Aktywne Wpisy
Djuk94 +73
Dlaczego ostatnio tak wszyscy eksperci nawołują, że będzie wojna, podczas gdy Rosja ma jak na razie problem z zajmowaniem miast na Ukrainie? Widzę, że ten sam spektakl, co z ekspertami od AI, którzy rok temu nawoływali, że za pół roku, a może nawet w ciągu paru miesięcy czeka nas wielki przełom, świat nie do poznania! I ugasło. Nie sądzę, że wojna z Rosją nam grozi w tym dziesięcioleciu po tym, co pokazują
kantek007 +64
Polacy najwieksi niewolnicy #praca
Rok temu wróciłem do niej po latach i pozytywnie zaskoczył mnie fakt, że "Morek" oczarował mnie znowu tak samo jak za dzieciaka. Zaskoczył i zastanowił - na tyle, że zdecydowałem się przeanalizować grę, pytając: co w niej takiego niesamowitego, że jej magia działa nawet tyle lat po premierze. Oryginalność? Rozmach? Wolność?
Na odpowiedzi zapraszam na mojego mini bloga, którego tylko z tej okazji odważam się wystawić z niszy:
https://ponad160.pl/427
Wstawiłbym treść we wpis, ale tekst ma równowartość ~25 stron i obrazki więc by się tu nie zmieścił - wybaczcie.
#morrowind #tworczoscwlasna
1. Weź obojętnie jaki skill broni. Topór, długie ostrza, krótkie, łuki. Obojętnie. Leć od razu łazikiem/siltatriderem do Balmory do gildii magów. Możesz do nich od razu dołączyć to będziesz miał tańsze czary. Kup przywoływaną broń/bound weapon każdego typu jakiego możesz. W tej części są bardzo ok. Zadają obrażenia jak daedryczne, nie musisz się martwić że się popsują, mają
Przeszłam z tysiąc razy. Teraz się odbijam bo nie chce mi się już czytać tych ścian tekstu
@Antorus: hmmm... Ale chyba dokładnie tak samo jest w każdym RPG.
@chrominancja: nie, nie jest. Gothic, Wiedźmin, Mount&Blade mówi to panu coś? Zresztą, nawet jeśli byłoby to w KAŻDYM dosłownie RPG, to i tak stanowiłoby to wadę, bo to błędne rozwiązanie.
Po pierwsze UI. Fatalny dziennik, w którym nigdy nie da się niczego znaleźć i który nie jest podzielony na questy tylko na jakieś randomowe zasłyszane słówka w grze. Koncept spoko, bo zamiast wielkiego znacznika prowadzącego w konkretne miejsce questa jak
1. Dziennik jest najlepszą rzeczą w tej grze. Jego niewygoda jest efektem ubocznym pomysłu zakładającego brak narzucania struktury. Nie widziałem gry robiącej coś podobnego (dającej tylko przesłanki, bez stawiania gracza w roli bezmózgiej maszyny do robienia questów) ale lepiej (wygodniej w nawigacji np).
Rozmowy podobnie - są właśnie dobre!
A przykład z UI czarów - no cóż, ile
@BusinessMoose: Skala, panie ferdek, mówi to panu coś? ( ͡° ͜ʖ ͡°) Kompromisy. Zakodzić 50 npców żeby byli żywi, wyjątkowi, mądrzy - to co innego niż zakodzić 2000. Bethesda po prostu wybrała wariant wielki.
@I_am_the_liquor: Ja bym wolał Morrowinda na nowej wersji silnika od Starfielda.
@chrominancja: najważniejszym elementem gry RPG, czyli "gry w odgrywanie roli" jest odgrywanie roli, czyli wcielanie się w konkretną postać i granie nią w jak najbardziej tożsamy z jej charakterem sposób, dla zabawy wcielenia się w ciekawą dla gracza pozycję i świat przedstawiony.
@salad_fingers: to mniej więcej taki dylemat jakby na obiad dostać smaczne danie albo 40 kilogramów gotowanego ryżu.
To żadne wytłumaczenie, że zrobili gówno, ale za to dużo.
Nijak to nie umniejsza Wiedzminowi czy Gothicowi bo to po prostu inny typ gry, jakkolwiek taki wybór jest typowy i kluczowy dla gier RPG i nie powinien być w ogóle żadnym argumentem.
Dla mnie gra ktora ogranicza mi stworzenie i granie postacią jaką ja