Wpis z mikrobloga

Chciałbym podzielić się swoimi wczorajszymi przeżyciami i tygodniową obserwacją, które bardzo silnie na mnie wpłynęły, a i może komuś taka lektura przypadnie do gustu do poczytania w sobotni poranek :) Piątkową sytuację opisuję dopiero dzisiaj, ponieważ wczoraj dosyć późno kończyłem pracę i już zwyczajnie nie miałem ani czasu, ani siły usiąść i wyrzucić tego z siebie.

Słowem wstępu - pracuję jako nauczyciel informatyki i języka angielskiego w szkole podstawowej, prowadzę również warsztaty, szkolenia, wykłady dla nauczycieli na terenie kraju związane ze stosowaniem nowych rozwiązań, pomysłów w nauczaniu informatyki, albo po prostu jak przedstawić dany temat, aby uczniowie ochoczo pracowali.

Co do szkoły: jak zapewne wiecie od kilku dni do polskich szkół zapisywani są nowi, ukraińscy uczniowie. W praktyce zazwyczaj wygląda to podobnie - uczeń taki podczas lekcji jest biernym słuchaczem, zdarzają się również przypadki zaprzestania przychodzenia do szkoły przez ukraińskie dzieci, ale nie przez jakieś żarty czy zachowanie kolegów z klasy, tylko najprostszy, najczystszy powód - dziecko chce być cały czas przy mamie, z którą musiało uciekać z domu, z kraju (,) W przypadku mojej osoby uczniowie wiedzą już od dawna, że mogą zawsze zwrócić się do mnie z problemem, zapytaniem, praktycznie każda moja przerwa wygląda tak, że w pracowni informatycznej przesiadują moi podopieczni, którzy albo dzielą się ciekawostkami, albo wykonują dodatkowe zadania na własne życzenie (taaak, są tacy ( ͡° ͜ʖ ͡°)), albo zwyczajnie chcą posiedzieć w ciszy, z dala od krzyków na korytarzu.