Wpis z mikrobloga

Projektuję sobie pokój filmowy w piwnicy. Telewizji nie oglądam, nie będę grał w grę.

Na moim obecnym TV Full HD 55″ oglądam filmy z odległości 2,4 m (wychodzi 4,3 cm na 1″). Nie wyobrażam sobie zbytnio siedzienia dwa razy bliżej - niby wg zaleceń - gdyby to było 4K.

Pokój filmowy mam zaplanowany 4,5 m x 3,5 m. Zakładając że z 40 cm ucieknie na oparcie sofy widzę następujące opcje:
1. TV 4K 85″ w odl. 3,1 m (wychodzi 3,6 cm na 1″)
2. TV 4K 85″ w odl. 4,1 m (wychodzi 4,8 cm na 1″)
3. Projektor 4K 100+″ w odl. 4,1 m (4,1 cm na 1″ przy 100″ lub 2,9 cm na 1″ przy 140″)

Co byście wybrali?

Nie mam doświadczenia z projektorami. Hałas nie jest zbyt rozpraszający? Jakość obrazu dużo gorsza niż na TV?

#kinodomowe #tv #telewizory #telewizor #projektor #filmy #film #budujzwykopem
DanielMat - Projektuję sobie pokój filmowy w piwnicy. Telewizji nie oglądam, nie będę...

źródło: comment_1659015074dkojssWMRIVyK5dRxTzAhD.jpg

Pobierz
  • 17
  • Odpowiedz
@DanielMat: no jasne, że 3 m najdalej. Jeśli dodatkowo planujesz te filmy puszczać z płyt BR 4K to już w ogóle nie ma o czym mówić. 85" z 3 m będzie OK, choć ja bym siadł nawet jeszcze trochę bliżej, tak 2,5-2,6 m. Osobiście mam 65" z 1,9 m i jak oglądam filmy z BR, to się często łapię na tym, że jeszcze z 10" by się przydało żeby uzyskać
  • Odpowiedz
@DanielMat: jak do piwnicy do pokoju kinowego, zdecydowanie projektor. Tv jest dobry do jasnego salonu, ale jeżeli to pokój kinowy to tylko projektor. Są też takie stawione bezpośrednio pod ekranem ultra short throw ( xiaomi,lg,samsung itp) i w tych szum nie będzie jakimkolwiek problemem.
  • Odpowiedz
Projektor! 130" miażdży wszystko. Mam ledwo fullhd


@ThorPL: Nie samą wielkością człowiek żyje. Jeśli projektuje pokój i ma możliwość dostosowania odległości oglądania, to ważna jest też jakość tego co wyświetla. Dzisiaj standardem jest 4K, odpowiedni kontrast, odpowiednia jasność maksymalna pod materiały HDR.
  • Odpowiedz