Wpis z mikrobloga

Poszukuję do dyskusji ogarniętego #mechanika najlepiej takiego, który ogarnia temat sond lambda, jakaś wiedza o #lpg wskazana. Mam problem w swoim aucie i opadają mi ręce.

Błąd dotyczy P0153, po wymianie sondy nie zniknął. Innych błędów brak.
  • 45
@michauek0: Dolot uszczelniany, wkrętki gazowe poprawione, uszczelnione na loctite, podciśnienia sprawdzone, korekty pracują tak jak sondy - w banku1 jest ok, a w banku 2 niby pracuje, ale potrafi się jakby przywiesić. Na gazie wywala błąd, ale na benzynie też nieco wolniej pracuje ta sonda z B2. Oczywiście podczas jazdy.

Wsadzona sonda Bosha uniwersalna. Już druga taka, bo wymieniałem już jedną sondę na Bosh i ta działa poprawnie.

MAF nówka oryginalna.
@michauek0: Myślałem o zamianie, ale trudno tam się dostać. Do tego jeszcze zapieczona sonda... pewnie to znasz :/ Dlatego potrzebna mi taka burza mózgów co można jeszcze sprawdzić. Kable też sprawdzałem we wtyczce.

Może układ WN coś takiego robić?
@martinez98: WN raczej nie. Przepływka też w sumie niekoniecznie, bo jeśli drugi bank chodzi dobrze, to nie powinno być problemu.

Sam mam problem teraz z moim silnikiem. Nie wywala błędu lambdy, ale na jałowym stoi na bogato i korekty wywala w ogóle w kosmos na -25% chwilowe, a long też jakieś kosmosy. Podczas jazdy już ok. Podmiana przepływki na inną powodowała dobre jałowe, ale ubogo podczas jazdy.
@DonGrzechu: Wtyczki te same mają wszystkie 4, tylko kostkami nie sięgnę. Musiałbym albo przełożyć, albo jakieś mostki budować - aż tak elektroniczny nie jestem :/

Najbardziej jestem ciekaw czy np. szarpnięcia przy ruszaniu mogą być efektem tego błędu czy mogą powodować błąd bo np. czasem jest brak zapłonu na którymś cylindrze (ale nie ma takiego błędu!) i dlatego sonda świruje?

Mam tak, że po odpaleniu na gazie i benzynie jak ruszam
@michauek0: Nie ma błędów innych niż ta sonda, a szarpnięcia tak jak opisałem są. Świece dość świeże, wykręcałem zresztą i są ładne, przerwy równe, suche i NGK.

Taak trochę walki było, no i to podstawa w sumie do diagnozowania benzynek na wtrysku. Rozrząd też nie przestawiony, na benzynie korekty książkowo -0,8 mam na LTFT. Coś gdzieś jest, pewnie jakaś pierdoła, a MIL zapala regularnie i walczę już z tym od wakacji.
@martinez98: Podłącz oscyloskop, to będziesz miał odpowiedź czy lambda jest dobra :P.

Właśnie po wymianie MAF zerowali mi korekty i dopiero wtedy było widać na której przepływce jak się zachowują korekty. Na LPG nie obchodzą mnie na razie wskazania, bo na PB jest źle. MAF brałem używany, ale chyba trzeba zakupić nówkę. Niestety ~900 złota, albo alledrogo ~350 sam wkład.
@michauek0: A no to chyba, że na PB tak jest. Używka niestety zły pomysł, choć jak masz 2 sztuki już itak, to spróbuj przeczyścić. Co najmniej acetonem delikatnie, albo kup jakiś do układów elektronicznych. Ja kiedyś po wyczyszczeniu kilku przepływek przekonałem się, że to działa. Jak nic z tego to pewnie niestety wymiana z bólem.

Chyba najszybciej poprostu faktycznie czeka mnie walka z przełożeniem sond między bankami. A jak to nie