Pewnie wielu z Was było już w tym miejscu. Ja dopiero po raz pierwszy w życiu dotarłem tutaj w maju tego roku. Budowla położona jest w lesie, niedaleko małej wsi Leśniewo Górne, w powiecie kętrzyńskim. Z tego co wyczytałem, to nie do końca wiadomo, dlaczego powstał i jaki konkretnie cel miał spełniać dla Niemców. Na frontowej ścianie śluzy widać wgłębienie, w którym miał być umieszczony symbol niemieckiego orła. Budowę kanału rozpoczęli Niemcy w roku 1911, lecz wybuch I wojny światowej przerwał prace. Śluza w Leśniewie Górnym jest jedną z 10 śluz, jakie miały powstać w systemie Kanału Mazurskiego i jedną z pięciu znajdujących się na terenie Polski. Kanał Mazurski miał zapewnić wodne połączenie Wielkich Jezior Mazurskich z Bałtykiem, poprzez rzekę Łynę i Pregołę. Miał też służyć do wykorzystania energii wodnej do poruszania siłowni wodnych i osuszenia około 17 tys. hektarów łąk. W późniejszym okresie zrezygnowano z funkcji energetycznej kanału. Miał służyć transportowi towarów takich jak drewno, zboże, węgiel, a także, produktów przemysłowych. Całą żelbetową konstrukcję można suchą nogą obejść dookoła.
@nightmeen: a ja bylem i moim zdaniem zadna rewelacja. Troche betonu i tyle, w internecie narobione klimatu jak by nie wiadomo co bylo a w sumie kupa i zwiedzania na 5 minut
Jeszcze jakas baba kazala mi placic na postoj, postawilem motor na poboczu drogi to sie sapala ze pobocze tez jej xD a na miejscu jakies janusze z linkami tez kazali placic za „zwiedzanie”.
W Japonii ludzie z tatuażami są wypraszani z restauracji, siłowni i innych miejsc publicznych. Tatuaże nie są tam mile widziane. Dla Japończyków to redflag i powód do traktowania takich ludzi z dystansem.
Budowę kanału rozpoczęli Niemcy w roku 1911, lecz wybuch I wojny światowej przerwał prace. Śluza w Leśniewie Górnym jest jedną z 10 śluz, jakie miały powstać w systemie Kanału Mazurskiego i jedną z pięciu znajdujących się na terenie Polski. Kanał Mazurski miał zapewnić wodne połączenie Wielkich Jezior Mazurskich z Bałtykiem, poprzez rzekę Łynę i Pregołę. Miał też służyć do wykorzystania energii wodnej do poruszania siłowni wodnych i osuszenia około 17 tys. hektarów łąk. W późniejszym okresie zrezygnowano z funkcji energetycznej kanału. Miał służyć transportowi towarów takich jak drewno, zboże, węgiel, a także, produktów przemysłowych. Całą żelbetową konstrukcję można suchą nogą obejść dookoła.
Link do znaleziska tradycyjnie znajduje się Tutaj
Zainteresowanych moimi znaleziskami wołam w komentarzach.
Zapraszam do obserwowania mojego tagu #szaryburekfoto pod którym wrzucam zdjęcia z miejsc zatrzymanych w czasie.
Mój blog / Fanpage / Instagram / Patronite
#fotografia #opuszczone #polska #ciekawostki #historia #podrozujzwykopem
Treść została ukryta...
Treść została ukryta...
Treść została ukryta...
Treść została ukryta...
Treść została ukryta...
Treść została ukryta...
Treść została ukryta...
Treść została ukryta...
Treść została ukryta...
Treść została ukryta...
@konmad: Mniej czasu zajęłoby Ci wygooglowanie sobie tego, niż napisanie komentarza ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jeszcze jakas baba kazala mi placic na postoj, postawilem motor na poboczu drogi to sie sapala ze pobocze tez jej xD a na miejscu jakies janusze z linkami tez kazali placic za „zwiedzanie”.