Wpis z mikrobloga

Czy wszystkie gry Rockstara muszą być tak dziecinnie proste?

Zainspirowany postem o GTA V przypomniałem sobie o swojej przygodzie z Red Dead Redemption 2.

Gra pod wieloma względami niesamowita. Ogrom możliwości, masa interesujących aktywności - od polowań, przez oswajanie koni, po gry poboczne. Czasami odpalałem RDR2 jedynie po to, żeby pograć sobie w pokerka.

Jednak cała główna oś - misje fabularne i walka - są skopane pod kątem poziomu trudności. Chowanie się za osłonami jest często bezcelowe, skoro mogę nieosłonięty w zabić 10 przeciwników. 3 sekundy za płotem, skupienie i pach, kolejnych 5 martwych. Po jakichś 5 godzinach w grze zabijanie przeciwników to 0 satysfakcji, bo padają jak muchy. Już większym wyzwaniem jest upolowanie jakiegoś grubego zwierza.

RDR2 ma PEGI 18, ale przeciętny 7 latek spokojnie sobie z grą poradzi. Seria GTA dowodem, że jest to celowy zamysł - tam też przeciwnicy padają jak muchy. Rozumiem biznesowy sens - główna grupa grających to coraz częściej 30 latkowie, którzy nie mają czasu i ochoty na naukę gry, więc ta ma być prosta i nie wkurzać poziomem trudności. Szkoda, bo przez ten zerowy poziom trudności (i brak możliwości jego zwiększenia) ich gry stają się filmami, gdzie czasem trzeba w ramach przerywnika odstrzelić 10 przeciwników. Co zajmie nam jakieś 20 sekund.

#gry #rdr2 #gtav #przemysleniazdupy
Pobierz
źródło: comment_1654459496uHneBkjDubl14nJor0PHoJ.jpg
  • 19
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@skromny_chlopak: Prawda, tworzą najlepsze światy i sandboxy w grach AAA, gdzie najlepiej jest po prostu iść i się bawić, a gameplay jest już trochę taki sobie i mocno zatrzymał się w czasie. Generalnie model kampanii jest taki sam od czasów pierwszych GTA w 3D i nic z tym nie robią, po prostu obniżyli poziom trudności, bo niektóre misje w dawnych GTA były na tyle toporne, że trzeba się było z nimi
ich gry stają się filmami, gdzie czasem trzeba w ramach przerywnika odstrzelić 10 przeciwników. Co zajmie nam jakieś 20 sekund.


@skromny_chlopak: przecież innych gier w zasadzie już nie ma... interaktywne filmy, gdzie gracz jest wodzony za nos i jego "granie" ogranicza się do wypełnianie prostych poleceń typu "press F to pay respect" dramat.
@DenNarcoSmurfen:

ale ty musisz być dobry w gry komputerowe


Hehe, a widzisz całkiem średni jestem. Żadne brandzlowanie się do Soulsów, bo dobra gra to taka, gdzie trzeba 234 razy zginąć w każdej misji.

Ba, nawet lubię gierki typu Detroit: Become Human czy Heavy Rain. Po prostu interaktywne filmy niech będą interaktywnymi filmami, a gry akcji niech zobowiązują gracza do jakiegokolwiek myślenia i wysiłku - żeby się schować za zasłonę, odstrzeliwać wrogów
@skromny_chlopak: Max Payne 3 bardzo ładnie skaluje poziom trudności do zaawansowania fabularnego. Na początku lecisz z koksem i zginiesz jak chcesz przykozaczyć i nie trafisz, a potem już trzeba taktycznie się nauczyć potyczki ginąc 3 razy i potem ją idealnie 'rozstrzelać'.

Polecam, bardzo ciekawa strzelanka.

Zgadzam się z Tobą odnośnie narzekania na poziom trudności w takich grach. Projektują go pod leszczy kanapowych którym ma wszystko samo sie udawać, takie trochę granie
@skromny_chlopak Nie wiem jak na PC, ale na padzie celownik zawsze ustawia się na brzuchu i trzeba się nauczyć o ile ruszyć analog aby ustawiło się np. Na głowie, kolanie itd. Mi się to podobało, szczególnie jak się tego kompletnie nie potrafiło na początku gry. Gdzie pod koniec opanowywało się to do perfekcji i można było poczuć się jak Clint Eastwood xd

A pegi 18 masz dlatego że idziesz np. Po saint
@skromny_chlopak chcesz trudno? Odpal sobie Celeste czy N++. W tej grze nie chodzi o trudność, ale właśnie o taki chill i przygodę. Żeby nie frustrować się tym, że się ginie.
Chcesz wyzwanie? Zrób 100% złotych medali za misję. Tu jest trudno.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@skromny_chlopak: nie mam problemu z poziomem trudności tej gry, w zasadzie preferuję gdy gra nie jest wymagającą, zwłaszcza gdy jest tak długa i rozbudowana jak RDR2.

Problem RDR2 jest inny i nazywa się 'Mission design', misje są ekstremalnie liniowe i sprowadzają się zawsze do tych samych sekwencji, nie ma miejsca na kreatywność gracza, scenariusz jest praktycznie zawsze ten sam (wpadamy w kłopoty, strzelanina, uciekamy konno). Być może nie uznałbyś poziomu trudności
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@skromny_chlopak: Najtrudniejszą grą jaką stworzył rockstar to Max Payne 3 gdzie serio przesadzili z AI i z botami z genialnym aimem xD
Stwierdzili pewnie po tym, że grubo przesadzili
@monox12: E tam. Ja jestem niedzielnym graczem, który pożyczył konsolę tylko po to, by przejść MP3 i pomimo braku obycia w ówczesnych "nowych" produkcjach, to nic nie sprawiało mi tam problemu. Inaczej sytuacja wygląda z pierwszymi częściami MP, gdzie ciągle musiałem powtarzać.