Wpis z mikrobloga

Jak to jest z kamerą w grach, które powstają na konsole. Pamiętam jak wychodziło #eldenring i usilnie próbowałem znaleźć gameplay na kompie do oglądania, bo tych konsolowych/z padem nie dało się oglądać. I ostatecznie okazało się, że oni totalnie popsuli działanie kamery, bo srają na PC, później odkryłem, że wszystkie części Dark Souls ledwo co działają na PC i mają pełnu bugów.

Szukam teraz sobie gry Survival. I ogladam typa co gra na pc ale na padzie i ten sam problem. Agrywalny ruch kamerą.

Czy jest coś bardziej wkurzającego? Czyli nieogar twórcy gry aby tworzyć coś na odpowiednim technicznym poziomie? Jeszcze w grach z widokiem pierwszoosobowym tego aż tak nie widać ale największa tragedia to gry z 3 osobowym widokiem.

#gry #pcmasterrace
  • 31
nie oddaje pelni kontroli, jaka mozna uzywskac n myszce


@NewBlueSky: z tym się zgodzę bo np. wiem, że w Dark Souls na padzie nie możesz równocześnie biec sprintem i rozglądać się na boki co akurat można robić na myszy + klawa.

Natomiast w Elden Ring ten brak responsywności kamery dla ciebie może wynikać z faktu, że gra wymusza V-Sync, który ma wyraźny wpływ na ruch obrazu względem ruchu myszki. Czuć jakby
Wykop jest ułomny jak zwykle ;)

https://github.com/uberhalit/EldenRingFpsUnlockAndMore
Utility do odblokowania fps i modyfikacji FOV. Nie odpalaj trybu online, bo dostaniesz shadow bana, ale w singlu działa elegancko.

On 'Disable camera auto rotate on movement':

Will disable the automatic camera rotation adjustments when you are moving. This is mostly intended for mouse users, enabling it on non-native windows controllers might not work correctly.
nie oddaje pelni kontroli, jaka mozna uzywskac n myszce, widac i tym bardziej czuc, ze jest ograniczona. Nie jestem w stanie opisac tego matematycznie ale moge empirycznie to opisac dla gracza konsolowego w postaci odniesienia do FOV w minecraft, bo pewnie ktos taki mial okazje grac w minecraft nawet na konsoli i zakladam ze moze zmieniac FOV.


@NewBlueSky: Masz trochę wymagania jak gracz esportowy, który musi dążyć do maksymalnej precyzji i
@BShKF: sa kluczowe. O ile czesciowo rzeczywiscie moze byc w tym prawda, bo wiekszosc zycia gralem gry multi na innych graczy i kontrola mechaniczna jest dla mnie wazna.

To w grach single player psuje to immersje. Jak sterowanie jest zle to caly czas wczucie sie w gre jest psute, bo zamiast robic cos naturalnego, to czujesz ze operujesz narzedziem. Zamiast zrobic cos naturlanego, to wiesz ze aby zrobic to poprawnie musisz