Wpis z mikrobloga

Jest ktoś obeznany w technologie związane z #gry? Planowałem ze znajomymi w wolnej chwili zainteresować się game developmentem (całkowite podstawy, chodzi nam o poznanie się z tematem czyli robienie modeli, animacji, mechaniki gry. Czasu mamy sporo). Stworzyliśmy koncept gry fabularnej z otwartym światem, ale pytanie czy Unity+C# będą odpowiednie do tego?



#gamedev #programowanie
  • 12
@Yanushevitz: Unity to tylko narzędzie i jako takie oczywiście, że się nadaje. Powstaje na tym sporo świetnych i dochodowych gier, powstaje też oczywiście masa gównianych gier.
To głównie zależy od umiejętności developerów, Unity prawie na pewno będzie wystarczający do Waszej gry, ale czy Wasze umiejętności będą wystarczające?
ale czy Wasze umiejętności będą wystarczające?

@voot: nie będą XD dlatego dajemy sobie sporo czasu na eksperymentowanie, znając życie podejdziemy do tego samego projektu kilka razy od podstaw, za każdym razem coś poprawiając
gry fabularnej z otwartym światem


@Yanushevitz: Pierwszy błąd początkującej osoby. Nie uda wam się tego zrobić, zacznijcie od prostej gry typu pacman czy mario. Nauczcie się przy tym zarządzania projektem, wzorców, projektowania i dopiero myślcie o czymś większym. Fabularna gra z otwartym światem to projekt dla dziesiątek/setek osób, a nie grupki znajomych bez doświadczenia. To serio może być dla was tylko demotywujące.
@Yanushevitz: Samo unity i c# to najlepszy imo start w gamedevie. Masa dokumentacji, projektów open source do podejrzenia, setki tutoriali. Sam c# jest popularny i (moim zdaniem) ma bardzo czytelną składnie. A silnik Unity, mimo swoich oczywistych i #!$%@?ących wad, nada się i do stworzenia pac mana, i do MMORPGa (choć przy tym drugim deweloperzy pewnie by musieli jechać na antydepresantach, ale da się xD)

A co do "rpg z otwartym
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@TymRazemNieBedeBordo: właśnie zapomniałem powiedzieć a też wiele osób w wątku zwróciło mi uwagę, że to co planujemy to finalny produkt, takie trochę marzenie do spełnienia, a to naturalne że zanim zrozumiemy jak w ogóle działa unity i c#, trzeba będzie mniejsze projekty porobić. W każdym razie dziękuję wszystkim za odpowiedź, może w ciągu kilku lat się za tego gniota weźmiemy XD
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Yanushevitz: kombinujcie ( ͡° ͜ʖ ͡°) gdybym mógł coś doradzić to by się nie wypalić, a efekty były widoczne, zaimplemtujcie sobie jakąś metodykę pracy np scrum (Jira dla małych teamów jest darmowa)lub po prostu tablice w Trello na początku. Zróbcie sobie prosty projekt do nauki, zróbcie sobie zadania, nawet do ponga, co potrzebne w kwestiach designu, grafiki, programowania itd, cele na każdy etap, może nawet deadline