Aktywne Wpisy
![](https://wykop.pl/cdn/c3397992/velri_lo56CqZ74E,q60.jpg)
velri +5
Viado +10
Jak to jest z zarobkami w IT? Na wykopie co drugi zarabia 35-40k na rękę, wśród znajomych też coraz częściej się to słyszy. Tymczasem jak się popatrzy na rynek pracy to jest dramat. Portale ogłoszeniowe czy juistjoin.it to maksymalne widełki dla seniora to 30k brutto i to jeszcze przy braniu na sobie obowiązków tech leada. Skąd wy ludzie bierzecie te oferty pracy gdzie tyle płacą?
Obecnie zarabiam 17k na rękę i przy
Obecnie zarabiam 17k na rękę i przy
Zdecydowanym rekordzistą jest Peugeot WM P88 zaprojektowany przez Gerarda Weltera i Michela Meuniera. Panowie założyli własny zespoł wyścigowy WM(skrót od nazwisk) już w latach 70 i próbowali swoich sił w Le Mans od 1976 wraz ze wsparciem Peugota, niestety nigdy nie odnieśli znaczących sukcesów. W drugiej połowie lat 80 zmienili koncepcję i postanowili ustawić rekord prędkości podczas wyścigu torowego. W 1987 zaprojektowali model P87, który na testach po zamkniętej autostradzie rozpędzał się do 416km/h lecz w samym wyścigu już tak kolorowo nie było. Samochód ten okazał się niezwykle awaryjny i zepsuł się zanim zdążył zbliżyć się do rekordu prędkości.
Rok później Panowie dopracowali swój pojazd, tworząc nowy model P88, którego cel był jeden, rekord prędkości. Kierowca Rogera Dorchy pokonał w Le Mans kilka okrążeń podczas których na prostej Mulsanne Straight kilkukrotnie przekroczył prędkość 400km/h a podczas swojego najlepszego przejazdu osiągnął w szczytowym momencie 407km/h co do dnia dzisiejszego jest rekordem prędkości na torze w Le Mans. Samego wyścigu Peugot nie ukończył z powodu awarii, ale tam naprawdę nikogo to nie obchodziło, zespół osiągnął swój cel.
Co ciekawe na potrzeby marketingowe Peugeot celowo zaniżył rekord do 405km/h gdyż w ten sposób reklamował swój nowy model 405. Marketingowe kłamstewko utarło się w świadomości do tego stopnia że niektóre statystyki do dzisiaj podają wartość 405km/h jako oficjalny rekord.
Takie predkości były możliwe, dzięki istnieniu 6km prostej Mulsanne. Zresztą inne zespoły takie jak Porsche czy Mazda również ocierały się, lub przekraczały o 2-3km/h barierę 400km/h. Wszystko zmieniło się w 1990 kiedy to prosta Mulsanne została zlikwidowana i wybudowano na niej 2 szykany, których zadaniem było spowolnienie samochodów. Zmiana ta była podyktowana kwestiani bezpieczeństwa jak i wnioskiem zespołów, które skarżyły się na to że przez zbyt długą prostą zdecydowanie spada żywotność silnika, opon i części nadwozia, przez co wiele samochodów nie kończyło wyścigów przez awarię powstała w wyniku zakatowania auta. Do zmian swoje 2 grosze dorzuciła także FIA, która według nowych przepisów miała nie homologować torów, na których znajdowały się proste dłuższe niż 2km.
Obecnie ten rekord jest nie do pobicia, gdyż w Le Mans nie ma dostatecznie długiej prostej, jak i same samochody są zaprojektowane tak aby wydłużyć żywotność poszczególnych komponentów, kosztem ograniczenia prędkości maksymalnych, które obecnie wynoszą mniej niż 350km/h.
#f1 #lemans #randomf1shit
@tumialemdaclogin: obecne Toyoty czy Gilckenhausy nawet nie przekraczaja 330 km/h
@tumialemdaclogin: bo na prostej Mulsanne nie bylo szykan a kink w prawo tuz przed Mulsanne byl uwazany za powazny zakret.