Wpis z mikrobloga

Poszukuję do dyskusji ogarniętego #mechanika najlepiej takiego, który ogarnia temat sond lambda, jakaś wiedza o #lpg wskazana. Mam problem w swoim aucie i opadają mi ręce.

Błąd dotyczy P0153, po wymianie sondy nie zniknął. Innych błędów brak.
  • 45
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@michauek0: Hmmm może ELM skopany, też mam właściwie 2 ELMy i oba działają bez zarzutu.

Reset korekt najczęściej przez odłączenie AKU. U mnie wystarczy na chwilę, w niektórych trzeba na jakiś czas, albo tylko kompem - warto spróbować.

Ej to nie mi miałeś pomagać? :P
  • Odpowiedz
@martinez98: @Godlike_Atheist: wolam


@nekti: @martinez98: wprawdzie nie pomogę technicznie, bo bardziej VAGi ogarniam w tej kwestii, więc wypowiem się ogólnikowo. Sam spotkałem się z dwoma Boschami, które nie działały zaraz po wyjęciu z pudła, więc tak jak wspomniał @michauek0 - nie bądź taki pewien tej sondy ;-)

Mam tak, że po odpaleniu na gazie i benzynie jak ruszam to szarpnie 3-4 razy, potem
  • Odpowiedz
@martinez98: Ojtam, sprytnie przeszedłem do mojego problemu :P. Najlepiej będzie zamienić jednak te lambdy miejscami żeby nie wymieniać na darmo więcej części. Gdzieś muszę elma pożyczyć.

@Godlike_Atheist: Nieszczelny dolot to zło najgorsze. Też to miałem i w ogóle powariowało wszystko.
  • Odpowiedz
@Godlike_Atheist: Ok sondzie się przyjrzę jeszcze.

Co do szarpania... na benzynie też choć dużo delikatniej. Mapy kasowane pierdyliard razy już, ustawiane przeze mnie i w 2 warsztatach, więc kwestia ustawień w sumie odpada na 95%.

Nieszczelność hmmm być może, uszczelniali, ale to czego sam nie robiłem pewien nie jestem nigdy na 100%, chociaż czy nie szarpałby cały czas? traciłby moc na wysokich obrotach bo by miał ubogo też na benzynie
  • Odpowiedz
@michauek0: Hmmm no właśnie a u mnie nic z tych rzeczy. Obroty niemal wryte, pędzel jak należy, korekty dość podobne (a na PB jak już pisałem nawet idealne się ustawiają co wyklucza lewe powietrze). Jedynie nieszczelność wydechu może by została no i zamiana miejscami sond.

Jeszcze jakieś pomysły z szarpaniem to chętnie posłucham :)
  • Odpowiedz
Nieszczelność hmmm być może, uszczelniali, ale to czego sam nie robiłem pewien nie jestem nigdy na 100%, chociaż czy nie szarpałby cały czas? traciłby moc na wysokich obrotach bo by miał ubogo też na benzynie - a idzie jak porypany do końca.


@martinez98: u mnie szarpało tylko na zimnym, potem wraz z ignorowaniem sprawy zaczął się cyrk i na ciepłym - wymiana uszczelki pod kolektorem pomogła na wszystkie objawy. Co
  • Odpowiedz
@Godlike_Atheist: Dzięki. Co do wtyczki - doginałem lekko styki, poza tym są czyste, sprawdzałem też przy ECU.

@michauek0: Stawiałbym na regulację, albo kiepskie posadowienie wkrętek w kolektorze lub wolne wtryskiwacze. Jakbyś rzucił fotkami wkrętek spod maski i spisem zabawek w instalacji to może coś się rzuci w oczy.
  • Odpowiedz
@martinez98: No właśnie wrzuconą mam instalację Elpigazu (niby brandowane ABE). Na 2gen tej marki przejechane ponad 200k, oraz renoma warsztatu który montował, a się w nich specjalizuje. Wtryski są cichutkie i-plus arco silent czy jakoś tak je nazwali :P. Wkrętki są głęboko i ciężko je dojrzeć. Trochę się zawiodłem na instalatorach, bo chyba nie zdejmowali mi kolektora przy montażu i wiercili z odkurzaczem.
  • Odpowiedz
@michauek0: Wiercenie bez zdejmowania kolektora niestety częsta praktyka. U mnie też tak było, ale ja kupiłem furę z instalką. Twojej niestety nie znam, ale jeśli te wtryski zrobiły 200k (jeśli dobrze rozumiem) to szukałbym przyczyny w nich.
  • Odpowiedz
@Godlike_Atheist: A wiesz co może powodować szarpanie przy ujmowaniu gazu i przy jego dodawaniu? Regulacja gazu? Na benzynie jakoś łagodniej chodzi.


@michauek0: doczytaj najpierw czy ten model tak po prostu nie ma - poważnie, mam znajomego co przed ponad rok w chwilach wolnych walczył z szarpaniem w którymś z benzynowych Golfów IV po czym okazało się... że tak już po prostu ten typ ma. Szarpanie skończyło się jak
  • Odpowiedz
@martinez98: Źle napisałem :P. Poprzednie auto najechało ponad 200k. Tutaj mam z 10k.

@Godlike_Atheist: Właśnie na PB wszystko jest ok, a na gazie tak szarpie. Najbardziej wkurza to na jedynce, jak ruch jest za wolny na wrzucenie dwójki, a za szybki żeby się toczyć bez gazu na jedynce. Wtedy dotknięcie gazu oznacza kangura. Wtryski mają przebieg z 10k jak cała instalacja. Gaz pójdzie do regulacji jak zawalczę z
  • Odpowiedz
@michauek0: Dysze nie mają koloru tylko wtryski. Dysze mają rozmiar :)

Zwalcz problem korekt, bo nie ustawią Ci dobrze gazu. Co innego gdyby gaz był ustawiony jak wszystko grało - zdarza się, że na benzynie coś padnie i nie jeździ, a na gazie jest super.
  • Odpowiedz