Wpis z mikrobloga

Montuję bojler w busie. Do ogrzewania wody za pomocą gazu. Stary używany bojler niemieckiej firmy Truma. Przed zakupem polutowałem trochę kabelków, wymieniłem bezpieczniki, przejrzałem, odpaliłem i wszystko działało. Wszystko działało, grzał wodę, nie miał problemów z zapaleniem. Zamontowałem bojler w samochodzie. Musiałem specjalnie wyciąć dziurę w karoserii na komin. Uszczelniłem komin spalin uszczelniaczem do wysokich temperatur. Podłączyłem instalację wodną, podłączyłem gaz, podłączyłem zasilanie bojlera 12v.

Wszystko jest zamontowane w busie i podłączone. Woda jest. Zasilanie jest. Gaz jest. Bojler nie działa. Wykopfejs.jpg xD

#kamper #zalesie #remontujzwykopem #budujzwykopem
Wyszynkowski - Montuję bojler w busie. Do ogrzewania wody za pomocą gazu. Stary używa...

źródło: comment_1663616489B7A7X8R3k4FO9Rz49AIZIg.jpg

Pobierz
  • 35
tak, jest iskrownik sterowany elektronicznie


@Wyszynkowski: no to masz klasyczny problem nowoczesnych kotłów, które wymagają do pracy poprawnego uziemienia, zaś zasilone z upsa, czy agregatu głupieją. Jak go zasilasz, przetwornicą na 230V?
@Jarek_P miałem tak kiedyś z LPG do silnika. Bezpiecznik się nie spalił, a nie puszczał napięcia. 1200km z Bośni wracałem na benzynie. Gazownik wymienił bezpiecznik xD

W bojlerze nie mierzylem napięć na płytce, zobaczę przy kilku różnych bezpiecznikach jak wygląda sytuacja
@marek22 ograniczający prąd to dałem własny bezpiecznik na + za akumulatorem. Co robi w sterowniku bezpiecznik i dlaczego zmiana typu bezpiecznika ze zwykłego szklanego 1.6A na samochodowy 5A jest taka znacząca - pojęcia nie mam.
Bezpiecznik się nie spalił, a nie puszczał napięcia.


@Wyszynkowski: bezpiecznik elektrycznie jest po prostu kawałkiem drutu. Albo ma ciągłość i przewodzi, albo ciągłości nie ma i nie przewodzi. Nie ma takiej możliwości, by się nie spalił, a nie puszczał napięcia, mógł co najwyżej mieć bardzo niewielką przerwę i wyglądać na niespalony, ale omomierzem by pewnie testu nie przeszedł. Multimetr w dłoń i sprawdź.