Wpis z mikrobloga

Mirosław Romański opowiada o wagonach węglarkach budowy normalnej czyli grupie najczęściej spotykanych wagonów towarowych. Mimo, że na pierwszy rzut oka wagony te mogłyby wydawać się niezbyt interesujące, a wręcz nudne, ich produkcja to ważna część historii polskich kolei. Do chwili obecnej węglarki budowy normalnej stanowią najważniejszą część floty wagonów towarowych w Polsce, bo na około 90 tys. wszystkich wagonów towarowych stanowią one około 60 tys. egzemplarzy. Mimo, że od okresu międzywojennego i powojennego doczekały się one wielu wariantów konstrukcyjnych, do dziś mają szerokie zastosowanie i używane są przez wielu przewoźników na czele z PKP Cargo.

#kolej #pociagi #ciekawostki #gruparatowaniapoziomu
M.....T - Mirosław Romański opowiada o wagonach węglarkach budowy normalnej czyli gru...
  • 3
@976497: Nie działają. Kto nim jechał (czasem jeszcze jeżdżą - NSMK kolejegalicyjskie.pl) ten wie, że strasznie nim rzuca na łukach. Nie wiem jakie rozwiązania konstrukcyjne miały te wagony, ale uniwersalne sposoby na wpisywanie się pojazdów kolejowych w łuki z takimi nietypowymi sztywnymi bezwózkowymi osiami to: podcięte obrzeże koła, brak obrzeża koła, ruchoma oś (poprzecznie)