Wpis z mikrobloga

Czołem! Może ktoś ma porównanie i jest w stanie wyrazić opinię na mój problem. Mianowicie chodzi o fatalny smak kawy z ekspresu automatycznego Melitta Barista T. Kupiłem kilka dni temu i jestem załamany. Czy to espresso, czy mleczne, kawa w ogóle nie ma smaku. Moc ma, to fakt, ale brak smaku kawy w kawie. Wcześniej używałem kilka lat ekspresu kolbowego DE'LONGHI EC 685.M i kawy bardzo mi smakowały. Kupowałem kawy mielone. Wydając ponad 3k PLN na ekspres automatyczny liczyłem, że smak nie będzie gorszy niż z ekspresu za 600 PLN. Kawy jakich używam w ekspresach to wyższa półka marketowa. Czyż bym tym razem trafił na wyjątkowo wywietrzałą kawę? Czy po prostu ten ekspres jest do dupy? :)

#ekspresdokawy #kawa #melitta
  • 10
@bequem: moze ten ekspres za 3k to tak naprawdę robi tak samo kawe tylko mieli? Nie znam się na ekspresach. Ale może nie być różnicy w smaku jeśli ta sama kawa. wiadomo jak świeżo mielona to powinna być lepsza.

Sam mam jakiś za 500zł kolbowy i wydaje mi się ze tu bardziej chodzi o jakość kawy niż o ekspres. Moze ten Twój nowy musi się wywietrzyć nowością/ zapachem nowości i wtedy
@bequem: to może być dosłownie wszystko. Co z tego że kawa droga jak może się nie nadaje do tego co robisz, może grubość przemiału źle ustawiona, temperatura nie taka - ekspres trzeba dobrze ustawić nawet automatyczny. Model za 3k powinien mieć chyba takie opcje

Ale na początek bym się zastanowił czy to nie jakieś syfy poprodukcyjne i czy ekspres nie wymaga jeszcze wyczyszczenia i wyparzenia
@macjan_666: Kawy jakie pijałem w kolbowym to Dallmayr, Pellini top i innych nazw nie pamiętam. Raczej co znalazłem droższego na półce to próbowałem. Ceny ok >30zł za 500g zmielonej.

Z tą nowością i wywietrzeniem to może być dobry trop! :)