Aktywne Wpisy

Michael_Jackson_ +15
Nie wiem skąd się wzięła opinia, że podróżowanie pociągiem jest wygodniejsze niż autobusem.
Ostatnio jechałem kilka razy nocą flixbusem w nocy i dało się przespać. Ludzie po pewnej godzinie siedzą cicho i sobie nie przeszkadzają.
Dzisiaj pierwszy raz spędziłem taką podróż w pociągu i była katastrofa. Przedział 6 osobowy. Na początku oprócz mnie jakaś parka i grubas. Grubas już od początku jęczy i sapie. Jak zasypia to p---------e chrapie. Ale to jeszcze
Ostatnio jechałem kilka razy nocą flixbusem w nocy i dało się przespać. Ludzie po pewnej godzinie siedzą cicho i sobie nie przeszkadzają.
Dzisiaj pierwszy raz spędziłem taką podróż w pociągu i była katastrofa. Przedział 6 osobowy. Na początku oprócz mnie jakaś parka i grubas. Grubas już od początku jęczy i sapie. Jak zasypia to p---------e chrapie. Ale to jeszcze

aleksc 0
Myję okulary a potem wycieram szmatką do okularów i pełno smug. Czy myjka do okularów jest dobra, bo zastanawiam się czy przy wycieraniu znów nie bedzie smug?
#okulary
#okulary
źródło: Profesjonalna-myjka-ultradzwiekowa-do-okularow-bizuterii-ULTRASONIC-0-6L
Pobierz



Z racji, że wczoraj strzeliła mi szprycha natchniony chwilowym brakiem roweru wróciły do mnie myśli żeby w końcu nabyć gravela. Trasy, które jeżdżę zupełnie nie pasują do kupionego 2 lata temu fulla Rockrider 540s - głównie asfalt, DDR z kostki i okazjonalne kawałek po płytach betonowych lub szutrowa droga (taka po której jeżdżą regularnie osobówki), raczej dość szybko, 30 km nie licząc górki pod samym domem objeżdżam na nim w 1h10min. Istotne jest też to, że sporo ważę - obecnie około 130 kg.
Pytanie brzmi - co powiecie na Cannondale Topstone 4 (2021)? Jeśli nie ten to co innego jest warte uwagi (i dlaczego tak drogo)?
W sklepie stacjonarnym nieopodal mnie mają go za 5200 zł we wszystkich rozmiarach a chcę się przymierzyć, czy w ogóle geometria gravela mi podpasuje. Według danych na papierze wygląda obiecująco, bo kierownica wypada 10 centymetrów bliżej, co wraz z barankiem mogło by pomóc na mój wieczny ból nadgarstków (choroba zawodowa mnie dopadła...) i tyłek zjeżdżający z siodełka (mam dość krótkie ramiona jak na swój wzrost 180 cm). Nie od parady jest też to, że Cannondale dopuszcza masę kolarza wraz z wyposażeniem do 150 kg, a widziałem wśród innych producentów, że 120 kg to u nich max.
Generalnie to na tym góralu (mimo niby dopasowania pod wzrost przy zakupie) niezależnie od regulacji ciągle coś mnie boli po godzinie jazdy - nadgarstki zawsze, łokcie czasami, jak pochylę siodełko w przód to dostają ramiona, jak dam poziomo to mi drętwieje wszystko w kroku, dam całe siodło niżej to mam wrażenie jakbym jechał na dziecięcym rowerku z kolanami pod brodą, dam wyżej to mnie bolą stopy w okolicy palców i cały tyłek itd. Wnerwia też brak blokady tylnego amorka, więc pedałowanie na stojąco przy mojej masie odpada bo go dobijam nawet mając napompowane w amora 2 bary więcej niż max z naklejki.
źródło: comment_1657816377fHUuiWFNlm3NmXbhoBiEZp.jpg
Pobierz@r333m4k444:
No do tego potrzebny mi rower. 15 kg już poleciało.
@smk666: Ich już całkiem p----------o z ta ceną.
No cóż, to jedna z najtańszych opcji. ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Osprzęt shimano 2x10 z klamkami i hydro heblami.
Gdzie znalazłeś info o 150 kg u canona?
No właśnie w tym rockriderze mam hydraulikę, wcześniej miałem rower z V-breakami i różnica jest jak niebo a ziemia. Z drugiej strony jak tak patrzę na gravele które powinny mnie udźwignąć to modele z hydrauliką kosztują już okolice 8k, dużo za dużo. Jednak o ile kaseta czy suport to części eksploatacyjne i jak zajeżdżę microshifta to mogę tam stosunkowo niedrogo wrzucić coś lepszego przy okazji serwisu to z heblami
Swoją drogą obczaj Rometa Finale, bo jest na stalowej ramie, może on da radę?
Jest jeszcze Marin Nicasio. Niestety nie umiem znaleźć info o udźwigu w żadnym z nich.
Sprawdzałem tego Rometa i Marina ale niestety nigdzie w promieniu 100 km ich nie ma aby je w ogóle pomacać, zresztą nawet gdyby to Finale jest dostępny tylko w tym obrzydliwym rzygo-zielonym kolorze a w marinie musiałbym od razu kupić węższe opony, standardowo dają 47 mm na górskiej obręczy 650B pod którą wybór wąskich jest mniejszy a jednak u mnie przeważa asfalt w proporcji 80:20.
Do tego policzyłem, że