Wpis z mikrobloga

Alfa Romeo 159 - dobry wybór na samochód w budżecie 10-15k?
Głównie szukam czegoś taniego w eksploatacji, bo młody kierowca, wiadomo, ale ta Alfa mi się strasznie podoba. Dodam tylko, że mam 22 lata, 0 zniżek i musiałbym go ubezpieczyć na siebie najprawdopodobniej. Czy w takiej sytuacji lepiej kupić coś mniejszego, tańszego? Nie zależy mi specjalnie na mocy, bo mój poprzedni samochód to Matiz, więc skok tak czy siak będzie ogromny xDD Nie jestem jedynie pewny, czy taki samochód to nie będzie skarbonka bez dna ( ͡° ʖ̯ ͡°) Jazda głównie w mieście, dojazdy do pracy/uczelni.

#motoryzacja #samochody #alfaromeo
DywanTv - Alfa Romeo 159 - dobry wybór na samochód w budżecie 10-15k? 
Głównie szuka...

źródło: comment_1665047320LqAIoYE9TNdTREOXAK408A.jpg

Pobierz
  • 94
Jazda głównie w mieście, dojazdy do pracy/uczelni.


@DywanTv: masz, trochę drożej ale:
- tanie w utrzymaniu bo to Renault
- Megane się tak nei sypie i ten model źle nie wygląda
- to jest benzyna 1.6 która lubi gaz więc "za darmo" będziesz jeździł.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@Zgrywajac_twardziela: zniżek żadnych, pierwsza jakakolwiek polisa na mnie. Wiek to 25 lat w momencie wykupienia polisy, niewiele więcej od OPa. Miejsce zamieszkania mogło mieć wpływ, wieś, auto garażowane(przynajmniej jesień-zima( ͡° ͜ʖ ͡°)). No i fakt że brałem u lokalnego agenta ubezpieczeniowego - jakieś 150 zł taniej wyszło niż rankomat czy mubi. W sierpniu przedłużałem polisę, wyszło chyba 850 zł
@GeDox: to zależy jak podchodzisz do samochodu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

jak masz podejście 'ten typ tak mo' to spoko

przykład: 'wszystkie 1.8T biorą olej, ten typ tak ma, turbo tak majo' xD
Z tego co patrzę na OLX to raczej nie ma dużo droższych tych samochodów. Max kilka sztuk po 20k, reszta właśnie w tym budżecie.


@DywanTv: Aż sprawdziłem na otomoto. Raczej większość kosztuje pow. 20 tys. Te poniżej 15 to raczej takie sztuki gdzie już po samych zdjęciach bym nie chciał jechać ich oglądać.
@MamByleJakiNick:

zniżek żadnych, pierwsza jakakolwiek polisa na mnie. Wiek to 25 lat w momencie wykupienia polisy, niewiele więcej od OPa.

To jest kluczowe, od 25 lat chyba już nie ma zwyżki.

Miejsce zamieszkania mogło mieć wpływ, wieś, auto garażowane(przynajmniej jesień-zima( ͡° ͜ʖ ͡°)).

Garażowanie ma raczej niewielki wpływ, ale już to że mała wieś ma ogromne znaczenie.

No i fakt że brałem u lokalnego agenta ubezpieczeniowego -
to zależy jak podchodzisz do samochodu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

jak masz podejście 'ten typ tak mo' to spoko

przykład: 'wszystkie 1.8T biorą olej, ten typ tak ma, turbo tak majo' xD


@amath: chyba nie wiesz o czym mówisz. Nie tak łatwo utrzymać S3. Na przykład - olejesz błędy, a tam - padł czujnik EGT i mieszanka zbyt uboga. Wiesz co się dzieje? Pęka kolektor wydechowy i
@DywanTv: Jak budżetowo to pomyśl może nad jakimś vagiem z 1.4TDI. Małe gówno trzycylindrowe ale spala około 4l ropy w trasie. Można jeździć co weekend na wypady i nie jęczeć, że paliwo coraz droższe bo koszt 100km wyniesie około 25-30zł a to taniej jak za bilet autobusowy jak masz ze sobą partnerkę albo znajomych.

model Production period
Audi A2 02.2002 – 08.2005
Seat arosa 01.2000 – 06.2004
Seat Ibiza III 05.2002
@GeDox: ale dlaczego mi o tym mówisz, skoro chodziło mi o wyśmianie tego podejścia :)

wiem ile co kosztuje, mam B5 1.8T - sprawne, ale nie sprawne 'po polsku' tylko na prawdę sprawne.
też hamulce ostatnio robiłem, za komplet ponad 2k poszło :)

nie czujnik EGT, a lambda, ta pierwsza :) czujnik + wskaźnik EGT może Ci powiedzieć, że jest problem i po to się go zakłada zasadniczo :)
nie czujnik EGT, a lambda, ta pierwsza :) czujnik + wskaźnik EGT może Ci powiedzieć, że jest problem i po to się go zakłada zasadniczo :)


@amath: w mocniejszych wersjach 1.8T (209km AMK lub mocniejsze) były montowane fabrycznie czujniki EGT. Te silniki mają problemy z temperaturą spalin, jest ona po prostu zbyt duża. Bardzo łatwo #!$%@?ć silnik. A jeszcze jak ktoś ma gaz i to niezestrojony..
@DywanTv: U mnie w rodzinie był ten samochód. Ciągle coś trzeba było przy nim robić. Nie wiem czy to taki egzemplarz czy to kwestia modelu. Lepiej poszukaj czegoś innego. U mnie była wersja TI.
@GeDox: faktycznie z tego co piszą przy 960 stopniach podlewają i cofają zapłon :)

to nawet spoko bo pewnie można się do niego podpiąć z podglądem, zamiast kolektor wiercić
swoje mam w planie zrobić na te 200 koni, to będę dokładał właśnie EGT, tylko to już trzeba będzie samemu pilnować, bo AEB takie mądre nie jest

w 4x4 mam też EGT wrzucone, a to diesel ( ͡° ͜ʖ ͡