Wpis z mikrobloga

Teoria o SVBIEDzie, czyli jak ukryć bajzel w ochronie mostu krymskiego

Teoria o SVBIEDzie (zamachowiec samobójca), o ile dość interesująca, nie ma imho potwierdzenia w zniszczeniach. Zdjęcia zniszczeń sugerują, że to były ładunki wybuchowe umieszczone przy filarach, które "wyrzuciły" przęsła do góry. Pożar cystern na moście kolejowym miał charakter wtórny i był spowodowany pierwotnym wybuchem, który nastąpił przy filarach mostu drogowego.

Powodzenia w przeprowadzeniu takiego ataku przy użyciu szahida. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Warto zwrócić uwagę, że teorię o wybuchu ciężarówki grzeją głównie Rosjanie. Dlaczego? Bo łatwiej jest wytłumaczyć, że ktoś zdetonował ciężarówkę na "super hiper" chronionym moście niż, że "ktoś" umieścił ładunki na filarach. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Także jeśli było tak jak mówię, to naprawa mostu - jeśli filary nie zostały zbytnio uszkodzone (a raczej nie zostały) - powinna być stosunkowo szybka (tydzień, dwa? ale wiadomo to Rosja, także może to zająć dłużej ( ͡° ͜ʖ ͡°)). Póki co można puścić ruch samochodowy na sąsiednim przęśle, które jest całe.

#ukraina #rosja #lagunacontent
JanLaguna - Teoria o SVBIEDzie, czyli jak ukryć bajzel w ochronie mostu krymskiego

...

źródło: comment_1665236771fL5dKeCCjV18kxqnAiyZx4.jpg

Pobierz
  • 45
  • Odpowiedz
@JanLaguna: Jakiś inżynier od mostów na Twitterze pisał że to około 5 miesięcy. Ale wiadomo, to tylko Twitter. Sugerował że trzeba zbudować 3 przęsła, w Rosji jest tylko kilka fabryk które mogą to zrobić. Do tego są obłożone praca. Jeśli założyć że te 3 przęsła będą powstawać równolegle to miesiąc, jeśli w jednej fabryce to 3 miesiące. Sam transport przęseł z najbliższej fabryki w Woroneżu to że 2 tygodnie, z
  • Odpowiedz
@zafrasowany: dotknąłeś kluczowej kwestii. Może się okazać, że stosunkowo "prosta" naprawa wydłuży się na długie miesiące, z uwagi na problemy "produkcyjne" i logistyczne - typowe w Rosji. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Pożar cystern na moście kolejowym miał charakter wtórny i był spowodowany pierwotnym wybuchem, który nastąpił przy filarach mostu drogowego


@JanLaguna: niekoniecznie. z tego co czytałem na pikabu, zabroniono załadowanym pociągom zatrzymywać się na moście ze względów bezpieczeństwa - a jednak ten pociąg z paliwem stał. prawdopodobnie ukraińskie siły specjalne zasabotowały system kolei, tak, że pociąg myślał, że tory za mostem są zajęte przez inny pociąg, i musiał zatrzymać się na
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@JanLaguna:

Warto też zwrócić uwagę na inną ciekawą rzecz - jak sobie zwolnisz nagranie z momentu wybuchu na moście, to widać że w pewnym momencie kamera ma już problemy z obrazem (pojawia się biały pasek), a ciężarówka nadal jest widoczna i nie widać żeby nastąpiła w jej wnętrzu eksplozja.


To nie będzie problem związany z rolling shutter, konkretnie _partial exposure_?
  • Odpowiedz
@JanLaguna: teoria o ladunkach na filarach sie nie klei
Jakby mogli podlozyc ladunki to by podlozyli pod most kolejowy, ktory ma ogromnie wieksze znaczenie strategiczne niz most drogowy.
Zwlaszcza, ze druga nitka jest nietknieta i most jest przejezdny
  • Odpowiedz
@JanLaguna: widze, ze mamy eksperta od pirotechniki i fizyki. Od budownictwa tak samo. Ludzie, jak się nie znacie, to te opinie chłopskiego rozumu zachowajcie dla siebie. Nie wiemy i prawdopodobnie nie dowiemy co się stalo, chyba, że albo wypowie się zgodnie paru renomowanych ekspertów albo sprawca się przyzna co się stało (małe szanse), bo Rosja nawet jak przeprowadzi śledztwo, to prawdy nie powie.
  • Odpowiedz
@LotnyJerry: @waro: Nie wysadzono więcej przęseł albo obu nitek z prostego powodu. Całe południe Ukrainy jest pod okupacją rosyjską, jeśli Ukraińcy dostali się pod most w celu założenia ładunków to musieli to zrobić okrążając cały Krym. Z Odessy to jest ponad 600km. Jeśli w ten sposób podłożyli ładunki to była to niezwykle zaawansowana, trudna i ryzykowna akcja, zrobili tyle żeby był efekt i jednocześnie mogli uniknąć fiaska. ¯\_(ツ)_/¯

Zdecydowanie to nie wybuch ciężarówki, na nagraniu wyraźnie widać, że ciężarówka jest jeszcze cała gdy już widać rozbłysk wybuchu. Mamy więc kilka możliwości:

- ciężarówka z materiałem wybuchowym (obalone wyżej)
- podłożenie ładunków pod mostem (cholernie skomplikowane i ryzykowne + wtedy raczej skupiliby się na
  • Odpowiedz
@Falkon tylko dron pływający uderzył by pod wodą w podporę a nie jak tutaj w nitkę pomiędzy podporami.

Druga sprawa jak już masz drona pływającego to dlaczego niszczysz jedną nitkę a nie dwie?

Trzecia sprawa, jak podpaliła się cysterna skoro uderzył dron podwodny?
  • Odpowiedz
@LotnyJerry:

Druga sprawa jak już masz drona pływającego to dlaczego niszczysz jedną nitkę a nie dwie?


To by grało z wersją, o prototypie i teście w warunkach bojowych. Nie wiesz czy i jak to siądzie, więc nie wysyłasz całej floty tylko jedną sztukę i obserwujesz
  • Odpowiedz
@JanLaguna:
To że na kamerze widać u góry wybuch jeszcze jak jest ciężarówka to, jak już wspomniał @plusujemny, nie jest jeszcze dowód, kamery skanują obraz linia po linii od góry. W każdym razie nie wiem jakim cudem by Ukraińcy mieli podłożyć coś pod most. A rosyjskiego false flaga też raczej można wykluczyć bo ukraińska poczta niemal zaraz po zamachu wypuściła znaczki z tej okazji, chyba ciężko o bardziej
  • Odpowiedz
Jeszcze dodam że skoro na filmie widać eksplozję u góry to zakładając że to nie jest coś wynikającego z tego jak działają kamery to teoria z filarami też by się nie trzymała kupy bo przecież wybuch najpierw był u góry, a nie pod przęsłem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
  • 1
@JanLaguna Od spodu nie ma śladów (brak osmaleń i śladów na odłamkach), które by sugerowały wybuch o tak dużej sile pod mostem. Poza tym postarano by się tak wysadzić most żeby obie nitki drogi zostały uszkodzone. Także IMHO teoria bez sesnsu.
To czy to był samobójca czy też nieświadomy kierowca jest najmniej ważne. Wybuch nastąpił na poziomie drogi, a przęsła spadły od siły wybuchu, drgań nim spowodowanych.
Kempes - @JanLaguna Od spodu nie ma śladów (brak osmaleń i śladów na odłamkach), któr...

źródło: comment_1665300651k8WwEUcvtjroNgsq1QKI9x.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz