Wpis z mikrobloga

Zły jestem jak można było popsuć tak świetny koncept, jak Backrooms i zrobić z tego durny survival horror oraz żałosną kopie scp. Sama idea nagłego trafienia do alternatywnej rzeczywistości i bycia uwięzionym niekończącym się labiryncie korytarzy jest już całkiem interesująca. Jeśli dodamy do tego klimat tak zwanych przestrzeni liminalnych, czyli zdjęć opuszczonych miejsc wywołujących uczucie obcości, ale i pewnej nostalgii to zarysowuje się całkiem ciekawy egzystencjalny horror. Patrząc na to, że oryginalnie można było dostać się do zaplecza podczas spania można było pójść w stronę badania archetypu labiryntu w ludzkiej podświadomości. Można też było pójść w stronę krytyki rozprzestrzeniającej się urbanizacji i braku możliwości odnalezienia swojego miejsca w świecie, jak to robi manga blame. Możliwości były nieograniczone, a postanowiono pójść w sztampę, czyli potwory, jakieś nowe poziomy itp. Cała horror miał polegać na poczuciu osamotnienia i wyalienowania. To nie potwory miały być zagrożeniem, ale samo miejsce. Wszystko to zniszczono. Jak zaczęto dodawać jakieś kolonie ludzi, sposoby przetrwania no to zrobił się z tego zwykły survival horror. Czuje się zawiedziony. Najgorsze, że jest to już raczej nie do naprawienia. Co najwyżej w dalszej przyszłości powstanie coś ciekawego inspirowanego zapleczami.
#backrooms #weirdcore #horror #creepypasta #przemyslenia #filozofia
Al-3_x - Zły jestem jak można było popsuć tak świetny koncept, jak Backrooms i zrobić...

źródło: comment_1650303432Fl9hCy0tVaTnb2fpjP8t6m.jpg

Pobierz
  • 6
@Al-3_x: Myślałem ostatnio nad konceptem gry vr właśnie w labiryncie w klimatach liminal space. Mocno psychologicznie do tego podejść, zero jumpscarów czy latających duchów, budowanie klimatu przez narastającą muzykę, dziwne ambientowe odgłosy i znajdźki .Proceduralnie generowane wszystko żeby każde podejście było wyjątkowe. Odkąd poznałem czym są liminal spaces mam wrażenie, że to kawałek tortu, którego jeszcze nikt w 100% nie zagarnął. W HL:Alyx można odczuć mocno liminal spaces, polecam zagrać jak
@Al-3_x: A jak chciałeś podtrzymać te pastę przy życiu? To tak się musiało skończyć. Zaczęło się od filmu Kane Pixels, który przyniósł dużą popularność backroomsom i ja się z tego powodu cieszę, wciąż to dla mnie lepsze niż jakaś kolejna pasta w odmętach internetu.
@Al-3_x: nic nowego można było się tego spodziewać, chodz jak by te pokoje faktycznie cos wnosiły w sumie sposób dostawania sie do nich jak i do pokoju 0 osobiście kojarzy mi się z interiorami w GTA SA.
A szkoda np pokój do polowy zalany brudną wodą był ciekawy takie uczucie chodzenia po nieznanym no ale obecnie to takie typowe straszne uniwersum z internetu bardzo typowe