Wpis z mikrobloga

Mireczki szukam pomocy

Moja różowa ma Audi A3 8L z 2001 roku. Jest jakiś "delikatny" problem z elektryką. Zegary w nocy migają jak na jakiś manieczkach (w dzień też ale nie widać). Jakiś czas temu wywaliło błąd ESP i w ogóle się nie załącza, elektryczne szyby raz działają raz nie a akumulator był już 3 razy wymieniany i jak tylko auto chwilę postoi to się rozładowuje. Po kilku dniach jazdy nagle przestaje świecić oświetlenie wewnętrzne przy otwieraniu drzwi i centralny zamek się nie załącza - wiadomo wtedy że akumulator jest wyładowany - ale tu ciekawostka - jak odczepię akumulator od auta i od razu wepnę z powrotem to znowu działa wszystko jak ta lala, no ale po dniu lub dwóch pada znowu. Na propstowniku pokazuje za każdym razem spadek do jakieś 12.8V - no i rozładowany najczęściej na maxa - zostawiam go wtedy na ładowanie na 24h - tak jak pisałem 3 razy już wymieniałem na nowy ale najwyraźniej to nie z nim jest problem.

W aucie jest problem ze źle sklejoną szybą czołową przez co podczas dużych ulew, woda wpływa gdzieś pod uszczelkę i elegancko wylewa się spod schowka od pasażera wprost na dywanik a podczas jazdy słychać że gdzieś na wysokości schowka woda sobie pływa jak w jakimś basenie i powolutku cieknie z tyłu schowka na ten dywanik. Może to być jakaś wskazówka dla was :)

Ogólnie auto jest niezłym wybrykiem natury. Będę szukał jakiegoś magika od elektryki ale może wy jesteście w stanie podpowiedzieć w czym może być problem żebym ewentualnie mógł coś temu elektrykowi nawinąć jak już go znajdę.

Jak żyć?

#audi #motoryzacja #elektryk #wroclaw #mechanikasamochodowa #samochody
  • 15
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@ulele: tak z opisu to bym strzelał na problemy wywołane wodą, a chlupanie w okolicach schowka bym z tym połączył i zajrzał do podszybia. Tam w okolicach jest sporo przekaźników, a uwielbia tam się robić syf, zatyka odpływy i potem woda stoi. Przerabiałem w Golfie 4 i w A4 B6 ten problem.
@ulele: moduł komfortu na pierwszy strzał. Ale najpierw ogarnij wodę w aucie. Jeśli nie masz strzelonej nagrzewnicy albo odpływu z klimy to trop prowadzi do podszybia, nieszczelnej obudowy kompa i podstawy filtra kabinowego. Poza tym przed zimą proponuje wyjść dywan z auta i je osuszyć.
Sprawdź też czy nie cieknie woda przez drzwi.
Elektryka to od korozji na stykach po zginął wiązkę włącznie.
Nic tylko samemu to naprawić. Prosta, średnio przyjemna
@Papierowyksiezyc9328: W Leonie i Toledo jest pod kierownicą. @ulele: Nie wiem jak w a3 ale w Toledo migający licznik był spowodowany przez zimne luty w liczniku. W obecnym Toledo miałem problemy z zamkiem i centralnym oraz oświetleniem wewnętrznym, winowajcą okazał się moduł komfortu.
@ulele: rozładowywanie może powodowac pobór prądu na postoju przez licznik jeager (francuski szajs) - miałem w tym samym modelu, wysyłałrm do naprawy 2 razy i gówno to dało, tylko jeszcze inne rzeczy na konsoli zaczęły się #!$%@?ć, aczkolwiek mi w takiej pogodzie wytrzymał tak z 4 dni, więc u ciebie powód może być inny lub być ich więcej
Jak chcesz się sam bawić w diagnostykę to sprawdź multimetrem pobór na postoju,
@ulele jeszcze odczytać błędy z komputera vcsd lite i bardzo tani kabel pc. Można samemu testy robić np czy vag widzi że drzwi prawe przód są zamknięte.

Te bezpieczniki po koleii to wiadomo. Susz auto bo mgła od środka lada chwila bo idzie zimno