Wpis z mikrobloga

https://www.auto-motor-und-sport.de/motorsport/wec-stellt-lmp2-kalt/
Ultra rzadkie zdarzenie - AMuS bierze się za endurance. Według nich LMP2 ma zniknąć z WEC po sezonie 2023 i pozostać jedynie na Le Mans z maksymalnie 15 samochodami, zaproszenia z ELMS i AsLMS. W WEC od 2024 mają być jedynie dwie klasy: Hypercar i LMGT3 (czy jak tam nazwą klasę GT z GT3). Kalendarz ma zostać poszerzony co wymusiłoby transport lotniczy między rundami (obecnie samochody właśnie płyną/dopłynęły do Japonii) a LMP2 jest najtańszą klasą w WEC i mniejsze zespoły mogłyby nie wytrzymać finansowo. Dodatkowo ACO myśli nad ograniczeniem zgłoszeń w nowej klasie GT do 2 załóg na producenta.
Goodyear miałby dostać wyłączność na dostarczanie opon nowej klasie GT z racji utraty możliwości dostarczania opon LMP2 w WEC - opony unikalne dla tej klasy w przeciwieństwie do innych serii korzystających z aut GT3 i opon komercyjnych.
#wec #lemans #endurance
  • 4
@ZmutowanaFrytkownica: w 2024 roku Hypercary i GT3 będą w stanie zapełnić cały grid (34 auta - tyle ile jest maksimum na Fuji). Już w przyszłym roku będzie ponad 10 załóg w klasie Hypercar. W 2024 roku są widoki na 20 załóg (fabryki + klienci, głównie Porsche).