Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
Mirki, potrzebuję Waszej porady w kwestii pierwszego sprzętu wędkarskiego. Chciałbym tacie zrobić niespodziankę urodzinową i zorganizować wypad na ryby na staw hodowlany, tylko nie mam żadnego sprzetu dla nas. Jestem zielony w temacie i ciężko mi określić co i jak wgl chcę łowić, jedynie tato kiedyś wędkował. Potrzebuje jakiś podstawowy sprzęt, ktory będzie pewnie maks kilka razy w roku wykorzystywany do wspólnych wyjazdow.

Planuje też podskoczyć do lokalnych wędkarskich sklepów, ale obawiam się, że sprzedawca wciśnie mi co będzie chciał, gdy nie będę miał minimalnego rozeznania.

Budżet: 200zl (no chyba, że uda się np. za około 300 skompletować dwa zestawy, by każdy miał swoją wędkę)

Miejsce łowienia: staw hodowlany, podobno są tam karpie, jesiotry, karasie, amury

Wędkę znalazłem taką - będzie ok? https://centrumwedkarskie.pl/wedki/Jaxon-Wedka-Tenesa-Tele-Travel-2,7m-5-25g?sort=p.priceℴ=ASC

Możecie polecić jakiś tani kołowrotek?
Jakieś podstawowe akcesoria, które wypada kupić (jakieś podstawowe spławiki itp.)

Dzięki!
#wedkowanie #wedkarstwoamatorskie #wedkarstwo
  • 23
@galencjusz: 300 pln to raczej minimum aby skompletować dwie ok wędki + kołowrotki. Do tego dochodzi jeszcze cały asortyment. Teraz często stawy hodowlane wymagają dużych podbieraków, mat, rod podów pod wędki itp itd. Musisz zapoznać się z zasadami. Generalnie budżet masz słaby to możesz kupić gówniany chiński zestaw na allegro, tam będziesz miał wszystko i jak Wam sie spodoba to kiedyś kupisz coś lepszego. Większość z nas zaczynała od takich chińskich