Jakbyście nie wiedzieli jak wyobrażam sobie najgorszy moment na awarię w samolocie, to te fotki CCTV ze startu lotu UPS2976 z lotniska w Louisville najlepiej to oddają. Kilka stóp nad ziemią awarii ulega mocowanie pylonu do skrzydła. Siła żyroskopowa podczas rotacji samolotu wyzwala ogromne siły skręcające lewy silnik w prawą stronę. Z tego powodu lewy silnik przelatuje nad kadłubem samolotu i ląduje po prawej stronie pasa startowego. Przed śledczymi jeszcze całkiem sporo
Pokój i biurko zdążyłem już trochę "zagracić". Mam kącik TV z mięciutkim szezlongiem i fotelem oraz wreszcie porządny fotel do pracy. Kable ogarnąłem pod blatem, tak że na podłodze nie ma już ani jednego. Pokój ma 33 m2, więc mam tu jeszcze ogromne łóżko. Planuję też taras - z tyłu jest ogród, a za nim las. Dla mnie to przestrzeń marzeń, nigdy nie miałem lepszej i czuję się tu naprawdę dobrze.
Czy jeżeli ten żółty kubek z gumką , workiem foliowym i rurką zaczął nam nagle dyndać przed oczami podczas lotu to jest się czego obawiać ?
Zakładając, że w poprzedzającym to wydarzenie czasie usłyszeliśmy też huk lub wybuch albo ewidentnie widać dziurę w poszyciu samolotu to tak, jeżeli nie to też nie jest idealnie. Jak używać masek tlenowych pokazują przed każdym lotem więc nie będę powielał poza jedną rzeczą. Z uwagi na to
@r5678: mgła pojawi się tylko przy nagłej dekompresji. Tlenu powinno wystarczyć na 15 minut, a ten foliowy worek pracuje trochę jak regulator. Jak jest nadmuchany to w skrócie oznacza ze oddychamy spokojnie.
Czy samolot pasażerski z niesprawnym silnikiem może wzbić się w powietrze ? Nie tylko może, ale czasami jest to nawet konieczne.
Sytuacja w której samolot musi wystartować jest niezwykle rzadka, jednak trzeba ją brać pod uwagę przy treningu pilotów oraz uwzględnić w procedurach bezpieczeństwa. Co właściwie jest powodem aby zaistniała? Po pierwsze silnik musi się zepsuć - proste ( ͡°͜ʖ͡°). Ważny jest też czas wystąpienia tego niefortunnego zdarzenia - musi ono
@KornKid: w zasadzie to nie musi powiadamiać kabiny pasażerskiej, ale jak silnik nie pracuje to ludzie będą zaniepokojeni. Warto więc powiedzieć co nieco o naturze problemu, bo zawsze lepiej mieć uspokojonych niż spanikowanych pasażerów.
@roszej: jeżeli przepali to już nie ma za bardzo co poradzić. Ogólnie silniki buduje się tak aby awaria nie wydostała się poza jego obręb. Zanim pożar ma szansę się rozwinąć do takich rozmiarów - załoga będzie próbowała go ugasić. Do każdego silnika jest przynajmniej 2 gaśnice, których użycie kontroluje się z kokpitu.
źródło: Zrzut ekranu 2025-11-21 084700
Pobierz