Aktywne Wpisy
Sweet-Jesus +368
Wiecie co to jest? To skład zużytego paliwa jądrowego powstałego przez ponad 20 lat pracy dwóch reaktorów RBMK-1500 w Ignalińskiej Elektrowni Jądrowej. A właściwie jest to 2/3 całości, ale i tak wszystko to zajmuje powierzchnię niedużego marketu.
Każdy z tych pojemników waży aż 90 ton pusty i 118 ton załadowany do pełna (mieszczą do 91 prętów paliwowych pociętych na fragmenty). Mają po 4,5 metra wysokości i składają się głównie z betonu zawierającego
Każdy z tych pojemników waży aż 90 ton pusty i 118 ton załadowany do pełna (mieszczą do 91 prętów paliwowych pociętych na fragmenty). Mają po 4,5 metra wysokości i składają się głównie z betonu zawierającego
PsiPatrolek +403
Mierze się z depresja od 16 lat. Przez ostatnie dwa lata zrobiłem w końcu remont w mieszkaniu,prawko,kwity na wózki i zadbałem o zęby. Od tego roku ograniczyłem dżemki w ciągu dnia a od kilku dni zacząłem nawet biegać...i nie wiem czy to od tego biegania ale zaczynam czuć się dobrze na codzień.
Ogólnie do biegania dorzuciłem jeszcze siłownię tak by cały tydzień zapełnić aktywnością fizyczna i jest mega.
Tak tylko się chwale
Ogólnie do biegania dorzuciłem jeszcze siłownię tak by cały tydzień zapełnić aktywnością fizyczna i jest mega.
Tak tylko się chwale
Droga ekspresowa S7 stanowi kluczowe połączenie między północą a południem Polski, które w swoim docelowym kształcie poprowadzi kierowców od Morza Bałtyckiego, przez Warszawę, aż do niemal samych Tatr. Podczas spotkania, które odbyło się 27 stycznia br. przedstawiliśmy wyniki Studium korytarzowego (SK) dla odcinka S7 od Krakowa do Myślenic. W wydarzeniu uczestniczył Minister Infrastruktury - Andrzej Adamczyk, Wojewoda Małopolski - Łukasz Kmita oraz przedstawiciele samorządów zainteresowanych planowaną inwestycją i pracownicy GDDKiA.
https://www.gov.pl/web/gddkia/szybciej-i-bezpieczniej-dzieki-s7-krakow---myslenice-podsumowanie-spotkania-z-samorzadami
#krakow #infrastruktura #samochody
@Napleton: +1 byczku, szczególnie biorąc pod uwage ile lat robią już tunel pod Luboniem na S7 ( 5 lat / 3 km ?! )
GDDKiA próbowało się ich pozbyć przy budowie odcinka S7 w hucie:
- zostali wykluczeni z przetargu
- KIO ich przywróciła
- wygrali przetarg
- weszli z poślizgiem
- nie realizowali robót na zadowalającym poziomie (jak zawsze)
Chociaż tak jak napisałeś, za 10 lat może się sporo pozmieniać.
@Mathouse88: No tylko, że pod Luboniem muszą drążyć w twardej skale, a tu pewnie byłby budowany tunel metodą ścian szczelinowych i wykopem podstropowym, a to idzie szybko.
@Jare_K: Dokładnie, nie wiem po co ten cyrk z nową nitką. Przebudować skrzyżowania, porobić kładki i będzi git majonez.
@rolnik_wykopowy: no właśnie nie w twardej skale jak w Austrii/Włoszech gdzie masz granit. U nas jest flisz karpacki https://pl.wikipedia.org/wiki/Flisz_karpacki
@Jare_K: przecież ta droga jest ultrapatologiczna, przecina wsie na pół, ma ostre łuki, gigantyczny ruch lokalny. Myślę że nie
Mimo wszystko wydaje mi się że potrzebujemy żeby 7 była eską aż do Rabki. Drutowanie tego co tam jest teraz to prowizorka, przynajmniej na odcinku Kraków - Głogoczów nie
A ruch po otwarciu POK się rozłoży pod warunkiem że w ramach odcinka S7 Widoma-Kraków zostanie wybudowany Węzeł Mistrzejowice do którego wchodzi S52. I tu może być problem
@rozowy_dzban: ale jaki problem? przecież ten węzeł powstanie
Niestety może się okazać niemożliwy do wykonania nie ze względu na tunele ale ze względu na Wieliczkę i ilość wyburzeń - prawdopodobnie spotka się to z ogromnymi protestami