Wpis z mikrobloga

Kilka razy były tutaj robione analizy nowych dróg w PL które pokazywały patologię owych projektów. Zastanawiałem się czy ktoś tak analizował np Trasę Łagiewnicką. Powiem szczerze jeżdżę Zakopianką co jakiś czas i mam wrażenie że trasa Łagiewnicka zamiast odciążyć to wprowadzi ładną patologię. Niby wybudowali tunele ale tramwaj puszczają górą w efekcie czego na odcinku od CinemaCity do Lidla (skrzyżowanie Zakopianki z Brożka/Tischnera gamonie dołożyli 3x sygnalizację świetlną (w praktyce na jakiś 50 metrach).

Jak było:
-brak świateł, przejście podziemne, włączanie się do ruchu z ulicy Zbrojarzy

Jak będzie:
-dodatkowa sygnalizacja świetlna na przejście dla pieszych (WTF droga z tunelami a przejścia podziemnego nie ma)
-kolejna sygnalizacja dla ruchu tramwajowego
-jeszcze jedna sygnalizacja dla osób włączajacych się do ruchu (bodajże z ulicy Do Wilgi czyli drogi która będzię nad trasą Łagiewnicką)
a wszystko to na owych 50 metrach.

Nie muszę mówić że uruchomienie nawet jednych świateł dodatkowych spowodowało niemałe zatory (została uruchomiona sygnalizacja dla przejścia dla pieszych), nie mówiąc co będzie jak uruchomią kolejne dwie i puszczą tramwaje.

Ogólnie na odcinku około 3km od ronda Matecznego do skrzyżowania z Jugowicką będzie 12 świateł. Pozdrawiam cierpliwych kierowców.

#patologia #drogi #budowlanka #krakow #polska #transport #zakopianka
  • 16
Jeżdżę tamtędy codziennie i podzielam Twoje obawy. Zobaczymy jak zsynchronizują te sygnalizacje, ale całkiem możliwe, że będzie się tam stało w korkach.


@wda79: Niech zrobią tak jak jest na Christo Botewa - perfekcyjna synchronizacja, która potrafi spowodować korek o drugiej w nocy.
@pilot1123: no offence ale te argumenty to są trochę z dupy xD myślałem że są jakieś powody dotyczące logistyki/transportu że nie powinno się tego robić. W każdym razie

1) światła które będą korkowały kilka przecznic są gorsze niż to że ktoś musi zejść kilka schodków (tym bardziej jeśli wcześniej w tym miejscu albo nie było przejścia albo również było podziemne)
2) w tramwajach też śmierdzi moczem to może je zlikwidujmy?
3)
@pilot1123: @DevSharingan: w sumie, w tamtym rejonie było przejście podziemne i to nawet takie dosyć przyjazne niepełnosprawnym - dosyć spory rogal o małym nachyleniu. Przynajmniej z jednej strony, bo z drugiej nie pamiętam, jak ono wyglądało. Jak widać, doszli do wniosku, że takie bajery są zbędne na przelotówce (ʘʘ)
ą jakieś powody dotyczące logistyki/transportu


@DevSharingan: i to jest właśnie ten problem. Liczy się logistyka i transport, a piesi niech sobie łażą "po paru schodkach"

Przynajmniej z jednej strony, bo z drugiej nie pamiętam, jak ono wyglądało


@abrakadabra1859: nie znam tamtego przejścia, u mnie na dzielni jest jedno i ludzie wolą latać na nielegalu między autami ( ͡° ͜ʖ ͡°)
nie znam tamtego przejścia, u mnie na dzielni jest jedno i ludzie wolą latać na nielegalu między autami ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@pilot1123: jesteś pewien że dlatego a nie dlatego że jest szybciej? Bo z tego co ja zaobserwowałem to wlaśnie o to zazwyczaj chodziło.
@DevSharingan: faktycznie, mapy google mi odświeżyły pamięć. Po środku, czyli do wychodzenia na przystanek, były chyba tylko schody.
Co nie zmienia faktu, że aktualna modernizacja oraz ustawianie świateł po polsku, czyli czerwona fala, sugeruje pogorszenie płynności ruchu
@pilot1123: czyli jednak chodzi o to żeby było szybciej więc to wyklucza część tamtych argumentów. Masz takie podejście jakbyś był tylko pieszym i tylko Tobie miało być wygodniej. Ale walić tam że przez miasto ciągnie się tabun samochodów, spalin przez to w centrum więcej, publiczny transport też kuleje ważne że ktoś zaoszczędzi 5 sekund :) To trochę jak z tymi wyprzedzającymi się tirami.
spalin przez to w centrum więcej, publiczny transport też kuleje ważne że ktoś zaoszczędzi 5 sekund :)


@DevSharingan: no właśnie chodzi o to żeby dojście do tramwaju było wygodniejsze...

Masz takie podejście jakbyś był tylko pieszym i tylko Tobie miało być wygodniej.


@DevSharingan: a wiesz że głównie jeżdżę autem?( ͡° ͜ʖ ͡°)

. Ale walić tam że przez miasto ciągnie się tabun samochodów


@DevSharingan: a
@pilot1123: dalej uważam że nie zrobienie tam przejścia podziemnego w momencie gdy:

1) takie tam było,
2) jest i tak tamtędy tunel z drogą

to zwyczajny absurd. Myślę że jakbyś miał co przecznicę dodatkowe światła, tylko dla przejścia dla pieszych to też myślałbyś inaczej (a tam tak jak mówiłem będą przy okazji 2 inne sygnalizacje). Warto zauważyć że nie mówimy tu o drodze która jest jakąś popierdółką tylko o Zakopiance a