Wpis z mikrobloga

Takie pytanie, bo instruktor uczył mnie, że kiedy dojeżdżam do sygnalizacji świetlnej mam zredukować bieg do dwójki, a następnie przy zatrzymaniu wrzucić jedynkę i trzymać wciśnięte sprzęgło, ale czy tak powinno się robić i jest to zdrowe dla przekładni i sprzęgła? Czytam teraz artykuł motoryzacyjny, w którym auror napisał, że należy zredukować bieg, a przy zatrzymaniu zdjąć nogę ze sprzęgła, wrzucić luz i zaciągnąć hamulec ręczny, bo trzymanie na postoju sprzęgło szybciej go zużywa, a wrzucanie w takiej sytuacji jedynki rzekomo niszczy przekładnie - tak samo jak jazda na półsprzęgle czy ba wzniesieniu. Kto ma racje autor tego artykułu czy instruktor?

#pytaniedoeksperta #motoryzacja #samochody #niebieskiepaski #rozowepaski
  • 25
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@janinapomidor: co do artykułu się nie wypowiem. Za to instruktor tak Cię uczy, bo to wpływa na zachowanie płynności i szybkości przejazdu aut na zielonym. Zanim Ty wrzucisz bieg, bo zielone, to tutaj tylko dodajesz gazu,.puszczasz sprzęgło i jedziesz. W przypadku przejazdu pojazdu uprzywilejowanego też szybciej reagujesz żeby zjechać, a nie dopiero wrzucasz bieg żeby ruszyć
  • Odpowiedz
@janinapomidor: Szybciej ci zardzewieje samochód niż sprzęgło się zużyje od stania na wciśniętym pedale na światłach.
Jedynie instruktor ma rację, bo mając już wrzuconą 1, szybciej ruszysz. Ludzie którzy stoją na luzie na światłach, często dopiero po zapaleniu zielonego zaczynają jej "szukać" i ruszają 3 sekundy po zapaleniu zielonego.
  • Odpowiedz
@janinapomidor: uczy cię tak, bo tak jest najlepiej na kursie dla innych użytkowników. Jak już nabędziesz praktyki i wszystko będzie przychodzić łatwiej i szybciej możesz z tego zrezygnować
  • Odpowiedz
@PiotrFr: A mi nie chodzi co jest wygodne, a co nie dla innych uczestników ruchu. Czytaj ze zrozumieniem. Pytałem czy takie działania są zdrowe dla przekładni skrzyni biegów i sprzęgła
  • Odpowiedz
@janinapomidor: i tak i nie, wygodniej jest wrzucic na luz i sobie stac, a co do sprzegla to najbardziej sie zużywa, jak się jeździ na półsprzegle. Takze jak jest wciśnięte w podloge to się nic nie dzieje, ale czy jest sens trzymac pedal caly czas?
  • Odpowiedz
@bajojajobajo: W sumie to mnie troche noga bolala od tego trzymania sprzęgła na każdych światłach no i jest to mega nie wygodne tak przez dluższa chwile siedziec z noga na sprzęgle, ale instruktor nic nie mówił ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
@janinapomidor: a ja ci mówię dlaczego tak uczy i dlaczego go nie obchodzi co jest zdrowe a co nie.
A wracając do tego co pytasz, nic się nie zużywa. Tzn wszystko się zużywa ale jest to zużycie pomijalne
  • Odpowiedz
@PiotrFr: No ale wydawało mi sie że każdy instruktor dba też o żywotność pojazdu, a nie tylko o płynną jazde. Co mi po płynnej jeździe jak moge np rozwalić skrzynie biegów? Jako kursant mam prawo się nie znać na samochodach, a instruktor ma też obowiązek nauczyć jak dbać o pojazd czy nie? ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz