W połowie lat ’50 XX wieku USAF wydały Ogólne Wymagania Operacyjne dla naddźwiękowych samolotów treningowych, szukając zastępstwa dla Lockheed’a T-33 używanego do tej pory. Northrop Corporation postanowiło zaadaptować do tego celu istniejący projekt: N-156 (F-5/F-20). Po uzyskaniu aprobaty, zbudowano trzy egzemplarze testowe, z których pierwszy, oznaczony jako YT-38 został oblatany 10 kwietnia 1959 roku. Został szybko przyjęty i pierwsze egzemplarze trafiły do służby już w 1961r. Pomimo zakończenia produkcji w 1972r do dzisiaj jest jednym z najliczniej wyprodukowanych płatowców tego typu (1189szt.), jak również pozostającym najdłużej w służbie – ponad 60-lat. We wrześniu 2018 USAF ogłosiło zastępstwo T-38 , którym będzie Boeing-Saab T-7 Red Hawk z planowanym rozpoczęciem wycofywania na 2023r. Obecnymi użytkownikami T-38 są Niemcy (46szt.), Turcja (33szt.) oraz USA (500szt.). Talon był również wykorzystywany przez siły powietrzne Portugalii, Korei Południowej oraz Tajwanu.
Podstawowe dane techniczne (T-38A):
Załoga: 2 Długość: 14.13m Rozpiętość skrzydeł: 7.70m Wysokość: 3.92m Powierzchnia nośna: 16.00m2 Masa własna (pusty): 3266kg MTOW: 5487kg Napęd: 2x General Electric J85-5A – 9.1kN (928kg) ciągu / 13kN (1325.6kg) z dopalaczem Vmax: 1382km/h | 746kts – Mach 1.3 Prędkość przelotowa: 536km/h | 289kts Prękość przeciągnięcia: 235km/h | 127kts Zasięg: 1835km | 991nmi Pułap: 15000m | 50000ft
Chciałbym oficjalnie NAPLUĆ z tego miejsca na każdego któremu nie chcę się dziś iść na #wybory nie zależnie od tego na kogo by zagłosował. Oczywiście podwójnie chciałbym OPLUĆ tych którym się dziś nie chcę iść ale będą pisać o polityce na mirko regularnie.
DOSKONALA BRUNETKA ? Faceci jak ona wam sie podoba ? Kobiety co myslicie o takim stylu? Te paznokcie, usta, rzesy, makijaz, piersy itd. Ocencie jej wyglad
#lotnictwo #samoloty #inzynieria #historia #ciekawostki #gruparatowaniapoziomu #aircraftboners #hobby
Do obserwowania: #whangarzeumajstra - jak komuś podobają się moje wypociny
Northrop T-38 Talon
W połowie lat ’50 XX wieku USAF wydały Ogólne Wymagania Operacyjne dla naddźwiękowych samolotów treningowych, szukając zastępstwa dla Lockheed’a T-33 używanego do tej pory. Northrop Corporation postanowiło zaadaptować do tego celu istniejący projekt: N-156 (F-5/F-20). Po uzyskaniu aprobaty, zbudowano trzy egzemplarze testowe, z których pierwszy, oznaczony jako YT-38 został oblatany 10 kwietnia 1959 roku. Został szybko przyjęty i pierwsze egzemplarze trafiły do służby już w 1961r. Pomimo zakończenia produkcji w 1972r do dzisiaj jest jednym z najliczniej wyprodukowanych płatowców tego typu (1189szt.), jak również pozostającym najdłużej w służbie – ponad 60-lat. We wrześniu 2018 USAF ogłosiło zastępstwo T-38 , którym będzie Boeing-Saab T-7 Red Hawk z planowanym rozpoczęciem wycofywania na 2023r. Obecnymi użytkownikami T-38 są Niemcy (46szt.), Turcja (33szt.) oraz USA (500szt.). Talon był również wykorzystywany przez siły powietrzne Portugalii, Korei Południowej oraz Tajwanu.
Podstawowe dane techniczne (T-38A):
Załoga: 2
Długość: 14.13m
Rozpiętość skrzydeł: 7.70m
Wysokość: 3.92m
Powierzchnia nośna: 16.00m2
Masa własna (pusty): 3266kg
MTOW: 5487kg
Napęd: 2x General Electric J85-5A – 9.1kN (928kg) ciągu / 13kN (1325.6kg) z dopalaczem
Vmax: 1382km/h | 746kts – Mach 1.3
Prędkość przelotowa: 536km/h | 289kts
Prękość przeciągnięcia: 235km/h | 127kts
Zasięg: 1835km | 991nmi
Pułap: 15000m | 50000ft
https://www.magnum-x.pl/artykul/szkoleniepolskichpilotownaf-16wusa