Wpis z mikrobloga

Przestawiam się na Unity i poszukuję materiałów o dobrych praktykach w Unity. W tutorialach do Unity często są rozwiązania, które raczej się nie sprawdzą przy większych tytułach i wolałbym o tym przeczytać niż wynajdować koło od nowa.

Przykładowe problemy, które zauważyłem:
1. Czytanie bezpośrednie z Input szczególnie Touche. Obiekt może być zasłonięty i każdy obiekt będzie musiał być o tym informowany. Przydałaby się jakaś kaskada, która rozwiązuje takie problemy.

2. Poleganie na Update(), które jest wołane automatycznie. Gry często wymagają jakieś formy pauzowania, zwykle rozwiązywałem to tak, że GameScreen wiedział o pauzie i nie wołała update na elementach składowych. Internet proponuje np ustawienie Time.timeScale = 0f źródło, ale wydaje mi się to fatalny rozwiązaniem, bo niektóre rzeczy dalej działają.

3. Animator Hell - zarządzaniem większą ilością animacji i flag, to GUI raczej mnie nie przekonuje.

I pewnie wiele innych, o których jeszcze nie wiem.

#pragramowanie #gamedev #unity
  • 6
  • Odpowiedz
@notauser:
1. Raycast.All
2. Jeden Update. Obiekty rejestruja się gdzies na listach i sa updatowane z tego jednego Update
3. Jak chcesz mieć ładne animacje i przejscia to nie unikniesz.

Z czasem się nauczysz, duzo oglądania innych jak cos robi, różnych projektow

@Naparstek:
Projekt się importuje raz. 10GB to kropelka przy projekcie który wazy ponad 100GB:)
  • Odpowiedz
@notauser: Do tworzenia prostych animacji obiektów, zwłaszcza elementów UI, obczaj sobie asset DOTween. Działa cuda i można jedną linijką kodu zrobić ładne rzeczy. Ja od dawna nie używam animatora do pojedynczych animacji, bo animator cały czas odświeża się w tle i jeśli ręcznie tego nie ogarniesz by go wył/wł gdy jest potrzebny to przy dużej liczbie komponentów gra będzie muliła.

Przy postaciach nie unikniesz tego i animator Unity jest do tego
  • Odpowiedz