Wpis z mikrobloga

@plugan120: gierki 3d ledwo co chodzą, bo 3d obsługiwane jest przez karty/układy graficzne. Nie istnieje normalny procesor, który obsłużyłby obliczenia wymagane do wyrenderowania współczesnej gry 3d
  • Odpowiedz
@plugan120: 2 powody:
1. głównie dlatego w telefonie masz 4K i telefon musi działać na ~1Wacie mocy a komputer moze zjadać 500W a nawet 1kW
2. No i nadal x86-x64 jest nie do pobicia jeśli chodzi o wydajność jednego rdzenia a nadal dużo rzeczy potrafi być synchronicznie i to może stanowić wąskie gardło.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@zibizz1: to czemu w telefonach masz po 16 rdzeni i gierki 3d ledwo co chodzą

@plugan120: bo telefon jest ograniczony mocą i chłodzeniem

MCU 1 to Nvidia Tegra 3
MCU 2 to Intel Atom E8000
MCU 3 to AMD Ryzen z RDNA2
  • Odpowiedz
@plugan120: nie rozumiem. Piszę, że gierki 3d na androidzie działają wolno, bo mają słaby układ graficzny, który jest niezależny od CPU o którym jest ten post
  • Odpowiedz
@plugan120: Jak podepniesz androida do zasilacza 100W to bez problemu, ale nie ma takich urządzeń. Nowe Maci(ARM) za to bija na głowę przy renderowaniu inne platformy sprzętowe
M1 Max ma do 110W i pokazuje ile można wyciągnąć z ARM
  • Odpowiedz
@chodzacy_internet: tak ale w takim 50% :D

buildroota używają i w tesli i w spacex ale mocno zmodyfikowanego - to co na GitHub udostępnione to tylko dlatego żeby licencji nie łamać - ale wiem z 1 ręki że tam nie ma nic.
  • Odpowiedz
@plugan120: czemu akurat na smartphonie, a nie np. na Ampere Altra?

ARM to ISA, zestaw instrukcji, ale to że głównie występują w smartfonach to nie oznacza, że jedynie tam występują - patrz przykład procesora, który konkuruje wydajnością z najwydajniejszymi procesorami serwerowymi

Zresztą renderowanie albo wykrywanie obiektów to zadanie dla GPU albo NPU, a nie CPU.
Gorion103 - @plugan120: czemu akurat na smartphonie, a nie np. na Ampere Altra?

AR...

źródło: comment_1661890594GZDR6tbKOdCNSeMwldF6tn.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz