Wpis z mikrobloga

Nigdy nie jeździłem na moto, zmieniłem pracę na Mordor i dojazd samochodem to jakiś żart, więc chce przesiąść się na moto.
Myślałem o zakupie 125cc i jak dojdę do wniosku, że motocykle są dla mnie to zrobię kat. A i kupię coś większego (jestem duży i na każdej 125cc będę wyglądał śmiesznie).

Opowiadałem mój plan dla kumpla i jednym zdaniem zmienił mój tok myślenia:
"Chcesz wydać 8-10k na 125cc żeby się dowiedzieć czy w ogóle będzie ci to leżało, zamiast wydać 1,5k na prawko, które da to samo + uprawnienia, które dadzą większą swobodę zakupu."
Logicznie na to patrząc to ma rację.
Co o tym myślicie motoświrt?

Od razu mówię, że poza rozmiarem moc 125cc raczej mi wystarczy, bo jestem strachliwy i nawet samochodem nie #!$%@?.

#motocykle
  • 65
@fr3duu: Na miasto tylko skuter , wygoda , przyspieszanie okey spokojnie wystartujesz szybciej niż auta. Do tego nie musisz kasku targać z sobą bo masz pojemny kufer. Albo żeby coś przewieść. Taka yamaha nmax albo honda pcx są większe więc większy komfort. Tylko nie polecam brać skuterów typu silnik 125 ale w budzie 50. W sensie te mniejsze skutery przepychać się między autami o wiele łatwiej niż tymi większymi skuterami. Ale
Co o tym myślicie motoświrt?


@fr3duu: My możemy Ci pomóc w realizacji celu ale sam musisz go znać. Jeśli Twoim celem jest lepszy dojazd do pracy od zwykłego auta czy komunikacji miejskiej to skuter 125 to dobry wybór.

Od razu mówię, że poza rozmiarem moc 125cc raczej mi wystarczy, bo jestem strachliwy i nawet samochodem nie #!$%@?.


@fr3duu: Jak jesteś strachliwy to w ruchu miejskim będziesz przeciskał się między autami?
aarahon - > Co o tym myślicie motoświrt?

@fr3duu: My możemy Ci pomóc w realizacji ...
@fr3duu: Jako typowa maszyna "dojazdowa" do pracy, po bułki, etc. zamiast motocykla, zastanów się poważnie nad zakupem jakiegoś skutera. Serio, samemu będąc w posiadaniu ponad litrowego motocykla, do pracy (~10km) dojeżdżam często Hondą PCX 125.
Czemu skuter? Zdecydowanie tańszy w utrzymaniu od motocykla, jest wygodny, dobrze chroni przed wiatrem i ewentualnymi umiarkowanymi opadami, nie musisz wozić kufra, żeby zapakować jakieś małe zakupy. Do tego odchodzi Ci konieczność skupiania się na biegach.
@fr3duu: jak na dojazdy do roboty, to skuter 125 jest genialny. Kask zostawisz w schowku, a po drodze do domu jeszcze możesz wstąpić na zakupy. Mam pełne A, ale gdybym miał jeździć tylko do pracy i po mieście, to bym sprzedał sprzęt i kupił właśnie PCX 125 lub coś w tym stylu.
Zrobienie prawka to nie 1,5, tylko 2k+ i dodatkowo sporo czasu. Możesz się w tym roku nie wyrobić.
a.....e - @fr3duu: jak na dojazdy do roboty, to skuter 125 jest genialny. Kask zostaw...

źródło: comment_1650973024XMbZhToSnMs6aklGFczelL.jpg

Pobierz
@fr3duu: jeśli kręcą się motocykle (albo masz takie poczucie, że to jest to) to idź na kurs, pojeździj 125 i 600 i podejmij decyzję. Jeśli kupisz skuter ale będziesz miał ambicje, żeby jednak skoczyć gdzieś za miasto, zacząć traktować motocyklizm jako hobby to szybko uznasz, że skuter to nie jest to. Ale jeśli tylko dojazdy to w sumie obojętne
@FFireBlade954: @Podstarzaly_Mandalorianin: @afromort: @apee: @Glenroy: of
@aarahon: @lentilek: @baran_ofiarny:

Pytanie do zaznajomionych ze skuterami 125, troche z innej bajki i strony.

Jak radza sobie skutery na drogach szutrowych dluzsze odcinki, czasem dosc duzo gorszej jakosci?
To jest jedyna rzecz ktorej obawiam sie w zamianie auta na skuter...
Ewentualnie na co zwrocic uwage przy zakupie w/g powyzszego?
W azji jezdzilem duzo 125 (malymi, zadne maxi),
"Chcesz wydać 8-10k na 125cc żeby się dowiedzieć czy w ogóle będzie ci to leżało, zamiast wydać 1,5k na prawko, które da to samo + uprawnienia, które dadzą większą swobodę zakupu."


@fr3duu: pytanie czy to prawko zdasz jak nigdy nie jeździłeś. A jak nie #!$%@? tej 125 to się:
- nauczysz jeździć, nauka jazdy na prawku to nie nauka jeżdżenia
- możesz potem tą 125 sprzedać z małą stratą, moto trzyma
Jak radza sobie skutery na drogach szutrowych dluzsze odcinki, czasem dosc duzo gorszej jakosci?


@Sorcerer001: ostatnio chciałem pojechać wzdłuż torów i trafiłem na kilka dróg z tłucznia, kilka żwirówek, dróg nieutwardzonych, polnych itd. Przez las też jechałem, średnio 25 kmph po lasach i 40 kmph po żwirówkach. Skuter to przeżył i nic się nie połamało od gałęzi. Także można pojechać ale trzeba uważać na lepszych ziemiach i glinie bo wtedy łatwo
aarahon - > Jak radza sobie skutery na drogach szutrowych dluzsze odcinki, czasem dos...

źródło: comment_1650977287wyx2jaOiBXLeFW97ukLCrO.jpg

Pobierz
@aarahon: u nas na szczescie zawsze sucho, hiszpania. Ale jest to dosc luzny szuter, z domieszka piasku. Gdzie pod spodem dopiero jest ubita warstwa.
To nie jest najgorsze, przeklenstwem jest jak dluzsze odcinki sa tak sfrezowane przez wiatr i erozje ze robia sie garby jak grzebien, czlowiek ma wrazenie jakby szczekal zebami z zimna jadac po czyms takim czyms innym niz porzadnym 4x4 na pneumatyce...

Inna kwestia jak przewiezc na skuterze
@fr3duu: nie bierz skutera bo ci odpadnie frajda z machania biegami i zrazisz się przez trzymanie nog razem, co przynajmniej mnie napawa strachem przed jakimkolwiek skracaniem (motorem steruje się biodrami i całym ciałem).

A najlepiej to przejedz się jednym i drugim i pewnie od razu poczujesz co wolisz.