Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #opel #auto #mechanikasamochodowa #mechanika

Opel Insignia 1.8 benzyna 140 km

Co może być przyczyna ubywania oleju z silnika - mieszanie się go z płynem chłodniczym.

Dodam, ze w silniku pod korkiem jest czysto.

- Zrobiona jest świeżo (600km temu) uszczelka pod głowica, planowana była głowica.
- wymienione wszystkie uszczelki (9 szt) w chłodniczce oleju (100km ) temu

Mam teorie od mechanika, ze w zbiorniku gromadzi się syf, który siedzi na wężach i całym układzie, poprzedni właściciel jeździł na takim syfie nie wiadomo ile czasu.

Jednak martwi mnie to, ze po 100-200 km jest tam 1/3 zbiornika syfu i muszę to wylewać, uzupełniać czystym płynem.

Dowiedziałem się, ze przy pękniętym kanale wodnym nie mieszałyby się w taki sposób te dwa płyny i można to wykluczyć.

Zauważyłem, ze na zimnym silniku. Ten pracuje „dziwnie” nie rowno, głośniej.

Co byście mi polecili zrobić w pierwszej kolejności by doprowadzić to auto do użytku ? Czy po prostu go sprzedać z uszczelka do zrobienia i niech sie buja z tym następny.
  • 20
@bidzej: przecież napisałem, ze była robiona UPG. Planowała w firmie, która się zajmuje tylko planowaniem. Skręcana przez mechanika, który ma pojęcie jak to robić. Pęknięty blok prędzej by wodę przepuszczał do oleju niż olej do wody, nie sądzisz ?
@ShandzT: Sprzedaj, tylko Ci to będzie zjadać nerwy i nigdy nie będziesz zadowolony z samochodu, bo to opel. W oplach uszczelki lecą na potęgę. U mnie też poleciała i też po jej zrobieniu były dziwne akcje.
Co do syfu w układzie u mnie pomogła dopiero wymiana chłodnicy wody. Dlatego że w oplu połowa rzeczy jest źle zaprojektowana i wyjścia w chłodnicy nie są na równo na górze i na dole, tylko
@Volmyr: jest płukany cały czas. Jednak węże są w takim stanie, ze nie sposób tego wyczyścić. Ale bardziej mnie martwi to, ze ubywa oleju. Na 700km dolewalem 1 litr
przecież napisałem, ze była robiona UPG.


@ShandzT: ...jakby to o czymkolwiek świadczyło ( ͡° ͜ʖ ͡°)-

Pęknięty blok prędzej by wodę przepuszczał do oleju niż olej do wody, nie sądzisz ?

zależy gdzie byłoby pęknięcie.
@fabek: Hmm to może sprawdzali. Już sam nie wiem, mechanik wysyłał głowice do majstrów, którzy się zajmują tylko tym. Płaciłem za usługę z głowica 550 zł.
@ShandzT: Ciekawe czego jeszcze nie zrobili, oprócz planowania, sprawdzenia szczelności jest jeszcze szlifowanie zaworów i wymiana ich uszczelniaczy. Cała procedura regeneracji głowicy jest po to, żeby później nie pluć sobie w brodę i ponownie rozkręcać wszystko od nowa.