Wpis z mikrobloga

może być wylany lub porostu nie trzymać- spróbuj pobujać autem naciskając od góry dany róg auta, jeśli idzie lekko i po przestaniu dalej się buja to pewnie śmietnik
@MamByleJakiNick: W Twoim przypadku parami.
Jeden amortyzator padł ze starości, a drugi jest w tym samym wieku i po podobnych dziurach jeździł i zaraz też padnie.
Zresztą jak jest stary to może już mieć nieco inną charakterystykę niż nowy, a samochód który ma niesymetryczne zawieszenie zachowuje się jak stół który ma jedną nogę krótszą ;)

Wymianę jednego amortyzatora można rozważyć tylko jak amortyzatory są świeże, a jeden z nich zostaje uszkodzony
@hellfirehe: możliwe że już dawał objawy - czasem zauważałem delikatne ściąganie, zbieżność na tylnej osi to górne widełki. Któraś para opon również daje znak - nierówne zużycie bieżnika. Cóż, ogarniać zawieszenie, mechanik zarobi ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@MamByleJakiNick: Przede wszystkim sprawdź sprężynę czy nie jest pęknięta gdzieś w gnieździe w wahaczu, bo to one trzymają wysokość zawieszenia - skrócenie o jeden zwój może też zepsuć amortyzator.
A patrząc na Twoje zdjęcie, to mam wątpliwości, czy ta plama to jest z amortyzatora - nie jest to przypadkiem tylne zawieszenie po stronie wlewu paliwa, a ty zatankowałeś diesla do pełna po dłuższym czasie tankowania "za 100"?
@MamByleJakiNick: to jest twoje faktyczne zdjęcie? przecież amortyzator jest tam po lewej stronie gdyby z niego lało to ten olej na bank by nie był tam gdzie teraz jest mogro XD XD XD XD mi to wygląda na to że zalałeś fure pod sam korek i dlatego się przechylił samochód a to mokre to jakąś nieszczelność przy dolocie do baku XDXD
@mawojciech: @ciasteczkowy_otwur: chyba macie rację - poszedłem, wygląda to jak oblepione piachem i zalane benzyna, czuć to. Tylko zdziwiło mnie ze czarne. Myślałem że olej, że siłownik gdzieś góra puścił i poszło bokiem ( ͡° ͜ʖ ͡°) Tankować to tankowałem pod korek jakoś po obniżce VAT, choć mam również LPG, więc całego baku nie wyjeździłem.
@ciasteczkowy_otwur: to to napewno nie, nie mam foty ale to
@MamByleJakiNick:
0. Sprawdź rurę od wlewu paliwa czy jest cała, a może po prostu jest przerdzewiałe blacha pod klapką wlewu
1. Sprawdź sprężyny i ich gniazda (po obu stronach - może z prawej gumowa podkładka się przesunęła)
2. Sprawdź gniazda sprężyny w nadwoziu z lewej strony - też może być korozja i koło Ci wpadnie do bagażnika za chwilę
@MamByleJakiNick: ten olej to raczej nie z amortyzatora, amor widać po lewej stronie zdjęcia i jest suchy. Popatrz raczej, czy sprężyna z lewej strony nie pękła (porównaj ilość zwojów z prawą stroną).
@MamByleJakiNick: Jak padnie amortyzator to zwykle nie opada aż tak. Nawet gazowo-olejowy amortyzator ma tyle siły rozprężania że można go ręką wcisnąć a olejowy to praktycznie zostaje w miejscu jak się nie przykłada do niego żadnej siły.