Wpis z mikrobloga

Jestem raczej laikiem w temacie dlatego zapytam tutaj. Ukraina "dostała" kilkanaście Himarsów które robią totalną rozpierdziel na froncie czyli jest to dobra broń. Kilka dni później czytam, że nasze wojsko planuje kupić tego 500 sztuk. Ja dobrze rozumiem, że my chcemy kupić 500 takich wyrzutni? Czyli 500 takich samochodów z wyrzutniami i z całym sprzętem?

I kolejna rzecz mnie zastanawiała. Himars to jest technologia wymyślona i wprowadzona jakoś w latach 90. Minęło już sporo czasu i od tej pory nie wymyślono czegoś lepszego? 25-30 lat to jest jednak sporo.
#ukraina #militaria #wojna #uzbroje #rosja #wojsko #wojskopolskie
  • 10
@fajq: To jak zwykle jest bardziej złożone. Po pierwsze, tak to jest stare i odpad. Następnie sama wyrzutnia jest nic nie warta, trzeba jej dostarczać amunicję więc ammo i logistyka, a potem trzeba dostarczać cele, czyli hamburgery i ich satelity, a potem jako taką ochronę coby samoloty nie przyjechały i nie odstrzeliły wszystkiego. Warto też pamiętać, że obecne wersje to nie jest to samo co tam sobie zrobili 20 lat temu,
@fajq Dokładna broń plus zwiad satelitarny. Ukraińcy dzięki krajom sojuszniczym mają ogromną przewagę w zwiadzie satelitarnym niż Rosjanie. Dostając celną i dalekosiężna broń mogą razić ważne cele daleko od linii frontu
Himars to jest technologia wymyślona i wprowadzona jakoś w latach 90. Minęło już sporo czasu i od tej pory nie wymyślono czegoś lepszego? 25-30 lat to jest jednak sporo.


@fajq: wprowadzanie nowej broni to jest bardzo długi proces. Jeden z najnowocześniejszych współcześnie myśliwców, F35 oblatano w 2006 roku.
To co jest opracowane teraz wejdzie w odpowiednich ilościach do służby w latach 2030-2040.
Tak więc easy z tą przestarzałością HIMARSów.
wprowadzona jakoś w latach 90. Minęło już sporo czasu i od tej pory nie wymyślono czegoś lepszego? 25-30 lat to jest jednak sporo.