Aktywne Wpisy
![Djuk94](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Djuk94_DoUkUUbE4x,q60.jpg)
Djuk94 +73
Dlaczego ostatnio tak wszyscy eksperci nawołują, że będzie wojna, podczas gdy Rosja ma jak na razie problem z zajmowaniem miast na Ukrainie? Widzę, że ten sam spektakl, co z ekspertami od AI, którzy rok temu nawoływali, że za pół roku, a może nawet w ciągu paru miesięcy czeka nas wielki przełom, świat nie do poznania! I ugasło. Nie sądzę, że wojna z Rosją nam grozi w tym dziesięcioleciu po tym, co pokazują
![kantek007](https://wykop.pl/cdn/c3397992/kantek007_8z6nsTx4G3,q60.jpg)
kantek007 +64
Polacy najwieksi niewolnicy #praca
![kantek007 - Polacy najwieksi niewolnicy #praca](https://wykop.pl/cdn/c3201142/b1a3e706206c91094c5b845e3cf8c2cd2cfb66774bf3277e4c11708f5b341f7b,w150.jpg)
źródło: GI3eK2yWYAAEZJ9
Pobierz
Rok temu wróciłem do niej po latach i pozytywnie zaskoczył mnie fakt, że "Morek" oczarował mnie znowu tak samo jak za dzieciaka. Zaskoczył i zastanowił - na tyle, że zdecydowałem się przeanalizować grę, pytając: co w niej takiego niesamowitego, że jej magia działa nawet tyle lat po premierze. Oryginalność? Rozmach? Wolność?
Na odpowiedzi zapraszam na mojego mini bloga, którego tylko z tej okazji odważam się wystawić z niszy:
https://ponad160.pl/427
Wstawiłbym treść we wpis, ale tekst ma równowartość ~25 stron i obrazki więc by się tu nie zmieścił - wybaczcie.
#morrowind #tworczoscwlasna
źródło: comment_1651377061DNr12L4A8Sp7Atrh0F4N9u.jpg
Pobierz@salad_fingers: nie neguję przecież, że morrowind też nie jest takim klasykiem. I w innych grach reż hejtuję takie rozciągające rozgrywkę konieczności. Podałem przykład z wiązaniem butów co jakiś czas, bo tak się czuję jak gra mnie zmusza do spania w celu regeneracji
@mars10_v2:
1. Patch for Purists + Morrowind Optimization Patch
2. MGE XE - koniecznie wygeneruj distand land
3. Aesthesia Groundcover - wygeneruj trawę
4. textury i modele: Intelligent Textures, Better Bodies, Better Clothes, Better Heads
5. Weapon Sheating
6. Graphic Herbalism
7. UI Expansion
8. Atmospheric Sound Effects Expanded
9. Better Balanced Combat
10. mój skromny Dialogues Decluttered ( ͡º ͜
@chrominancja: chyba nie zauważyłeś, że ja nie stosuję argumentu, że gry cRPG nie powinny "wychodzi" z gier RPG. Ja stwierdziłem, że wychodząc od gier RPG nie przenoszą ich istoty, czyli możliwości zabawy w naśladowanie jakiejś postaci i odgrywanie jej specyfiki. Przenoszą rozwiązania i utarte mechaniczne
Morrowinda nie polecam bo dla mnie to jak "Symulator Kozy" dla gier RPG, ale gra ma swoich fanów
Nie każdemu gra się musi podobać, ale od 2002 te same argumenty są już nudne.
O wow... nie wiem w jakie rpgi tradycyjne grałeś ale "kilka sesji"? Troche
Ale to prawda, jedyne czego chciałam się czepiać to tamtego komentarza, że Morrowind jest złe bo ma system tworzenia postaci i klasy co jest dla mnie bardzo dziwnym argumentem kiedy rozmawiamy o grach RPG.
@salad_fingers: nic podobnego, ten spór jest jak najdalszy od konfliktu między piaskownicą a rpgiem opartym na scenariuszu. Z prostego powodu - Morrowind nie jest żadną piaskownicą. Piaskownicą to jest Mount&Blade, gra która nie ma scenariusza, ale ma mechaniki, które animują świat i tworzą w ten sposób może i mniej literacką historię, ale za to własną.
@KompleksIndygo: tak samo nudny jest argument, że jak się coś nazyw rołplejem, to może mieć #!$%@? system walki oparty na turlaniu kostkami bo panie, w klasycznych rołplejach też się turla kostkami i nikt nie narzeka.
System % trafienia z Morrowinda dobrze pokazuje różnicę między kimś kto pierwszy raz trzyma miecz w ręce, a kimś kto trenuje całe życie. Można to pokazać lepiej, oczywiście, ale na pewno nie proponowamy przez większość antyfanów % system "zetknięcia się modeli"
@bh933901: Morrowind się z nich składa! Nie musisz iść robić wątku głównego, możesz sobie pójść gdziekolwiek i robić cokolwiek. Jest definicją sandboksa, po prostu nie jest tak technologicznie zaawansowany jak 6 lat młodszy M&B.
Dokładnie o to chodzi!
No ale cieszę się, że niektórym jednak podpasowała i się podobała. Bez Morrowinda gatunek nie miałby szans się rozwinąć tak jak się rozwinął dziś. Morrowind, Oblivion i Skyrim to trójca bethesdowych RPG z pierwszej osoby która wyznaczała nowe trendy w grach typu open