Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@TheSilentEnigma: przecież to jest inwestycja w rozwój regionalny. Równie dobrze można nie robić przeprawy w Świnoujściu bo można statkami pływać.


@RexxarHell: inwestycja w Świnoujściu jest ze środków samorządu a nie budżetu centralnego jak przekop.
  • Odpowiedz
@szasznik: To jest inwestycja regionalna, a inwestowana z budżetu dlatego, że jak wspomniałem, nie jest możliwe zainwestowanie tego przez samorząd. Przecież masz twarde dane, że jak była możliwość wpływania statków to port się rozwijał. Masz jakieś dane na potwierdzenie swojej tezy, że kolej się bardziej opłaca?

Typie, o czym Ty gadasz?


@TheSilentEnigma: Po tym zdaniu już mi się nawet nie chce dalej dyskutować, z gimbusami na poważne tematy nie rozmawiam
  • Odpowiedz
@RexxarHell:

Masz jakieś dane na potwierdzenie swojej tezy, że kolej się bardziej opłaca?


Ciężar dowodu spoczywa na stornie nawołującej do inwestycji, zwłaszcza tak drogiej.

Widać, że mam do czynienia z człowiekiem, który nigdy w nic nie inwestował

To jest inwestycja regionalna, a inwestowana z budżetu dlatego, że jak wspomniałem, nie jest możliwe zainwestowanie tego przez samorząd.


1) W Świnoujściu jakoś było
2) To, że samorząd umyśli sobie jakąś drogą fanaberię nie
  • Odpowiedz
@TheSilentEnigma: Powiedziałem, że nie chce mi się dyskutować z człowiekiem, który zaczyna dyskusje od "Typie co ty gadasz?!".

Ciężar dowodu spoczywa na stornie nawołującej do inwestycji, zwłaszcza tak drogiej.


@TheSilentEnigma: Dokładnie, i to właśnie kolega @szasznik: twierdzi, że warto bardziej zainwestować w kolej. Więc tak jak, mówisz powinien przedstawić dane ;)

http://um-elblag.samorzady.pl/admin/wysiwyg/FileUpload/AF_Strategia_Port_Elbl%C4%85g_DRAFT.pdf

Pomysł powstał już za poprzedniej władzy, czyli tak specjaliści się mylą, dwie władze także się mylą, ale
  • Odpowiedz
@RexxarHell: Połączenia drogowe i kolejowe są uniwersalne. Mogą przyjąć zarówno ruch pasażerski jak i towarowy. Codziennie będą z nich korzystać dziesiątki tysięcy ludzi. A tym przekopem to jak przepłynie dziennie kilka jednostek to będzie święto lasu. Z Elbląga do Gdańska jest ledwie 79km(po torach) a pociąg osobowy jedzie tam 1h10m-1h20m! To jest miejsce na lepsze spożytkowanie funduszy.

wspomniałem, nie jest możliwe zainwestowanie tego przez samorząd


Świnoujście jakoś dało radę zebrać kasę
  • Odpowiedz
@RexxarHell: Szanuj mój czas i daj dowody, na opłacalność ekonomiczną zespołu inwestycji w przekop Mierzei Wiślanej i budowę portu w Elblągu.

W przeciwnym razie uznam, że bardziej opłacalny jest stan zastany, czyli brak inwestycji i transport kolejowy.

Tak poprzednie rządy analizowały ta opcję, i im wychodziło, że to nie ma prawa się zwrócić, dlatego nic w tej kwestii nie zrobiły.
  • Odpowiedz
Po raz kolejny gimbusiarkie argumentum ad personam.


@RexxarHell: Bo doprawdy nie chce mi się udowadniać, że taniej jest przewieźć 100k węgla koleją, niż budować w tym celu port za kilka mld zł. To jest tak absurdalne, że wnioskuję iż autor nie może mieć związku z jakąkolwiek działalnością gospodarczą, to wszystko i nic ponadto.
  • Odpowiedz
@szasznik: Masz jakieś dane, czy analizy na poparcie swoich argumentów, czy to wszystko jest na chłopski rozum?
Przecież podałem Ci dane, które przeczą temu:
2013: 285k
2014: 360k
Tutaj kacapy nakładają cło i co? Spadek.
2016: 168k
2017: 100k

Nie może być tak, że rozwój jakiegoś regionu w Polsce zależy od tego czy on tworzy za dużą czy za małą konkurencje kacapom. Nawet jeśli jest to jakaś fanaberia lokalnych władz, to
  • Odpowiedz
@szasznik: Jeszcze jedno zdanie. Trochę widzę w twoim rozumowaniu krótkowzroczności bo Gdynia jako port ile już nam służy? Za rok pyknie chyba 100 lat. Więc nie byłbym taki pewien, że ta inwestycja się nie zwróci :)
  • Odpowiedz
Masz jakieś dane, czy analizy na poparcie swoich argumentów, czy to wszystko jest na chłopski rozum?


@RexxarHell: Jak na razie to ty nie przedtawiłeś żadnych analiz na opłacalność przekopu. I wstawiasz kilka danych i analizujesz na "chłopski rozum". Ale specjalnie dla ciebie mogę to policzyć:
Jeden wagon węgla to ok 60ton ładunku. Z tego co na szybko wyguglałem to pociąg towarowy może mieć max 42-44 wagony. Różnica między przeładunkiem Elbląga między
  • Odpowiedz
regionu w Polsce zależy od tego czy on tworzy za dużą czy za małą konkurencje kacapom.


@RexxarHell: Elbląg nie jest żadną konkurencją dla kacapów jeśli chodzi o przeładunek towarów bo jest w innej strefie celnej.

Więc nie rozumiem tego narzekanie kiedy wydajemy ROCZNIE 2mld na TVP


@RexxarHell: To że marnujemy 2 mld na TVP nie usprawiedliwia marnowania kolejnych na nieopłacalne inwestycje. A 2mld to z tego co się orientuję to
  • Odpowiedz
@szasznik: Nie liczysz, że port dalej się będzie rozwijał takie były rokowanie + via carpatia, która jeszcze bardziej zwiększy potencjał tej inwestycji :)
Anyways "mleko się już rozlało" spotkami się za kilka lat, i zobaczymy kto miał rację ^^
  • Odpowiedz