Wpis z mikrobloga

Mirki, szukam rady bo już #!$%@? brak mi pomysłów ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Pacjent Citroen C5 2004r. silnik EW10J4 RFN b+g (stag q-box)
Co się dzieje? Na zimnym silniku go zalewa, czuć benzynę z wydechu i trochę poszarpuje. Jak się zagrzeje to chodzi równo. Dodatkowo gdy jedziemy przy niskich obrotach i gdy dodamy mocno gazu, silnik dostaje jakby czkawki. Jest delikatne szarpniecie i jedzie dalej. Występuje to zarówno na benzynie jak i gazie na zimnym i ciepłym silniku.
- Spadków mocy brak.
- Brak błędów na komputerze.
- Kompresja 14bar na każdym z cylindrów.
- Lewego powietrza nigdzie nie łapie.
- Czujnik wałka rozrz. nowy.
- Z wypiętym map sensorem i zaślepionym EGR, dalej szarpanie występuje.
- Listwa i wtryski benzyny ok.
- Sonda lambda ok.
- Poduszki pod silnikiem ok.
- Evap też git
Już brak mi pomysłów co to może być. Ktoś coś doradzi? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#citroen #motoryzacja #mechanikasamochodowa #peugeot
  • 24
  • Odpowiedz
@baqs: ten silnik ma zmienne fazy? Jesli ma to sprawdziłbym elektrozawór.
Swoją drogą jak śmierdzi benzyna z wydechu to kataliztor pewnie nie istnieje, moze to jest problemem?

Jeśli szarpanie jest powtarzalne to podepnij kompa i sprawdź wszystkie parametry co się dzieje. Moze nawet czujnik temperatury świruje.
Pojeździj może na benzynie 100km i sprawdz czy korekty sie zmienią?

Nie wiem sam, strzelam pomysłami.
  • Odpowiedz
@baqs: standartowa procedura wymian kiedy jest problem z zaworami. Przejedz do jakiegos konkretnego mechanika - bo tylko oni sie beda chcieli tego podjac i niech sprawdza luzy na zaworach
  • Odpowiedz
Mi w takim przypadku sewis LPG zmniejszył dawkę gazu - ponoć mapy benzyny od tego zależą - chyba nawet to pomogło choć stopniowo i nie z dnia na dzień. A co do szarpania to sprawdź świece i przewody.
  • Odpowiedz
@baqs: Miałem podobny przypadek, winne było zasilanie cewki (skrzynka bezpieczników w komorze silnika)
Ale tutaj może być grubsza sprawa. Dobrze sprawdzić ciśnienie na cylindrach.
  • Odpowiedz
@cipereusz: pól roku temu byłem na przeglądzie gazu, wszystko było w porządku, ale będę miał na uwadze
@cacyyy: dzięki za trop, sprawdzę
@trzaichlac69: rozrząd planuje w sierpniu wymienić i też myślę nad wywaleniem kata
  • Odpowiedz
@baqs: zasilanie cewki można sprawdzić podłączając na krótko. Moge opisać jak to zrobić.
Ale sprawdź też znaki na rozrządzie.
Co do katalizatora, jak auto nie bierze oleju, to katalizator nie powinien się zapchać.
  • Odpowiedz
@baqs: Robiłem to w peugeocie 407, tam silnik jest taki sam. Skrzynka bezpieczników chyba też.
Cała zabawa polega na podaniu zasilania bezpośrednio cewkę. Zastępując bezpiecznik w skrzynce bezpieczników zlokalizowanej w komorze silnika. Potrzebny będzie miernik elektryczny i kabel około 50cm długości.
1. Musisz znaleźć bezpiecznik odpowiadający za zapłon/zasilanie cewki. W 407 jest to bezpiecznik nr 10. U Ciebie najprawdopodobniej będzie ten sam. Ale dla pewności zajrzyj do rozpiski bezpieczników w komorze silnika.
2. Wyciągasz bezpiecznik.
3. Przekręcasz kluczyk na pozycje zapłon(nie odpalasz)
4. Bierzesz miernik elektryczny i sprawdzasz na którym pinie w miejscu gdzie wypiołeś bezpiecznik jest 0V. Na drugim powinno być +12V. Pin na którym jest 0V do obwód bezpośrednio na cewkę. Jak na drugim nie będzie 12V to przerwij procedurę, bo widocznie odpowiada za coś innego niż
  • Odpowiedz