Wpis z mikrobloga

Jak to jest z kamerą w grach, które powstają na konsole. Pamiętam jak wychodziło #eldenring i usilnie próbowałem znaleźć gameplay na kompie do oglądania, bo tych konsolowych/z padem nie dało się oglądać. I ostatecznie okazało się, że oni totalnie popsuli działanie kamery, bo srają na PC, później odkryłem, że wszystkie części Dark Souls ledwo co działają na PC i mają pełnu bugów.

Szukam teraz sobie gry Survival. I ogladam typa co gra na pc ale na padzie i ten sam problem. Agrywalny ruch kamerą.

Czy jest coś bardziej wkurzającego? Czyli nieogar twórcy gry aby tworzyć coś na odpowiednim technicznym poziomie? Jeszcze w grach z widokiem pierwszoosobowym tego aż tak nie widać ale największa tragedia to gry z 3 osobowym widokiem.

#gry #pcmasterrace
  • 31
@NewBlueSky: Nie chcę nic mówić, ale setki tysięcy ludzi bawi się świetnie przy tych grach mimo "agrywalnego ruchu kamerą". Więc może to w Tobie tkwi problem?


@BShKF: wiesz jak bylem w szkole duzo ludzi bezzasdnie hejtowalo fizyke, bo byla za trudna dla ich prostych mozgow. Czy subiektywna ocena tego pokroju ma jakies znaczenie w dyskusji z faktami?

Fakt jest taki ze te gry sa niedorobione technicznie, co psuje wrazenia z
@NewBlueSky: Szczerze to ja nawet nie do końca wiem o jakich Ty problemach z kamerą piszesz. Grywam raczej w sporo gier i moim zdaniem ER pod względem pracy kamery nie odstaje w żadnym aspekcie. Ponad 80h gry za mną a ja ani razu nie zwróciłem uwagi, że coś nie tak jest z pracą kamery. Ani razu nie miałem myśli w stylu "ooo jaka to by była świetna gra, gdyby nie kamera".
@NewBlueSky ale kto pytał? Myślisz,że Fromsoftware bardziej obchodzi jakiś odklejony Maciek, czy 99% graczy(z jak to ująłeś prostymi mózgami) dla których gra na padzie jest wygodniejsza?
@NewBlueSky: Z ciekawości, czego konkretnie oczekujesz, mouse-look jest chyba w Elden Ring zaimplementowany od premiery?


@Ein: poprawnie dzialajacej kamery. Jak wychodzil elden ring to w pierwszych gameplayach zauwazylem ze kamer zamula, pokazuje nie to co trzeba, itd. Przeszedlem przez kilka filmikow i wszedzie to samo. Wiec doszedlem do wniosku ze moze na myszce bedzie lepiej.

I zaczalem szukac takich filmow. Wtedy okazalo sie ze spolecznosc FS/DS jest giga toxic jak
@mawmawy: widze jak bardzo nikogo nie interesuje to. Pamietam jak mi kazdy temat na reddicie o gameplay z myszka i klawa minusowali, a w komentarzach walenie konia do konsol i padow xD tutaj to samo.
poprawnie dzialajacej kamery


Według Ciebie, tzn. "ma być tak, jak JA! chcę".

@NewBlueSky: Jesteś jedną z niewielu osób którym to przeszkadza, statystycznie FS ma gdzieś opinię jednego Maciusia z Wykopu.

Jeżeli narzekałaby na to spora część graczy, to mogliby się interesować tematem. Widać, nie przeszkadza to ludziom, którzy kupują ich gry - ergo, są ich targetem.

Wtedy okazalo sie ze spolecznosc FS/DS jest giga toxic jak ktos im mowi o myszce,
Fakt, gry FS są mocno konsolowe w rodowodzie (port pierwszego DS był mocno, ehm, surowy, zwłaszcza bez modów), ale imo już w Elden Ringu to całkiem nieźle poradzili z portem na PC. A czy pad czy klawiatura to drugorzędna sprawa w obliczu tego, że ludzie przechodzili te gry na bongosach i bananach z elektrodami ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Bonwerkz: no to gratuluje. Nie mowie, ze nie da sie grac ale problem kamery to tak jak granie w minecraft na za niskim fov, czujesz ze cos jest nie tak i ze jakies ustawienie ogranicza ci doznania i kontrole nad postacia. Przy czym w przypadku pierwszej osoby nie ma az tak zle.
Jeżeli narzekałaby na to spora część graczy, to mogliby się interesować tematem. Widać, nie przeszkadza to ludziom, którzy kupują ich gry - ergo, są ich targetem.


@LlamaRzr: nie jestem zaskoczony, ze konsolowe gry sa ogrywane przez konsolowych graczy xD i zgadzam sie, pewnie jestem ulamkiem, a im sie nie oplaca robic poprawnego sterowania kamera na pc, skoro setki fanatykow mackow na wykopie i reddicie zaszczeka ludzi co mysla inaczej

Nie no
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@NewBlueSky:

"ze jakies ustawienie ogranicza ci doznania i kontrole nad postacia"

Masz na myśli, że w Elden Ring czułeś jakby brak responsywności twojej postaci względem inputu klawiszy czy, że kamera się blokowała w otoczeniu?
@Bonwerkz: chodzi mi glownie o kamere, bo to problem, ktory pojawia sie w roznych grach. Nie chodzi mi o elden ring, elden ring to byl tylko wazny element gdzie zaczalem to swiadomie opisywac i poznalem prawde na temat FS, ich gier, a takze innych konsolowych.
@Bonwerkz: nie oddaje pelni kontroli, jaka mozna uzywskac n myszce, widac i tym bardziej czuc, ze jest ograniczona. Nie jestem w stanie opisac tego matematycznie ale moge empirycznie to opisac dla gracza konsolowego w postaci odniesienia do FOV w minecraft, bo pewnie ktos taki mial okazje grac w minecraft nawet na konsoli i zakladam ze moze zmieniac FOV.
@Bonwerkz: w sumie najwiekszy zarzut i problem dla mnie jest fakt, ze na gamplayach na yt juz widac ze cos nie gra z kamera, ze typ pokazuje cos co akurat mu sie obrocilo, zamiast idealnie dobrac co chce widziec. A najwieksza beka jak ktos tlumaczy ze np ciezko znalezc przejscie dalej, bo jest slaba kamera i jak sie ja obraca to sie czlowiek gubi xDD

Zeby nie bylo, kiedys mialem PS2