeden z pierwszych pomysłów

Czy kotś byłby w stanie odnieść się do powyższych modeli albo może zaproponować coś bardziej odpowiedniego? A może ktoś posiada któryś z tych moto i może cokolwiek doradzić bądz odradza?

Bardzo mi zależy żeby to był w miarę nowoczesny motocykl ale i niezawodny. Budzet jakm dysponuję to +/-25 000 ale wiadomo- im mniej wydam tym lepiej.Chciałbym prosić mirków spod tagu o poradę na co taki leszcz i świeżak jak ja ma zwrócić uwagę. Czy modele które wybrałem są spoko?Czy może polecacie coś zupełnie innego albo może macie jakieś złote rady w stylu " kup coś za 5000 i naucz się jeździć"? Zdaje sobie sprawę, że nawet nie siedziałem na żadnym z powyższych modeli i może być tak, że ta szutrowa jazda to będzie jednak te 30% z całości wypraw więc bardzo mi zależy na tej wszechstronności motocykla. Jesli ktoś może coś mądrego powiedzieć to będę bardzo wdzięczny. Za niemądre wskazówki plusy( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 39
@mikeeho: Z bmw to chyba 800 bym wziął. Pamiętaj że bmw jest droższe w utrzymaniu.
Raczej przy tym wzroście to na wszystkich będzie ok.
Za 5k kupić starego tyrpla, oszczędź sobie.

Pooglądaj testy na YouTube. Mówią często o wadach itp. Sa tez endurowcy którzy jeżdżą takimi to sprawdź ich opinie.
Sprawdź sobie wagę, jeśli szutry będą to ważne, ale pewnie to będzie lekki szuter a bloto więc z przymknieciem oka.
Sprawdź
@mikeeho: Jak szutry mają być więcej jak epizodem to daruj sobie dual sporty, szukaj supermoto. Duale +600 po szutrze to jadą jak kierownik ma dobrego skilla którego nabył w typowym offie.
182? Moto o jakiś tam terenowych zdolnościach ma siodło na wysokości +90 cm, moje małe EXC ma 96 :-)

Gx
@Kordus: oglądałem testy, czytałem dane techniczne i porównania. zdaje sobie sprawe ze BMW to "premium" ale jak pisałem wcześniej zjada konkurencje swoim zaawansowaniem technicznym. nie jest to transalp ale ja raczej nie wybieram się do kazachstanu ani mongolii.przynajmniej na dzień dzisiejszy.serwis podstawowy (oleje,filtry) takiego bmw to raczej z tutków na necie mozna ogarnąć samemu- to też przejrzałem. do poważnych, mechanicznych rzeczy to i tak sie raczej nie nadaje więc moto i
@mikeeho: tak raczej uważaj z tym stereotypem BMW bo:
- znajomy kupował używkę via salon, mają jakiś tam program że niby igła, niemiecka zakonnica tylko po zakrystii jeździła i to mało była w ciąży, takie tam. Próbowali mu wcisnąć sprzęta który miał 2 problemy, takie po +3 kilozłota za każdy.
- chwalą i nie chwalą, parę osób narzekało na forach internetowych związanych z marką i tyle z tego że po niedługim
@mikeeho: No właśnie chodzi mi o te części które się mogą zepsuć w silniku. Spytam jutro kolegi mechanika, siedzi długo w temacie to dam Ci znać. Serwisuje dużo bmw też.
Jak masz jakieś typowe pytania dla mechanika daj znać, mogę zapytać
@Kordus: spytaj go jak możesz co jest najmniej debiloodporne i jak kosztowo wychodzi serwis takiego bmw i czy faktycznie drożej. czy potwierdza obiegową opinię że japońce są najmniej awaryjne?
@mikeeho: Ja osobiście mam F800GS, i spokojnie go mogę polecić. Co do kosztów, to w sumie serwisy kosztują tyle co w każdym innym motocyklu. Chyba że coś nietypowego będziesz potrzebował kupić, to sklep bmwstore niestety nie jest najtańszy. Ale zawsze można ratować się OLX czy Allegro, zależy co będzie wymagało wymiany. Ja kupiłem swojego z przebiegiem 11k km, i przez 3 sezony w sumie z takich rzeczy poza serwisem wymieniłem czujnik