Aktywne Wpisy
tentin_quarantino +333
pani Karina Bosak z Ordo Iuris przyparta do muru plącze się niczym pan Sławek Mentzen w słynnej debacie z Petru ( ͡° ͜ʖ ͡°)
- np. jest hotel, i czy pani by chciała żeby ten hotel nie przyjmował ludzi, niebędących małżeństwem (np. konkubinat)?
- noo jakby... ale to jakby... ja tutaj nie mam jakichś wewnętrznych sprzeciwów... no jakby tu... pan mnie pyta jakby o... jakby prawa z różnych
- np. jest hotel, i czy pani by chciała żeby ten hotel nie przyjmował ludzi, niebędących małżeństwem (np. konkubinat)?
- noo jakby... ale to jakby... ja tutaj nie mam jakichś wewnętrznych sprzeciwów... no jakby tu... pan mnie pyta jakby o... jakby prawa z różnych
Bananek2 +943
To i wziąłem się za sprawdzenie poziomu płynu do wspomagania, do tego też trzeba pół samochodu demontowac. Jako zwykły użytkownik nie techniczny nie masz możliwości sprawdzenia ani dolania płynu. No vag przebił tym opla i to sporo. Czujników też nie ma bo po co.
To teraz jak już zrobiłem do tego dostęp to okazuje się że pompa wspomagania która kosztuje 2000zl jest drastycznie poniżej minun i jeszcze zły płyn. Bo wyczytałem że do fabi 1 1.9 atd że ma być zielony a jest czerwony jakiś na dnie.
W każdym razie co ja mam teraz z tą pompa zrobić? Nie doleje przecież zielonego do czerwonego nie wiadomo jakiego a wymienić płyn w takiej pompie elektrycznej to nie mam pomysłu.
#mechanikasamochodowa
#motoryzacja
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2158486.html
Mnie to ogólnie interesuje na tyle aby się nie zepsuło i działało, z racji na koszt nowej pompy..
Próbowałem znaleźć jakieś info czy kiedykolwiek był lany czerwony ale nigdzie nie znalazłem.
Najchętniej bym dolał coś czerwonego i miał wywalone. Przynajmniej pod światłem jest czerwony, z góry nie widać bo są tam metalowe części wypełniające zbiorniczek.
@EndriuGolara: @oli91: Trochę mnie nie zrozumieliście, ja dostałem się do korka
Jeśli chodzi o dobór płynu to ja do mojego forda zrobiłem tak: na necie znalazłem instrukcję użytkowania, a w niej normę płynu (obok był opisany olej, płyn hamulcowy i chłodniczy), ten numer w google, następnie znajdujesz zamiennik z tą normą, w moim przypadku był to febi.
Nie wiem na ile to prawda, ale mechaniczne pompy mają zielony płyn a elektryczne czerwony. Skąd taki wniosek, otóż mam przedlifta i pompe
To dolej ATFa i miej wywalone, np. starsze BMW ma fabrycznie ATF do wspomagania hydraulicznego.
A w kwestii kosztów nowej pompy to w życiu jeszcze nie widziałem żeby do takiego auta ktoś kupował nową pompę, używki w dobrym stanie kosztują parę dyszek.
No, ewentualnie jak Ci się chce to spuszczaj cały płyn jaki jest w układzie, przepłukaj nowym zgodnym z normą, spuść i zalej znowu taki jak ma być, twój wybór
@EndriuGolara: U mnie instrukcje podają kilka norm i wszystkie z nich są koloru zielonego. W jednym aucie na pompie mechanicznej z paska miałem czerwony.