Wpis z mikrobloga

@Atreyu: Mam zarówno automat jak i manual, oba w miare nowe, wybor jest prosty - tylko manualna skrzynia, ale przeciez wykopki wiedza lepiej i nie mozna lubić inaczej niż wykopek
  • Odpowiedz
W manualu odrywasz rękę od kierownicy, kierujesz ją na lewarek, wciskasz nogą do końca sprzęgło, poruszasz ręką że by zmienić bieg, puszczasz sprzęgło, wracasz ręką na kierownice. No fakt na pewno szybciej niż automat który zapina kolejny bieg zanim ty dobrze oderwiesz rękę od kiery lub wciśniesz sprzęgło


@Atreyu: Chyba bardziej chodzi o czas na jaki samochód przestanie przyspieszać na podczas zmiany biegu w sytuacji gdy się jest przegotowanym do
  • Odpowiedz
I np. przed wyprzedzaniem można jechać przygotowanym na niższym biegu i tylko wcisnąć gaz aby zacząć przyspieszać.


@biskup2k: tryb sportowy, kickdown, manualny wybór biegu

To załatwia sprawę z dowolnym wyprzedzaniem

Natomiast dodatkowo w autach z turbo, nie tracisz boosta przy zmianie biegu
  • Odpowiedz
@Atreyu: trzeba trzymać się faktów. Stare automaty hydrokinetyczne i wciąż nowe DSG mają problem z szybkim kickdownem i schodzi im względnie długo zanim zrzuca biegi sekwencyjnie. W tej sytuacji manual na pewno radzi sobie lepiej.

Nowe hydrokinetyki, szczególnie górujący na rynku ZF 8HP może zrzucać biegi z pominięciem sekwencji (w skrajnych przypadkach jest w stanie zejść z ósmego biegu bezpośrednio na drugi). Przy czasie zmiany poniżej 200ms nie trzeba się
  • Odpowiedz
@Grubogruby:

nowe DSG mają problem z szybkim kickdownem i schodzi im względnie długo zanim zrzuca biegi sekwencyjnie

Bardzo rzadko się to zdarza jak jedziesz na trybie sportowym.
powinien być podwójny kickdown - jeden taki żeby nie przeprowadzał paskudnej zmiany biegów na jednym sprzęgle tylko np o 1 w dół 2500rpm ->3500rpm bo mamy turbo i pojedziemy i tak
  • Odpowiedz
@dzem_z_rzodkiewki: tryb sport to trzymanie obrotów w "gotowości". Przewagą takiego ZFa jest to, że możesz jechać w trybie komfortowym i po zwykłym wciśnięciu gazu w ułamku sekundy dostaniesz cały moment obrotowy i moc.
Dla porównania zobacz sobie chociażby na carwow ile czasu mija od wciśnięcia gazu do reakcji w takim sportowym DCT zanim przemieli biegami.
  • Odpowiedz