Wpis z mikrobloga

Szybciej i bezpieczniej dzięki S7 Kraków - Myślenice. Podsumowanie spotkania z samorządami

Droga ekspresowa S7 stanowi kluczowe połączenie między północą a południem Polski, które w swoim docelowym kształcie poprowadzi kierowców od Morza Bałtyckiego, przez Warszawę, aż do niemal samych Tatr. Podczas spotkania, które odbyło się 27 stycznia br. przedstawiliśmy wyniki Studium korytarzowego (SK) dla odcinka S7 od Krakowa do Myślenic. W wydarzeniu uczestniczył Minister Infrastruktury - Andrzej Adamczyk, Wojewoda Małopolski - Łukasz Kmita oraz przedstawiciele samorządów zainteresowanych planowaną inwestycją i pracownicy GDDKiA.

https://www.gov.pl/web/gddkia/szybciej-i-bezpieczniej-dzieki-s7-krakow---myslenice-podsumowanie-spotkania-z-samorzadami

#krakow #infrastruktura #samochody
Cymerek - Szybciej i bezpieczniej dzięki S7 Kraków - Myślenice. Podsumowanie spotkani...

źródło: comment_1643359061tnW2KQdwJ0gEHg8IVRsmNR.jpg

Pobierz
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Cymerek: Korytarz 6 wydaje się być dosyć sensowny z uwagi na to że automatycznie wykonany by został element obwodnicy dla Wieliczki. Przy połączeniu z węzłem Bieżanów ogranicza się dalszy ruch tranzytowy przez pozostałą część obwodnicy Krakowa, aż do węzła Łagiewnickiego. Martwi mnie ilość tuneli planowanych na trasie, czy faktycznie są aż tak potrzebne.

  • Odpowiedz
Martwi mnie ilość tuneli planowanych na trasie, czy faktycznie są aż tak potrzebne.


@Napleton: +1 byczku, szczególnie biorąc pod uwage ile lat robią już tunel pod Luboniem na S7 ( 5 lat / 3 km ?! )
  • Odpowiedz
@Mathouse88: tutaj jest inny problem ogólnokrajowy z Salini Impregilo. Wszędzie gdzie wchodzą to już są w plecy i można powiedzieć, że ich model biznesowy opiera się na przedłużaniu inwestycji i wyciąganiu kasy z robót dodatkowych.

GDDKiA próbowało się ich pozbyć przy budowie odcinka S7 w hucie:
- zostali wykluczeni z przetargu
- KIO ich przywróciła
-
  • Odpowiedz
@Napleton: do 50% tuneli i flisz karpacki wymagający "niestandardowych rozwiązań" oznacza możliwość wyciągnięcia miliardów z budżetu państwa. Czy to jest potrzebne? Nie uważam siódemki Kraków-Myślenice za niebezpieczną. Zamiast tego wystarczyłoby zlikwidować wszelkie skrzyżowania i przejścia dla pieszych zrobić na kładkach lub w tunelach. Całkowicie bezkolizyjne połączenie to jest must have. Taka modernizacja będzie milion razy tańsza.
  • Odpowiedz
@Jare_K: koniec końców może okazać się, że koszt twojego rozwiązania będzie porównywalny, a tak przynajmniej powstanie alternatywa dla wiecznie zawalonej zakopianki na tym odcinku. To o czym mówisz to zawsze jest sposób na wyciągnięcie kasy i absolutnie nie liczę na to, że ta droga powstanie w niedalekiej przyszłości. Od koncepcji do przetargu jeszcze długa droga.
  • Odpowiedz
+1 byczku, szczególnie biorąc pod uwage ile lat robią już tunel pod Luboniem na S7 ( 5 lat / 3 km ?! )


@Mathouse88: No tylko, że pod Luboniem muszą drążyć w twardej skale, a tu pewnie byłby budowany tunel metodą ścian szczelinowych i wykopem podstropowym, a to idzie szybko.

@Jare_K: Dokładnie, nie wiem po co ten cyrk z nową nitką. Przebudować skrzyżowania, porobić kładki i będzi git
  • Odpowiedz
@Cymerek: ale nie wiem (to już się jakiś geolog by musiał wypowiedzieć) jak jest zbudowany ten wał morenowy nad Wieliczką, bo to nie są Beskidy. Za nim faktycznie już wjeżdża gruzowisko zwane fliszem karpackim xD

Zamiast tego wystarczyłoby zlikwidować wszelkie skrzyżowania i przejścia dla pieszych zrobić na kładkach lub w tunelach


@Jare_K: przecież ta droga jest ultrapatologiczna, przecina wsie na pół, ma ostre łuki, gigantyczny ruch lokalny. Myślę
  • Odpowiedz
@pilot1123: Nikt nie mówi o odcinaniu. Można zrobić pasy najazdowe i zjazdowe. Coś takiego jak skrzyżowania bez świateł i pasy do zawracania to faktyko - ultrapatologia. Z góry gęsto nawalają samochody ponad 100km/h a na środku między jezdniami stoi samochód, który próbuje zawrócić i włączyć się do ruchu. Absurd. Powinien zjechać kolejnym zjazdem, przejechać kładką nad siódemką i wjechać wjazdem po przeciwnej stronie. Na pewno da się to zrobić w
  • Odpowiedz
@Jare_K: ale łuków nie wyeliminujesz. Teraz przez skrzyżowania i przejścia jednak ruch jest uspokojony do tych 70. Jak to wyeliminujesz to ludzie będą przez to próbowali przejeżdżać szybciej ( ͡° ͜ʖ ͡°) i liczba "zakrętów idiotów" się powiększy.
Mimo wszystko wydaje mi się że potrzebujemy żeby 7 była eską aż do Rabki. Drutowanie tego co tam jest teraz to prowizorka, przynajmniej na odcinku Kraków - Głogoczów
  • Odpowiedz
@Cymerek: Flisz i do tego z przerostami gliny i pyłów. To znacznie utrudnia utrzymanie stateczności drążonego tunelu. Stąd też wydłużenie czasu na jego ukończenie. Druga sprawa, że Astaldi też nie specjalnie się spieszy. Włoskie firmy mają więcej dyrektorów niż inżynierów niestety.

A ruch po otwarciu POK się rozłoży pod warunkiem że w ramach odcinka S7 Widoma-Kraków zostanie wybudowany Węzeł Mistrzejowice do którego wchodzi S52. I tu może być problem
  • Odpowiedz
A ruch po otwarciu POK się rozłoży pod warunkiem że w ramach odcinka S7 Widoma-Kraków zostanie wybudowany Węzeł Mistrzejowice do którego wchodzi S52. I tu może być problem


@rozowy_dzban: ale jaki problem? przecież ten węzeł powstanie
  • Odpowiedz
@Cymerek: jedyny słuszny to wariant nr.6 przejmuje ruch z całego wschodniego Krakowa, z A4 od wschodu oraz cały tranzyt północ południe.
Niestety może się okazać niemożliwy do wykonania nie ze względu na tunele ale ze względu na Wieliczkę i ilość wyburzeń - prawdopodobnie spotka się to z ogromnymi protestami
  • Odpowiedz