Wpis z mikrobloga

Cześć, niedawno pisałem, że padła mi karta pamieci samsung, wtedy jeszcze nie wiedziałem czy to wina karty czy problem z telefonem, teraz ją już sprawdziłem i jestem pewny, że karta ma awarie

Reklamować ją z tytułu rękojmi czy gwarancyjnie? (teoretycznie te karty samsunga maja gwarancje producenta 10 lat)

Jest to markowa karta Samsunga kupiona przez #allegro od #morele 2 miesiące temu, zajęta w 40% dokładnie z tej aukcji https://allegro.pl/oferta/karta-pamieci-samsung-evo-plus-microsdxc-128gb-c10-11390382315

Największy problem jaki teraz z nią mam jest taki, że karty w żaden sposób nie da się wyczyścić ani sformatować, próbowalem podłączona do komputera róznymi programami i nawet jak jakiś program pokazał ze jest wyczyszczona to po ponownym podlaczeniu nadal były na niej moje pliki - prywatne zdjecia, dokumenty, nagrania rozmów

Jak mam taką karte odesłać do reklamacji? nie chciałbym jej wysylać z tymi plikami a nie można tego w żaden sposób skasować, pliki są jakby zabetonowane, nie działa kompletnie żadna operacja zapisu na karcie

a nawet jakby uznali reklamacje za zasadną, to nie wiem czy znowu chciałbym taką samą karte, myslalem ze samsung to dobra firma a jakbym mial za 2 miesiace znowu sie użerać z awarią karty, odzyskiwaniem plików i procedurą reklamacyjną to wole dopłacić nawet 100% wiecej ale miec spokój ze sie nie zepsuje, mozliwe ze te karty mają wade fabryczną? czy trafilem w loterii 1/10000000 uszkodzonych kart ktore moga sie zdarzyć u kazdego producenta?

#telefony #android #samsung #microsd #sd #zalesie #morelenet #prawakonsumenta #rekojmia #gwarancja #rtv
Ksemidesdelos - Cześć, niedawno pisałem, że padła mi karta pamieci samsung, wtedy jes...

źródło: comment_1644945398gC5KJjml1b12KmjpotfJdn.jpg

Pobierz
  • 19
  • Odpowiedz
@Ksemidesdelos: powiem tak, ja się z nimi użerałem dwa tygodnie bo wysłali 3 dyski talerzowe zapakowane tak, że latały luzem w kartonie i jeden był uszkodzony, musiałem się wykłócać o nowy dysk bo chcieli mi dać refurba xD Ja bym delikatnie zaczął, złożył reklamację, jak będą kręcić nosem to spór i niech się biją z Allegro.
  • Odpowiedz
będziesz musiał wysłać zdjęcia karty dowód zakupu


@PornoBiegacz: a kartę fizycznie bede musiał odeslac? bo jakbym miał komus wyslac swoje prywatne pliki to juz wole na te 70zł machnąć ręką

a tak jak wspomniałem, przez awarie karty nie da sie jej wyczyścić i pliki pomimo kasowania nadal są
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Ksemidesdelos: tak, kartę się odsyła później i dostajesz nową. Nie da się jej wyczyścić? To ogólnie jest zasadna reklamacja, ale musisz powiedzieć, że ze sprzedawcą nie możesz się dogadać. Przez pierwsze 2 lata raczej starają się odesłać do sklepu.
  • Odpowiedz
kartę się odsyła później i dostajesz nową. Nie da się jej wyczyścić?


@PornoBiegacz: nie da sie, próbowałem kilku programów, próbowałem zwykłego systemowego usuwania plików i formatu, nawet jak pokazuje że karta wyczyszczona to podłączam ją ponownie i wszystko jest z powrotem
  • Odpowiedz
kartę się odsyła później i dostajesz nową.


@PornoBiegacz: nie wiem czy chciałbym nową, wolałbym chyba zwrot pieniedzy i kupic jakąś inną, co mi po nowej jak za 2 miesiace bedzie to samo?

i tak część plików stracilem bo część plików z karty działa a część jest uszkodzona a nie wszystko miałem w chmurze, dobrze że chociaż zdjecia miałem
  • Odpowiedz
@Ksemidesdelos: kiedyś pracowałem na serwisie, nie wiem jakie tam masz nagrania ale ja tak zepsute karty wolę zostawić w domu i machnąć rekę niż żeby oszczędzając 100zł powierzać swoje dane w ręce jakiegoś pana heńka co będzie miał rozrywkę z kolegami, a jak dane mocno kompromitujące to nic nie zrobisz nawet jak wyskoczą gdzieś bo efekt streisand. Też kiedyś myślałem że przecież nikt w serwisach nie przegląda prywatnych danych i chyba
  • Odpowiedz
@Ksemidesdelos: jak nic kompromitującego to może nie warto się obawiać, najwyżej jak wyskoczy to ich może się uda się oskarżyć ale szansa na to mega mała no chyba, że masz mocny materiał tam, ktoś znany czy coś... popatrz na to oczami takiego gościa co szuka czegoś ciekawego, prywatnych danych, haseł, golizny, nie ma to tylko popatrzy jak na kolejnego goscia jednego z wielu no chyba, że jesteś niesamowity i możesz zainteresować
  • Odpowiedz
@PornoBiegacz: jasne że nie serwisują! ale najpierw sprawdzą czy działa czy nie, kwestia procedur, bo nie wiem czy wiesz ale część nadaje się na refurbished, to robi automat ale po drodze nie jedna osoba bedzie miec w ręce karte i może robić z nią co chce, potem są skandale jak wychodza jakieś dziwne newsy nie wiadomo skąd, ale dotyczy to znanych
  • Odpowiedz
@Ksemidesdelos: wkurzające bo mam karty pamięci każdego producenta, super złote extreme i każda kiedyś się zepsuła u mnie najcześciej sandiski padają, o chińskich wynalazkach nie wspominam typu niebieskie pny etc
i ze wszystkich samsungi najrzadziej mi padają, raz i to jakiś staroć także ciekawy fart
  • Odpowiedz
najcześciej sandiski padają


@kolotego: ja mam karte sandisk w drugim telefonie już z 5 lat czy nawet 6 i nic sie z nią nie dzieje a te karty samsunga mi ktoś kiedyś polecił że są lepsze i padła po 2 miesiacach

i co mi z tego ze ma 10 lat gwarancji jak musiałbym ją odeslać a przez awarie nie moge skasować z niej plików
  • Odpowiedz
@Ksemidesdelos: napisz do samsunga. Bardzo możliwe że wyślą Ci po prostu nową kartę bez odsyłania starej jak tylko dokladnie opiszezz co dzieje sie z teraźniejsza.
Morele w tym wypadku beda Cie prosic o odeslanie karty na 100% bo i tak pozniej będą to sami zgłaszać do samsunga a żeby to zrobić potrzebują mieć towar fizycznie.
  • Odpowiedz