Wpis z mikrobloga

Pierwsze kontrowersję wokół Ayrtona Senny pojawiły się już w jego debiutanckim sezonie. Senna jeździł wówczas w słabym Tolemanie i jest głównie pamiętamy z GP Monako i sensacyjnego 2 miejsca.

Po tym wyścigu Ayrton poczuł krew i myślał jak tu wyrwać się do lepszego zespołu aby móc się dalej rozwijać. Problemem jednak był jego kontrakt z Tolemanem, który obowiązywał do końca 1985, posiadał on opcję wcześniejszego rozwiązania, jednak zespół zainteresowany Senną musiał zapłacić wykupne zanim cokolwiek zostało by podpisane. Senna jednak ogarniał sobie wszystko sam na boku. W trakcie sezonu odbył potajemne testy z Lotusem i podpisał kontrakt z nowym zespołem, tuż przed GP Włoch. Problem jednak polegał na tym że Senna nie raczył o tym poinformować swoich szefów z Tolemana, którzy o umowie Senny dowiedzieli się z mediów. Alex Hawkridge, dyrektor Tolemana tak się wciekł że zawiesił Ayrtona z udziału w wyścigu na Monzie. Hawkridge tłumaczył to tak że odsunięcie Senny od ścigania będzie dla niego większą karą, niż jakaś ewentualna grzywna finansowa. Senne w Tolemanie zastąpił Stefan Johansson, który z powodu tymczasowego zawieszenia Tyrrella z F1, miał wolne.

Ostatecznie Toleman i Lotus doszli do porozumienia w sprawie Senny, Lotus zapłacił te wykupne, a Senna wrócił do bolidu Tolemana na ostatnie wyścigi sezonu 1984. Gdzie na pożegnanie ze starą ekipą zdobył jeszcze jedno podium w Portugalii.

#f1 #randomf1shit
Pobierz
źródło: comment_1647282053O793u8hSwdpfvL4EGmcrWS.jpg
  • 4