Otwarcie linii kolejowej do Sobótki coraz bliżej. Z każdym kolejnym dniem zapowiada się na coraz ciekawszy armagedon w tej części miasta. Oprócz naszego ukochanego #jagodno bardzo ciekawie będzie na wjeździe na Zwycięską. Jak ktoś ładnie policzył na Korespondentach po Godzinach przed przejazdem mieści się łącznie 12 aut + coś na przejściu. Na jednych światłach w niedzielę przejeżdża 25 aut. Do tego jest jeszcze prawoskręt od strony Bielan co może oznaczać zablokowanie prawego pasa na wjeździe od autostrady. O tym, że są jeszcze światła na Jeździeckiej nie warto wspominać co nie bo kto by się tam taką małą uliczką przejmował.
Ja jestem ciekawy jak będzie wyglądać przejazd karetki na Borowskiej przy zamkniętym przejeździe w godzinach szczytu. Na te i kolejne pytania dostaniemy odpowiedź już za tydzień xD #wroclaw
@Darth_Gohan: nie rozumiem jak można w 2022 budować nową linię kolejową która ma tak dużo przecięć z ulicami xD Wszystko powinno iść mostami ewentualnie tunelami tam gdzie przecina ruchliwą drogę.
Poza tym to nie jest nowa linia kolejowa. To jest reanimacja starej. Istniała i była ładna tylko 20 lat temu zamknęli. Teraz wpadli na to, że jednak warto otworzyć na nowo.
A klepanie tego na mostach czy tunelach - wszystko fajnie, ale nie wszędzie się da. Szczególnie jak ktoś posprzedaje okoliczne grunty i nagle się okazuje, że rezerwy pod zabudowę
@Darth_Gohan: jak nie ma budżetu to lepiej w ogóle nie robić niż robić na o-------l
Poza tym to nie jest nowa linia kolejowa. To jest reanimacja starej. Istniała i była ładna tylko 20 lat temu zamknęli. Teraz wpadli na to, że jednak warto otworzyć na nowo.
@Darth_Gohan: mieszkam od niedawna we Wroclawiu, myślałem, ze to nowa linia.
@puexam: Przez ponad rok regularnie jeździłem tą ulicą w porannych i popołudniowych korkach. Dramat to zbyt łagodne określenie, nie jestem w stanie sobie nawet wyobrazić jak to będzie teraz wyglądało...
@LuxEtClamabunt: Generalnie w wielu wypadkach tak. Ot chociażby brak 2 pasa na Alei Wielkiej Wyspy i brak rezerwy na tor tramwajowy to jest jeden wielki dramat.
Natomiast pytanie czy lepiej mieć chociaż takie połączenie dla Sobótki, żeby Ci ludzie nie byli wykluczeni komunikacyjnie i skazani na Busiki i samochody czy lepiej poczekać kolejne dziesięć lat bo może znajdzie się budżet na tunel albo nasyp.
@bardzospokojnyczlowiek wtf przecież ja rozważam dokładnie odwrotny scenariusz ludzi którzy chcą dosiąść się do pociągu jadąc z południa nawiązując do sugestii jakoby ten pociąg miał też służyć mieszkańcom południa miasta
Aczkolwiek, kiedyś ja spotkaniu rady osiedla na Sowjczycach przedstawili badania, z których wynika że ludzie są skłonni przejść do przystanku autobusowego do chyba 200m, do tramwajowego/kolejowego nawet do 500, więc 4 minutowy spacer nie jest tak zły
Atrakcyjność wieloetapowego zbiorkomu polega na atrakcyjności przesiadek - nie obciążających i szybkich. Jakbyśmy zbudowali metro np z krzykow to przejęloby ono potok pasażerski z kleciny, partynic, oltaszyna i wojszyc a w dzisiejszej sytuacji może nawet połowy jagodna, pod warunkiem że to metro by jeździło co np. 5 minut i dojazd do tej stacji byłby atrakcyjny.
Tylko pytanie co wtedy bo Polaka odzwyczaić trudno, a
@LuxEtClamabunt: @puexam: @Darth_Gohan: A kiedyś był taki plan ładny, amerykański. Byłoby wtedy bezkolizyjnie i cacuszko, ale niestety nie starczyłoby hajsu na karmę dla Budwajzera
@archates: Było parę fajnych koncepcji. Natomiast miały ładny pogrzeb i ich już nie zobaczymy.
To chyba też Jaros jak miał iść do wyborów stawiał śmiałą tezę, że trzeba zrobić wiadukty na skrzyżowaniu Hallera / Powstańców i Hallera / Grabiszyńska. Koncepcja fajna, ale jak hajsu nie było tak i nie ma. Zresztą aktywiści to by chyba piany dostali.
