Wpis z mikrobloga

@mjkkl: Też nie. W serii wtcc, seat leon z tdikiem nie dał najmniejszych szans całej konkurencji. (nie wspominam już o egzotycznym dieslu Audi w Lemans)

Wolnossąca benzyna nadaje się, gdy jest kręcącą się do 7500-800, ponad 350 konną V8, o i to rozumiem.
  • Odpowiedz
nigdy w moim ceedzie nie zbiłem poniżej 5,6L na 100 hm


@SmoQ89: używaj tempomatu i przycisków do zmiany prędkości. Gaz się daje przytrzymując strzałkę w górę. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@kupkesobieciagne: a masz 500+ nm pod butem ( ͡° ͜ʖ ͡°)


Generalnie wartości wezwzględne nm nie mają znaczenia ponieważ moment silnika jest konwertowany przez skrzynię biegów zanim trafi na koła. Większe znaczenie ma kształt krzywej momentu obrotowego i to tylko w skrzyniach o dyskretnych przełożeniach..
  • Odpowiedz
Generalnie wartości wezwzględne nm nie mają znaczenia


@Kokuhatsu: Ogólnie to mają znaczenie. Przykładowo zdjęcie opa. Jedzie prawie 60 km/h przy 1500 obrotach. 6 garowym dieslem z 500+ nm pod butem, w tym miejscu i z tą prędkością, przykładowo za opem również jechałbym na bardzo podobnym przełożeniu co on.

Zapewne u opa jest to 5-6 bieg, a u mnie 4, ostatecznie nie ma to w większości przypadków znaczenia.

Nie raz, nie dwa
  • Odpowiedz
przy 100 km/h miałem jeszcze nawet dwa biegi, gdy sraka zaczynała wyć na 5 i nic więcej się nie dało zrobić.


@kupkesobieciagne: na 100 kończy się dwójka. Piątka na ok 210 km/h. Szóstka na ok 195km/h, bo brakuje mocy przy takim przełożeniu :(

W trakcie robienia zdjęcia mogłem mieć coś pomiędzy 4 a 5. Na 6 by się dusił.
  • Odpowiedz
@kupkesobieciagne ale ta różnica wynika z innej mocy obu silników. Dla komfortu nie ma znaczenia czy mam 1500 RPM na 4 czy 5 biegu przy tej samej prędkości.
Moim zdaniem pomijasz fakt, że w tych autach biegi nie są identyczne. Twoja 6 != 6 opa.
  • Odpowiedz
Moim zdaniem pomijasz fakt, że w tych autach biegi nie są identyczne. Twoja 6 != 6 opa.


@Kokuhatsu: Jak nie? Tam gdzie on jedzie na 5, ja jadę na 4. Mamy praktycznie te same przełożenie. Tam gdzie on jedzie na 6, ja jadę na 5. Tam gdzie on wyje z rozpaczy, ja wrzucam 6. Spalanie mamy podobne, przełożenia w tych samych miejscach podobne, ja mam 600 nm i 300 koni, a
  • Odpowiedz
@Kokuhatsu: No i mamy praktycznie identyczne przełożenia, oba momenty praktycznie identycznie dzielą się przez podobne przełożenie. On jedzie na 5, a ja na 4. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Chce zredukować, wrzuca 4, a ja 3, nadal przełożenie jest bardzo do siebie podobne, dalej moment jest w podobny sposób dzielony.
  • Odpowiedz
@kupkesobieciagne generalnie przy jeździe ze stałą(przepisową) prędkościa silnik nie potrzebuje,pełnej mocy. Diesel ma wyższą sprawność od benzyny a dodatkowo ropa jest bardziej kaloryczna stąd porównywalne spalanie w tym wypadku
  • Odpowiedz
@Kokuhatsu: Dlatego po prostu uwielbiam mocne, 6 cylindrowe diesle, najlepiej w manualu na daily i śmieję się z tych popierdółek, które serio palą tyle samo. Osiągi z innego świata, przy bardzo przystępnym spalaniu, do tego piękny dźwięk. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz