Ja przeważnie przejeżdżam przez przejścia dla pieszych, po prostu zwalniam wtedy do tempa przechodniów i staram się nie blokować nikomu drogi. Schodzę z roweru tylko przy bardziej ruchliwych drogach bez sygnalizacji świetlnej.
@ZmiksowanaFretka: ale po co coś robić skoro tak jak jest jest dobrze. Problemem nie jest to, że po przejściach nie można jeździć pojazdem tylko to, że DDR są źle wytyczone, nie mają kontynuacji w postaci przejazdów i jest ich ogólnie mało. Wprowadzanie zmian może wprowadzić jeszcze większe zamieszanie - zwłaszcza kiedy przepisy dot. rowerzystów na przejściach byłyby inne niż dotyczące pieszych na przejściach czy rowerzystów na przejazdach.
@pawelpablito: A hulajnogi mogą przejechać przez przejście czy nie? Wydaje mi się, że tak, więc to co napisałem jest zasadne.
taki przepis już istnieje odnośnie rowerów.
@pawelpablito: Nie, nie ma takiego przepisu. Rowery mają generalnie zakaz jazdy po chodnikach poza kilkoma szczególnymi wyjątkami, natomiast zasady dla hulajnóg sprawiają, że mogą one jeździć po prawie wszystkich chodnikach.
@pawelpablito: Nie widzę, aby ten lub jakikolwiek inny artykuł regulował przejazd UTO przez przejście dla pieszych. Możesz go zacytować? Natomiast to kiedy rowerem można jechać po chodniku reguluje art 33 pkt 5.
Obecnie mamy przejście dla pieszych, a rower to pojazd, więc żeby skorzystać z przejścia musisz zejść z pojazdu i stać się pieszym.
@pawelpablito: nie zawsze trzeba zejść z roweru, żeby stać się pieszym :D np. jeśli dziecko do lat 10 jedzie samodzielnie na rowerze i Ty jesteś jego opiekunem to razem jesteście wg. prawa traktowani jako piesi, co oznacza m.in: - możecie przejeżdżać przez przejście dla pieszych - NIE MOŻECIE jeździć
@Raul777: i jako kierowca auta dam po hamulcach bo jaśnie pan nie zejdzie z roweru. Zatrzymasz sie tuż przed przejściem dla pieszych i bedziesz jechal tempem pieszego?xDD
@Raul777: to jest tak absurdalne jakby ktoś zaprojektował ulicę osiedlową przeciętą chodnikiem i kierowca musiałby z samochodu wysiąść i przepchać go przez chodnik ( ͡°͜ʖ͡°)
Po prostu w Polsce ścieżki są często projektowane jako infrastruktura rekreacyjna by sobie grazyna z januszem i dziećmi pedałowali środkiem, a potem traktowana jak infrstruktura drogowa. Rowery traktowane są jak zabawki na fazie projektu a
@TymRazemNieBedeBordo: No OK, ale pod względem praktycznym niczego nie zmienia. I cieszę się, że nasze orły nie wpadły na pomysł aby i tu być świętszym od papieża, bo znaków mamy za dużo.
Szkoda, że nie potrafią wdrożyć modelu niemieckiego, gdzie znak odpowiednik A-7 odwołuje pierwszeństwo więc nie muszą stawiać D-2.
@Protectorx: myślę że widząc przejście dla pieszych i świecące się tam zielone światło i tak powinieneś dać po hamulcach i zachować ostrożność nawet gdy na przejściu będą tylko piesi a nie rowerzysta ( ͡º͜ʖ͡º)
powtórzę się i będę za każdym razem - zsiadanie z roweru na przejściu zamiast nakaz pokonywania go w tempie pieszego to jest jeden z większych absurdów prawa w tej dziedzinie i tania sztuczka na nabijanie mandatowych statystyk
@Raul777: No nie do końca. Co innego jeśli mówimy o skrzyżowaniach, gdzie pojazdy mają czerwone a piesi zielone, a zupełnie inaczej to wygląda na skrzyżowaniach, gdzie samochody mają np. zieloną strzałkę i ograniczony kąt
Ja przeważnie przejeżdżam przez przejścia dla pieszych, po prostu zwalniam wtedy do tempa przechodniów i staram się nie blokować nikomu drogi. Schodzę z roweru tylko przy bardziej ruchliwych drogach bez sygnalizacji świetlnej.
#rower #rowery #przepisydrogowe
Zsiadacie z roweru przed przejściem dla pieszych?
@dybligliniaczek: Tam nie da się zrobić samego "włączania się do ruchu", bo to droga jednokierunkowa.
@pawelpablito: No zobacz, a dla hulajnóg właśnie taki przepis wprowadzono w zeszłym roku.
Problemem nie jest to, że po przejściach nie można jeździć pojazdem tylko to, że DDR są źle wytyczone, nie mają kontynuacji w postaci przejazdów i jest ich ogólnie mało.
Wprowadzanie zmian może wprowadzić jeszcze większe zamieszanie - zwłaszcza kiedy przepisy dot. rowerzystów na przejściach byłyby inne niż dotyczące pieszych na przejściach czy rowerzystów na przejazdach.
@pawelpablito: proste, żeby było lepiej.
@pawelpablito: Nie, nie ma takiego przepisu. Rowery mają generalnie zakaz jazdy po chodnikach poza kilkoma szczególnymi wyjątkami, natomiast zasady dla hulajnóg sprawiają, że mogą one jeździć po prawie wszystkich chodnikach.
art. 33 6. --> to ten przepis
@pawelpablito: To nie jest pojazd, a UTO.
@pawelpablito: Nie widzę, aby ten lub jakikolwiek inny artykuł regulował przejazd UTO przez przejście dla pieszych. Możesz go zacytować? Natomiast to kiedy rowerem można jechać po chodniku reguluje art 33 pkt 5.
Nie jest odwoływany tylko zaczyna obowiązywać inny limit
To akurat głupota.
A to jest normalne.
@pawelpablito: nie zawsze trzeba zejść z roweru, żeby stać się pieszym :D np. jeśli dziecko do lat 10 jedzie samodzielnie na rowerze i Ty jesteś jego opiekunem to razem jesteście wg. prawa traktowani jako piesi, co oznacza m.in:
- możecie przejeżdżać przez przejście dla pieszych
- NIE MOŻECIE jeździć
@Raul777: to jest tak absurdalne jakby ktoś zaprojektował ulicę osiedlową przeciętą chodnikiem i kierowca musiałby z samochodu wysiąść i przepchać go przez chodnik ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Po prostu w Polsce ścieżki są często projektowane jako infrastruktura rekreacyjna by sobie grazyna z januszem i dziećmi pedałowali środkiem, a potem traktowana jak infrstruktura drogowa. Rowery traktowane są jak zabawki na fazie projektu a
@janekplaskacz:
Czepiam się, ale technicznie jest odwołany i wprowadzona jest inna dopuszczalna prędkość
https://arslege.pl/ograniczenia-predkosci/k1026/a69101/
No OK, ale pod względem praktycznym niczego nie zmienia. I cieszę się, że nasze orły nie wpadły na pomysł aby i tu być świętszym od papieża, bo znaków mamy za dużo.
Szkoda, że nie potrafią wdrożyć modelu niemieckiego, gdzie znak odpowiednik A-7 odwołuje pierwszeństwo więc nie muszą stawiać D-2.
@Protectorx: myślę że widząc przejście dla pieszych i świecące się tam zielone światło i tak powinieneś dać po hamulcach i zachować ostrożność nawet gdy na przejściu będą tylko piesi a nie rowerzysta ( ͡º ͜ʖ͡º)
@Raul777: No nie do końca. Co innego jeśli mówimy o skrzyżowaniach, gdzie pojazdy mają czerwone a piesi zielone, a zupełnie inaczej to wygląda na skrzyżowaniach, gdzie samochody mają np. zieloną strzałkę i ograniczony kąt