@archates: no to czekamy na za tydzień na relację live ;-)
Ja tamtędy jeżdżę często ale z wiadomych powodów staram się omijać godziny w szczycie...
Te wizualizacje na prawdę spoko były. Podobał mi się nawet ten najtańszy wariant który przewidywał wyniesienie samej zwycięskiej. No ale nikt nie przewidział ze na prywatnym terenie dealer będzie chciał rozbudować swój salon xD
@Darth_Gohan: Kiedyś zadałem jakieś babce od planowania dróg czy cuś pytanie w Radio Wrocław - Czemu nie wyniesiecie niektórych przejść kolejowych w górę? Przecież niektóre przejazdy we Wro generują olbrzymie korki.
Oprócz naszego ukochanego #jagodno bardzo ciekawie będzie na wjeździe na Zwycięską. Jak ktoś ładnie policzył na Korespondentach po Godzinach przed przejazdem mieści się łącznie 12 aut + coś na przejściu.
Na jednych światłach w niedzielę przejeżdża 25 aut. Do tego jest jeszcze prawoskręt od strony Bielan co może oznaczać zablokowanie prawego pasa na wjeździe od autostrady. O tym, że są jeszcze światła na Jeździeckiej nie warto wspominać co nie bo kto by się tam taką małą uliczką przejmował.
Ja jestem ciekawy jak będzie wyglądać przejazd karetki na Borowskiej przy zamkniętym przejeździe w godzinach szczytu.
Na te i kolejne pytania dostaniemy odpowiedź już za tydzień xD
#wroclaw
A skąd budżet na to?
Poza tym to nie jest nowa linia kolejowa. To jest reanimacja starej. Istniała i była ładna tylko 20 lat temu zamknęli. Teraz wpadli na to, że jednak warto otworzyć na nowo.
A klepanie tego na mostach czy tunelach - wszystko fajnie, ale nie wszędzie się da. Szczególnie jak ktoś posprzedaje okoliczne grunty i nagle się okazuje, że rezerwy pod zabudowę
@puexam: ale po co wysiadać na Wojszycach i iść w stronę autobusu do centrum, skoro pociąg JEDZIE DO CENTRUM?
@Darth_Gohan: jak nie ma budżetu to lepiej w ogóle nie robić niż robić na o-------l
@Darth_Gohan: mieszkam od niedawna we Wroclawiu, myślałem, ze to nowa linia.
Natomiast pytanie czy lepiej mieć chociaż takie połączenie dla Sobótki, żeby Ci ludzie nie byli wykluczeni komunikacyjnie i skazani na Busiki i samochody czy lepiej poczekać kolejne dziesięć lat bo może znajdzie się budżet na tunel albo nasyp.
Do tego czasem naprawdę wystarczy pomyśleć
Aczkolwiek, kiedyś ja spotkaniu rady osiedla na Sowjczycach przedstawili badania, z których wynika że ludzie są skłonni przejść do przystanku autobusowego do chyba 200m, do tramwajowego/kolejowego nawet do 500, więc 4 minutowy spacer nie jest tak zły
Atrakcyjność wieloetapowego zbiorkomu polega na atrakcyjności przesiadek - nie obciążających i szybkich. Jakbyśmy zbudowali metro np z krzykow to przejęloby ono potok pasażerski z kleciny, partynic, oltaszyna i wojszyc a w dzisiejszej sytuacji może nawet połowy jagodna, pod warunkiem że to metro by jeździło co np. 5 minut i dojazd do tej stacji byłby atrakcyjny.
Tylko pytanie co wtedy bo Polaka odzwyczaić trudno, a
Sporo ludzi przyszło na tą prezentację biorąc pod uwagę że mamy środek dnia roboczego
@anonimowyrozmowca: Tyle z teorii, na praktykę zapraszamy na zjazd w Zwycięska xDDD To będzie r--------l
To chyba też Jaros jak miał iść do wyborów stawiał śmiałą tezę, że trzeba zrobić wiadukty na skrzyżowaniu Hallera / Powstańców i Hallera / Grabiszyńska. Koncepcja fajna, ale jak hajsu nie było tak i nie ma. Zresztą aktywiści to by chyba piany dostali.
Ja tamtędy jeżdżę często ale z wiadomych powodów staram się omijać godziny w szczycie...
Te wizualizacje na prawdę spoko były. Podobał mi się nawet ten najtańszy wariant który przewidywał wyniesienie samej zwycięskiej. No ale nikt nie przewidział ze na prywatnym terenie dealer będzie chciał rozbudować swój salon xD
-DROGO PANIE, Plebs poczeka.
Kurtyna.