Wpis z mikrobloga

Miałem niedawno ciekawą historię - byłem w Castoramie oddać do naprawy / zakwalifikować do wymiany przeciekającą baterię umywalkową. Spodziewałem się papierologii i czekania na wymianę, a tu miła niespodzianka - wymiana od ręki w punkcie gwarancyjnym. Całość trwała może 15 minut i najdłużej czekałem aż pracownik przyniesie nową sztukę.
Ale to nie koniec. Pani w punkcie obsługi odmówiła mi wydania jakiegokolwiek potwierdzenia wymiany na nowy egzemplarz. Nic nie wydamy i koniec.
Jawnie powiedziała, że firmie chodzi o to, żeby nie wydłużyć okresu gwarancyjnego - bo na nowy towar powinna być nowa gwarancja. Zastanawiam się jak w takiej sytuacji podejść do tematu... Niby niewielka sprawa, ale podejście korpo do klienta, przy sporej liczbie klientów daje firmie niezłe oszczędności, a działanie wydaje mi się nie do końca zgodne z prawem.

PS. Bateria już zamontowana i działa.

#prawo #castorama #pytaniedoeksperta #polska #remontujzwykopem
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@mathmed prawo procesu reklamacji jest po Twojej stronie, jednak tutaj miała miejsce wewnętrzna procedura Castoramy nagieta trochę przez pracownika.

Z jednej strony jakbyś się uparł na proces reklamacji, to odpowiedź na nią zapewne otrzymalbys do 14 dni i co nie oznaczałoby wcale jej zamknięcia.

Pracownik wymienił Ci towar bez oficjalnych formalności, bo tak jest prościej dla wszystkich stron. Następnym razem jak Ci coś wymienią na nowe to np. następnego dnia, albo
  • Odpowiedz
@mathmed: KC Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Elev: Wydaje mi się, że nie dotyczy to rękojmi, a Casto utrzymuje, że wymiana od ręki odbyła się właśnie jako rękojmia.
Tak więc wymiana produktu na nowy w drodze rękojmi nie wydłuża żadnego z okresów - ani gwarancji ani rękojmi.
Przepis miał wejść 01.01.2018, ale ostatecznie nie wszedł.

Takie było ich tłumaczenie, bo zapytałem mailowo.
  • Odpowiedz
@mathmed: a to cwaniaczki ( ͡° ͜ʖ ͡°) rekojmia faktycznie ma ten kruczek i nikt nagle nie zanotowal z czego korzystales przy zgloszeniu
  • Odpowiedz