Wpis z mikrobloga

via Rowerowy Równik Skrypt
  • 99
24 238 + 40 = 24 278

Szaro, buro i ponuro. Wciąż trudno, ale jak by lepiej. Ważne że na zewnątrz :)

Dziś w planie była trenażer, a na nim rozgrzewka rampowa, następnie, 2 bloki po 4x2minuty na 95% ftp następnie 105%ftp przez minutę. Łącznie 12 minut w okolicy progu, dwukrotnie z 10 minutową przerwą.

Na koniec 10 minut w tlenie odpoczynku i 10 minut schłodzenia w s1.

W trakcie tlenu wprowadzone zostało ćwiczenie "techniki" 5x1minuta w pozycji aero na klamkach przedzielone minutą przerwy. Wbrew pozorom, gdy człowiek nie nauczony to jest to wyzwanie. W 5 powtórzeniu przedramiona, triceps i plecy w okolicy łopatek były odczuwalne.

Tego typu ćwiczenia będzie trzeba powtarzać częściej, niestety, zyski są duże w takiej pozycji, więc mimo niewygody, warto być w stanie pojechać w niej około 5 minut ciągiem podczas ucieczki, gonienia grupy, czy dawania mocnej zmiany.

Dziś też miałem okazję pierwszy raz hamować na mokrych obręczach karbonowych. Nie ma tragedii. Serio. Mając zad na siodełku jest odczuwalnie słabiej, ale wystarczy wystawić zadek z 30cm do tyłu za siodełko i hamować krótko a treściwie i nagle zaczyna się hamować normalnie. Robiłem to co prawda testowo i treningowo więc w kontrolowanych warunkach hamowałem "awaryjnie" by wiedzieć czego się spodziewać. Wiem, że wystarczy popracować środkiem ciężkości i można hamować o wiele skuteczniej. Przyda się to na pewno na zjazdach ;)

Miał być dziś plan #hiponaszosie ale raz że się nie wyrobiłem, a dwa stwierdziłem, ze nie ma sensu bo ewouluje ciągle. W poniedziałek wrzucę tradycyjne podsumowanie i plan.

#rowerowyrownik #rower

Skrypt | Statystyki
Hipodups - 24 238 + 40 = 24 278

Szaro, buro i ponuro. Wciąż trudno, ale jak by lep...

źródło: comment_1643991849HOTVMf5Z215BSdVuUmmaZr.jpg

Pobierz
  • 22
  • Odpowiedz
@Hipodups: Jak wygląda hamowanie? Im dłużej trzymasz klamkę tym siła hamowania jest większa czy to bez różnicy? Pytam bo słyszałem że w niektórych samochodach (chyba bmw e60 i mb w211) w czasie deszczu następuje co jakiś minimalne zbliżenie klocków do tarcz żeby oczyścić powierzchnię i przygotować układ do ewentualnego nagłego hamowania i zastanawiam się czy w rowerze też można wykonać takie kontrolne hamowanie na dojeździe do zakrętu żeby te hamowanie
  • Odpowiedz
@Hipodups: Ja więcej niż ~10 minut na raz w takiej pozycji nie pojadę opierając przedramiona na kierownicy, bo właśnie barki i bicepsy dają się we znaki ;)
  • Odpowiedz
@rysiekMR: w teorii poprawna technika hamowania to max 5s na granicy przyczepności i 3-5s przerwy by nie przegrzać obręczy. Oczywiście chodzi o zjazdy, bo jak raz przyhamujesz 10-15s by się zatrzymać a potem kilka minut nic to nic sie nie stanie. Ale w teorii chyba im dłużej hamujesz tym mocniej, bo zaciskasz klamki mocno, a potem jeszcze dociskasz szukając tego limitu przyczepności, więc z automatu hamujesz mocniej. Wystawienie zada do
  • Odpowiedz
@Hipodups: czemu pod koniec treningu w tych '10min w tlenie odpoczynku' wchodzisz na 400W i dobijasz do 185bpm, a cały 10-minutowy lap robisz na 161bpm i 146W? tak wiem, że zmieniałeś pozycję
szczerze to nie widzę takiego treningu robić na zewnątrz, patrząc po wykresie niezależnie czy robisz te 95% czy 105% to i tak pracujesz w przedziale 190-260W, a w trakcie któregoś powtórzenia po zakręcie wciskasz 500W, aby średnia watów
  • Odpowiedz
@Hipodups: jakie masz tetno max? Tak patrzac jedynie na to że przy 160 hr nie generujesz nawet 200W to oznacza że nie masz przygotowania tlenowego. Interwaly w okolicach FTP powinieneś robić dluzsze np. 4x10 min. Przed i po 30 min tlen.
  • Odpowiedz
@bobolak: hr max 202. Progowe z godziny wyścigu 193. Jasne i pewnie takie dluzsze treningi będa. Weź pod uwagę, że dopiero wracam po chorobie do mocniejszych treningow więc nie wchodzi opcja by dowalić taki trening. Przygotowanie tlenowe bylo robione od grudnia. Jest w teorii w trakcie. Ostatnie 3 tygodnie wypadły przez choroby.

@parowczankreatyny: to był końcowy odpoczynek. 161bpm to u mnie gorny zakres s2 tętna. A czemu moc
  • Odpowiedz
@Hipodups: 2min w okolicach progu? Co to za szkoła treningowa? :-)

Ani to sweet spot bo długość interwału nie taka ani VO2max bo intensywność z dupy...

Brzmi jak fitness plan od Zwift. Myślę się?
  • Odpowiedz
@kobrys13: mylisz się. dwa interwaly po 12 minut w okolicy progu w 4 cyklach 2 minuty pod, jedna nad .

Trenuje z trenerem kolarstwa, więc zakładam, ze wie co robi, szczególnie, że notuję fajne postępy.

Tak dla jasności bo widzę ze wiele osob sie dziwi na tę
  • Odpowiedz
@olke: nie spotkałem się z taką sytuacja. Nie mam problemu by wstrzymać się od oddawania moczu przez 2-3h ( ͡° ͜ʖ ͡°) A jak ktoś ma to chyba trzeba isc do lekarza ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@crystalmethh: Nie muszę się poczuć – ja to wiem, bo widzę, jak nie radzicie sobie nawet z podstawami pisowni. Piszę w liczbie mnogiej, bo ciebie też to dotyczy. Nawet liczb nie potrafisz poprawnie napisać, a na odmianie prostych słów wykładasz się jak dziecko z pierwszych klas podstawówki. ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
@Poemat: możliwe. Obie wartości są zmierzone i na nich opieram strefy tętna. Więcej niż 202 nie wycisłem jeszcze nigdy, te 193 to tez nie byl dla mnie jeszcze kosmos i bylem zdziwiony ze az tyle wyszlo, bo jak by nie patrzeć trochę duzo ( ͡° ͜ʖ ͡°) Zresztą pod okolice 198-199 często dochodzę na interwałach, szczegolnie przy treningach vo2max, więc możliwe ze faktycznie jest wyzej. 202
  • Odpowiedz