Wpis z mikrobloga

Proszę wyciągnąć szklane kule i mi pomóc.
Pacjent Megane II 1.6 benz '03

Do wymiany któreś łożysko, bo wyje. Do 80kmh wycie narasta i jest głośno, ale znośnie. Przy 90 kmh jest okrutnie głośno i lekkie, prawie nieodczuwalne wibracje. Od 110 jest coraz ciszej, przy 120 cisza.
Przy skręcaniu w prawo (dość mocno w prawo) jest całkowita cisza. Więc obstawiłem przednie prawe łożysko piasty - to jednak nie to.

Moje kolejne typy:
* tylne prawe łożysko. Z tyłu łozyska są w tarczach hamulcowych i średni mi sie chce kłaść nowy komplet hamulców. Niby można zmienić same łożysko ale to cenowo wyjdzie u mechaników w okolicy tyle co nowy zestaw hamulcowy.
* Łozysko podpory wału - w żadnym samochodzie mi jeszcze nie padło więc nie wiem czy to byłby podobny objaw do łożyska piasty?

I jak co to:
* Na podniesionym aucie bez obciążenia wszystkie koła kręcą się identycznie, tj. bez dźwięków, bez większych oporów, łozyska bez luzów. Jedynie przednie prawe lekko hałasowało dlatego wymienilem
* To nie opony, sprawdzone

#mechanikasamochodowa #mechanika #samochody #renault #naprawasamochodow
  • 4
@Spofity: jak skręcasz w prawo to przestaje wyć bo dociążasz rozwalone . Będzie z lewej strony jakieś.

Były w ogóle Żelazka w napędzie na 4 buty ? Nie spotkałem.

Żabojady za to rozwiązanie z łożyskami w tarczach na bank jakąś elektrownie postawili atomową i teraz mają tani sztrum w czasach kryzysu.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@trzaichlac69: nie, to nie 4but, pomyliłem się. Chodziło mi o łożysko podpory półosi xD

Kiedyś w innym aucie miałem tak że właśnie przestawało wyć przy skręcie łożysko odciążone, dlatego poszedłem tym tropem.
@trzaichlac69 mi w innym aucie właśnie dociążone łożysko wyło bardziej a dźwięk się po belce niósł na całą budę. Dopiero kolega siedząc z tyłu w czasie jazdy wskazał na źródło hałasu.