Wpis z mikrobloga

#motocykle
Co się dzieje to ja nie wiem. Moto stalo dobry miesiąc w garażu, nie jadło ani grama oleju. Dzisiaj odpalam przejeżdżam 100m, kontrolka. Wróciłem do garażu, sprawdziłem czy nie przeoczyłem jakiegos wycieku, sucho, silnik czysty i suchy, sprawdzam stan oleju w przezierniku, trochę ponad minimum. Objechałem osiedle, sprawdzam stan jeszcze raz ~85% maxa. Kupiłem dzisiaj olej i przejechałem około 100km z baniakiem w plecaku, stan taki sam jak przed wyjazdem.
Co się dzieje (°° ? Gdzie mój olej? Moto nie kopci, nie rzyga olejem, nie jest palowane, silnik nie ma nawet śladu zapocenia.
  • 22
@Sahkez: może zwyczajnie pali na tyle mało oleju, że od wymiany do wymiany jest ok. Jest chłodniej, trochę zgęstniał i kontrolka się odpaliła. Kotrolka oleju raczej mierzy jego ciśnienie niż poziom.
@Sahkez: Jesteś pewien że kontrolkę masz poziomu oleju a nie ciśnienia?
Przy pomiarze trzymając motocykl ręką łatwo o błąd.
Mierz olej na zimnym silniku, zawsze.
Rozumiem że te 85% to było na ciepłym? Trochę dziwne bo zazwyczaj na ciepłym jest niższy.

Gx
@Kacpoo: Czysty zysk :-)

Mówiąc o mierzeniu na gorącym chodziło mi raczej o fakt że po wyłączeniu silnika olej spływa przez kilka minut z różnych zakamarów silnika w dół do miski co zmienia wynik pomiaru w porównaniu do pomiaru 5 minut później.

Gx
@Man_of_Gx: @PiotrFr: fz1 gen2, sprawdzam po dziesięciu minutach od wyłączenia po jeździe, w tym samym miejscu, zasadniczo zawsze jest nagrzany. Sprawdzam zgodnie z serwisowka, na centralce. W trybie diagnostycznym nie pokazuje mi żadnych błędów - jeśli ciśnienie oleju byłoby inne tam by wyskoczyło
@Cruel: możliwe ale wątpię, rok temu jeździłem aż do śniegu i stan się nie zmieniał. No i tak jak mówię, sprawdzam po każdej jeździe, dłuższej/krótszej bez różnych, z tym że w tym roku jeździłem głównie może z 15km dziennie po mieście dom-praca
@Sahkez: #!$%@?, na pewno to anomalia ale nie mam odpowiedzi co jest przyczyną, logicznie rzecz biorąc skądś nie spływa po wyłączeniu, w niedrożność kanałów do głowicy wątpię, jedyne co mi teoretycznie przychodzi do głowy że (o ile jest na odpowiedniej wysokości filtr oleju zatrzymuje, smarowanie jest bo odpala się zawór bypassu w filtrze ale jak wyłączysz to nie wraca ale wartość mojej teorii wyceniam na jakieś 2,137 PLN :-)

Gx
@Man_of_Gx: nie dziwię sie, to co napisałem nie trzyma się kupy, jutro pójdę sprawdzić jeszcze czy może pod moto nie ma jakiejś plamy ale jeśli miałaby być to co z poprzednią, zdematerializowala się?
@Sahkez: Do sporej plamy to wystarczy łyżeczka do herbaty to raz, przy takim zużyciu przez silnik robiłbyś fog of war na całą Ukrainę i pół NATO to dwa, poza tym jak rozumiem raz masz go więcej raz mniej a nie że ciągle ubywa?

Gx