Wpis z mikrobloga

Siema Mircy!

Przybliżyłem się do zakupu swojego pierwszego auta za własny cash (mój passek B3 29 lat idzię w rezerwę).

Wzrok padł na Audi A4B8 i mimo wszystko diesel 2.0 Tdi CR. Wiele opinii słyszałem, sporo naczytałem no i wniosek, że trzeba uważać na łuszczącą się pompę wysokiego ciśnienia, przez którą opiłki trafiają do obiegu i mogą headshotem odbić się na silniku.

Stąd pytanie do Was znaffców.

1. Czy jest jakiś prosty sposób na sprawdzenie, czy dane auto ma już problem z opiłkami (jakieś łatwodostępne filtry) przy wizycie kupna takiego samochodu?
2. Czy jest jakaś dobra metoda dbania o tego typu jednostkę żeby nie dopuścić do takiego łuszczenia? (Oczywiście, częsta wymiana filtrów paliwa itp).
3. Czy są jakieś typy silników 2.0 TDi CR, które opierały się temu problemowi?

Mowa tutaj o rocznikach 2008-2010.

No i oczywiście zależy mi na dieslu, pomimo że benzyniaki w utrzymaniu lepiej wychodzą ale mimo to preferuję diesla. (trasy akurat 50/50 miasto/trasa).

EW. Jakie macie opinie na temat Seata Exeo z dieslami? Też podobne roczniki.

#audi #motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa #mechanika #seat
  • 21
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@chmielus_93: B3 to było moje pierwsze auto, które dostałem od ojca. 1.8 sedan w graficie. Jako, że mieszkałem na wiosce, tow. 2007 roku to był istny kisielmaker w majtkach Karyn
  • Odpowiedz
@chmielus_93: Jeżdżę 2.0TDI CR 177KM CFGC z 2015 z chipem na 210, nalotu 377 000 km, czyli dla większości tutaj to złom na śmietnik, bo to panie już 150kkm temu miało się zepsuć.

Wszystko, co się zużywa - wymieniam lub regeneruję jak bozia kazała i silnik chodzi jak zegarek, a auto lata jak samolot.

No i od Ciebie się dowiedziałem, że trzeba na pompę wysokiego ciśnienia uważać. Whaaat?
Zajebiste są te
  • Odpowiedz
@Dejwi996: Może bardziej mniej awaryjne, lub w razie awarii - nie wykrajasz nerki ;).

@T3sla: Ta sama sytuacja, 18stka strzeliła, B3 2.0 benzyna to do szkoły jak podjeżdżałem, to tylko wszelkie Seicento/gulfy nie miały podjazdu do mojego sedana :) (chyba, że na wakacje ktoś gruzowoza kupił po pracy za granicą).

@dict: No właśnie dość częsty problem u osób, które nie dbały i nie wymieniały regularnie, później opiłki trafiały w
  • Odpowiedz
@chmielus_93: trzeba zlać zawartość opiłków z filtra paliwa do słoika . Częsta wymiana filtra nie pomaga bo te opiłki są tak małe , że filtr też nie daje rady ich zatrzymać . To jest tylko kwestią czasu lepsze goreze paliwo. Ciężko naprawdę zgadnąć co tak realnie lejesz do baku . Słyszałem o stosowaniu oleju do dwusuwów
Jako dodatku do paliwa , ale nigdy nie spotkałem kogoś kto to robi .
  • Odpowiedz
@trzaichlac69: Też słyszałem o opcjach dolewek i oczywiście dobrego paliwa. Kwestia że nie mam pewności przy zakupie auta czy właściciel dbał należycie i czy jakaś szansa na szybkie sprawdzenie tego jest...
  • Odpowiedz
@Dejwi996: No dlatego w tym kierunku zmierzam, jednak dobrze by było przed zakupem móc sprawdzić chociaż same filtry lub w jakiś inny sposób, ale wątpie by sprzedający poszedł na coś takiego :)
  • Odpowiedz
@chmielus_93: jakie sprawdzanie filtrów xD, nie słyszałem ani nie spotkałem się jeszcze nigdy z taką praktyką, olej ludzie często oglądają, ale zawartość filtra to już lekka paranoja
  • Odpowiedz
@Volmyr: no domyślam się, że nietypowo, ale na filtrze np. mozesz zobaczyć opiłki z pompy, z czego unikasz wymiany pomp, wtrysków, filtrów i przewodów itd, co daje Ci ok. 7-9 tys w kieszeni. Chyba, że trafiasz na osobę, która kontrolowała to lub dbała faktycznie jak kolega wyżej i po prostu czesto wymieniała części.
  • Odpowiedz
@chmielus_93 Mam b8 2010 z 360kkm, wymieniam olej i filtry co 10tys, paliwa co 20. Wszystko gra i buczy, jedyne co robilem przez rok użytkowania to p2015 blad nastawnika klap, 50zl naprawa.
  • Odpowiedz
@PiotrFr: przelewem do zbiornika i na filtr .
@chmielus_93: te roczniki o których piszesz to jeszcze napęd wadliwy pompy olejowej z 1.9 TDI albo ktoś na wybrzeżu to przerabiał .
@krzysiu97: proponuję wymieniać filtr paliwa przed każdą zimą że względu na jakiego poziome ułożenie w tym modelu auta . Parafina lubi zatkać wyjscie z niego przy niższych temperaturach. Podobnie było w BMW serii 1 e87 2.0 d . Tam
  • Odpowiedz
@chmielus_93: Pierwsze roczniki podobno miały faktycznie problem z łuszczeniem się pomp bez przyczyny, ludzie z tego co czytałem wymieniali na nówki z inną literą na końcu (tzn im późniejsza tym lepiej). W domu mam styczność z 2.0 143 CAHA z tym że z 2011/12 roku - przebieg pod 300k i nie ma żadnego problemu z opiłkami. Warto lać Archoila 6900 d-max - poprawia smarność paliwa która też tutaj dużo szkodzi jak
  • Odpowiedz
@AlezWieje: @krzysiu97: @PiotrFr:
Przewaliłem grubo te 30 stron wątku na forum Audi:
https://a4-klub.pl/topic/277136-pompa-wysokiego-ci%C5%9Bnienia-opi%C5%82ki/

No i nie nastroiło, z 2ej strony mały odsetek użytkowników komu się to trafiło. Jeżeli trafiłby mi się egzemplarz bez tej wady, no to oczywiście bym dbał i nie dopuścił do tego, gorzej jeżeli już coś w środku strzeliło i pozostało odliczanie, a wyrzucenie hajsu po to, by za miesiąc dołożyć 7K za wymianę pomp, przewodów
  • Odpowiedz
@chmielus_93: wydaje mi się że trochę panikujesz, popatrz jak bardzo popularny jest ten model, takie usterki zdarzają się prędzej czy później w każdym modelu, nawet w moim 3 letnim oplu co chwilę jest jakaś akcja serwisowa, proponuję się uspokoić, kupić furę z późniejszych lat produkcji z wyeliminowanymi wadami fabrycznymi i zapomnieć o temacie
  • Odpowiedz
@Volmyr: @krzysiu97: Racja, tak czy inaczej idę w tym kierunku, ale chciałem spytać, czy może ktoś miał już podejścia do tego. Tak czy inaczej, można trafić na zarżniętego albo zadbanego, innej drogi nie ma :). Dzięki za pomoc!
  • Odpowiedz